Gå til innhold

Supernatural - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig at dette har vært den beste episoden hittil. Kom til å tenke på hva som hadde vært den ultimate slutten på supernatural (ihvertfall etter min mening). Lucifer vinner over sam og tar han som vessel, dean skjønner fort at det er forgjeves og prøve å redde han. Så kommer Death og sier til Dean at nå er det han som skal ta over gamet. Også: Enten knerter han bare lucifer og sam får tilbake kroppen sin (det som ville ha vært mest sannsynlig mtp at serien er veldig veldig veldig for at det gode skal seire til slutt ellerså dør sam også i prosessen med at Death "reaper" lucifer.

Lenke til kommentar

Synes også det var en fantastisk episode. Jeg digger Crowley. Håper han til slutt er litt ålreit og gir Bobby sjelen sin tilbake, hehe. Men det var jo kult av han å fikse det slik at han fikk gå igjen.

Scenen med Death var sinnsykt bra. Veldig riktig skuespiller til rollen merker jeg. Og hele introen hans med bilen, slowmo og O' Death sangen var bare gull. Digger den sangen for øvrig, har nevnt den her tidligere, de har brukt den i endel promoer for serien. Passer liksom sykt godt.

Blir veldig, veldig spennende med neste episode! Kommer til å dø av nok en lang ventetid, men men.

Lenke til kommentar

Dere er blitt så negative i det siste!!

+1....scenen med death som ankommer, med sangen o death, men fyrn som ramlem om død på gata..fikk frysninger av og se på det...fyy fader...og Dean som som er så redd at han rett og slett bare stammer der han sitter og prater med døden..ubetalelig!!..samtidig blir det litt rart at gud ikke er den ultimate skaper med tanke på at det er det man har blitt ledet inn til og tro i serien i siste sesong??.. men som noen andre her sa, at gud og engler bare kom og tok over jorda etter andre religioner, så husker jeg episoden der Castiel kom, mener og huske at man fikk et glimt av at han kom gjennom universet i "light speed" så og si..til jorda..i en slags star wars..hyperdrive scene...så da lurer jeg på..hvor kommer de fra??..tenker på den episoden der hun dama fikk brent ut øya..

Lenke til kommentar

Ja, scenen med døden var kul. En veldig Tarantinoesque skildring. De har også funnet en skuespiller med et passende særegent utseende til å spille han. Når du ser han fra fugleperspektiv så ser han sprø ut. Jeg likte scenen veldig godt, men det var ikke nok til å gjøre hele episoden god.

Det var jo ingen motstand eller noen overkommelser i det hele tatt i episoden. Bare prating og ingen utfordring.

Lenke til kommentar
death o death o death, wont you spare me over another year

well, what is this that i cant see

with ice cold hands taking hold of me

when god is gone and the devil takes hold

who will have mercy on your soul

o death o death o death o death

no wealth, no ruin, no silver, no gold

nothing satisfies me but your soul

o death

well, i am death, none can excel

i'll open the door to heaven or hell

o death o death

my name is death and the end is here

skal faen med bli min begravelse sang

Lenke til kommentar

Men en ynkelig demon klarte det uten problemer?

Cas var "cut off from heaven" derfor han ikke kunne gjøre det.

Crossroad demoner kan vel nesten gi deg hva som helst, så lenge du gir de skjelen din så synes ikke det var så veldig rart

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Sjefen over ALLE crossroads-djevlene er ikke hva jeg kaller ynkelig.

Lenke til kommentar
death o death o death, wont you spare me over another year

well, what is this that i cant see

with ice cold hands taking hold of me

when god is gone and the devil takes hold

who will have mercy on your soul

o death o death o death o death

no wealth, no ruin, no silver, no gold

nothing satisfies me but your soul

o death

well, i am death, none can excel

i'll open the door to heaven or hell

o death o death

my name is death and the end is here

skal faen med bli min begravelse sang

me too, jeg skrev før i tråden at jeg kjente igjen sangen fra en annen supernatural sammenheng, og jeg lurer på om jeg hørte den i en promo før sesongen startet, noen andre som husker om dette er riktig?

Lenke til kommentar

Sjefen over ALLE crossroads-djevlene er ikke hva jeg kaller ynkelig.

Uff, hva var en cross-road demon igjen?

Uansett: Da Crowley og Dean letet etter Death, da så Crowley mange "reapers" utenfor det lagerbygget han trodde Death var. Var de Death sine hjelpere eller noe?

Lenke til kommentar

Cross-road demoner oppfyller ønsker i bytte mot sjela di, enkelt og greit.

Reapers hjelper folk med å "pass on" som de så fint sier det i serien. De er ikke onde på samme måte som death ikke er ond. De er bare en naturlig del av alt her i verden.

Grunnen til at det er så mange rundt death er at det alltid er folk rundt han som dør og derfor trengs Reapers.

Lenke til kommentar

Siste episode var jo utrolig bra selv om det ikke var noen direkte utfordringer slik det pleier å være (foruten at dem må stoppe distribueringen av croatoan viruset). På en måte virker det som om dem har laget masse episoder og plutselig kommet på at dem glemte å gjøre seg ferdig med Pestilence og ikke introdusert Death. Men synes dem gjorde seg ferdig med Pestilence og fikk gjort seg ferdig med å få ringen til Death på en bra måte. To fluer i en smekk :p . Måten Death ble introdusert på, med Cadillacen og da han går langs gaten, i slow motion, og dulter borti en person som plutselig faller sammen var fantastisk. Snillt av Death at han lar Chicago "overleve" pga den gode pizzaen da hvertfall.

Crowley var jo snill som lot Bobby komme seg ut av rullestolen. Lurte virkelig på om han måtte sitte i den resten av serien. Synes Crowley er utrolig kul egentlig. Lurer på om han fortsetter å være en del av serien nesten sesong.

Komisk i begynnelsen av episoden når Castiel har mistet engle-kreftene sine og trengte penger til transport. Når han kommer inn i rommet for å hjelpe Dean og Sam, og Pestilence spurte; "How'd you get here?" og Castiel svarer; "I took the bus" lo jeg godt.

Veldig spent på neste episode etter at jeg leste om den på wikipedia. Har lagt det i en spoiler:

"The looming Apocalypse prompts Dean and Sam to make a devastating decision that changes their lives and a beloved character is killed."

Lurer virkelig på hvem det kan være. Ser for meg at det kan være Castiel. Rett og slett fordi jeg tror Castiel vil forsvinne ut av serien når engler VS demoner historien er ferdig.

Bobby er jo også en mulig kandidat. Men klarer ikke se for meg at han forsvinner, med mindre han selv ønsker å slutte i serien (noe jeg ikke håper). Han er en like stor del av serien av serien som Dean og Sam. Men klart, hadde det stått mellom dem tre ville Bobby forsvunnet. Det er jeg sikker på.

Det er vel ingen andre karakterer på nåværende tidspunkt som kan være mulige kandidater?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...