Vipera Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 haha, veldig bra tegning, skulle ønske jeg kunne tegne sånn:P Men de vingene, om du tenker det er en engel så tror jeg ikke det stemmer. Four Horsemen blir aldri omtalt som at de er engler Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Hehe takk, men husk at jeg økte kontrastene ganske mye, slik at bildet ble klarer og sterkere farger. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Litt kjipt at så mange guder døde i denne episoden. Hadde håpet de hadde spart noen til neste sesong. Håper en av dem blir den nye skurken i neste sesong. Eller kanskje den ekte Loke dukker opp? Slik jeg har fortått det så var Gabriel den ekte Loke. Når han en dag møtte Odin, Balder og resten av de nørønne gudene sa han at han het Loke og slik ble han en del av den nørønne troen. Det ville også vært rart at de andre gudene kaller en fyr for Loke når de vet at det finnes en til. Så Gabriel er nok den ekte Loke. Men vi har jo endel andre guder å ta av. Kan jo være et plott for neste sesong, på jakt etter alle gudene i de forskjellige religonene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Men vi har jo endel andre guder å ta av. Kan jo være et plott for neste sesong, på jakt etter alle gudene i de forskjellige religonene. Ja,for det kan bli meget morsomt den episoden Dean og Sam skal ta Allah. Tror muslimene virkelig brenner for den ideen. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Hvem Gabriel? Var ikke han en Erkeengel? Uansett, hva skjer egentlig med engler når dem dør, kommer dem til himmelen eller? Endret 24. april 2010 av SaitekQ Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Har dere sett promoen for finalen? Jeg er skikkelig spoilerphobe men så den likevel - og det var bare brukt gamle klipp med unntak av det helt siste, selv om jeg ikke vil kalle det spesielt spoiler.. Men uansett, sykt at finalen bare er et par episoder unna! Gleder meg! Den sangen de bruker i promoene er helt genial. Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Det har jeg da ingen planer om. Slapp av. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 post='15554398'] Men vi har jo endel andre guder å ta av. Kan jo være et plott for neste sesong, på jakt etter alle gudene i de forskjellige religonene. Ja,for det kan bli meget morsomt den episoden Dean og Sam skal ta Allah. Tror muslimene virkelig brenner for den ideen. Hehe, kan jo droppe den relgionen neste sesong. Hvem Gabriel? Var ikke han en Erkeengel? Uansett, hva skjer egentlig med engler når dem dør, kommer dem til himmelen eller? Gabriel aka Tricksteren aka Loke er en Erkeengel som var lei av kranglene i himmelen og som dro på "ferie" på jorden. Vet ikke hva som skjer nåt engler dør men de dør og har ikke muligheten til å komme tilbake igjen. Samme som demoner når de blir skutt med colten eller stukekt med kniven. De forsvinenr bare tror jeg. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Jeg skjønner de mener Loke, Gabriel/Trickster er samme person, og jeg under tvil "godta" det. Det er bare flere ting som ikke stemmer helt. For det første er Loke i en helt annen religion som er langt eldre enn kristendommen. Han vil i såfall være Loke som gir seg ut for å være Gabriel, ikke motsatt. Det betyr at enten tar selv Gud feil, Gud vet Loke bare spiller uten å bry seg. Om Gud tar feil er den beste forklaringen at Loke har drept Gabriel og tatt plassen hans uten at noen har lagt merke til det. Det igjen gjør at erke-englene slettes ikke er så mektige som de tror de er, så selv Lucifer kan nok slite mot andre guder. For det andre er Gabriel snill i utgangspunktet, selv om han har vært tvilsom som Trickster. Men Loke på sin side er slem tvers gjennom. Greit, han blandet blod med Odin og ble adoptert (aller hva gudene nå blir), men han er ikke snill. Vi kunne like gjerne hatt Hel dukke opp på lag med Sam og Dean. For det tredje foregår serien i USA. Hva har Loke der å gjøre egentlig? Han tilhører jo norrøn mytologi? Greit gudene var der når alle gudene ble samlet der pga apokalypsen, men Loke/Gabriel har jo vært i USA i veldig lang tid allerede? Er han på ferie? Når det gjelder finalen har jeg en liten drøm. (har selvsagt ikke lest noen spoilere). Jeg håper det blir en skikkelig kamp med demoner mot engler utenfor, før kameraet flytter seg inn. Der finner vi Sam/Michael, Dean, Cass, Kali og han profeten mot Lucifer. Selv fire mot en vinner Lucifer lett, eller i tror han gjør det. Men i siste øyeblikk (selvsagt) flyr døren opp og en gjeng valkyrier stormer inn og banker opp Lucifer. De vinner lett, sier en teit kommentar om at "there's a new kid in town" eller noe sånt, og rulleteksten kommer. Enten det, eller vi får kampen, Sam & Dean vinner og alt roer seg ned. De vant og kan leve lykkelige uten bekymringer. Men selvsagt blir det en liten ekstra scene der vi ser en stor ulv midt i gaten, eller noe sånt. Fenrisulven, så klart. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Du vet vel hva valkyrier er? Det jeg mente var at dette skulle være siste sesong. Hva om de får bank av Djevelen, men blir reddet av en gjeng valkyrier? Dermed kan de effektivt avslutte demoner & engler tullet og heller fokusere på en ny mytologi. Eller for den saks skyld kan de stoppe apokalypsen, men i stedet truer ragnarokk, for eksempel. Men det er jo selvsagt bare en drøm fra min side. De ender vel opp med noe idiotisk som vanlig. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Hva om de drar mer fra Norrøn mytologi...? Valkyrier, Fenris( ) og kansje gresk? Posseidon og Zevs hadde vært hefitg (Fenris - Stor farlig ulv som dreper Odin) Endret 24. april 2010 av MadsFN Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 De ender vel opp med noe idiotisk som vanlig. Som eksempel? Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Du vet vel hva valkyrier er? Det jeg mente var at dette skulle være siste sesong. Hva om de får bank av Djevelen, men blir reddet av en gjeng valkyrier? Dermed kan de effektivt avslutte demoner & engler tullet og heller fokusere på en ny mytologi. Eller for den saks skyld kan de stoppe apokalypsen, men i stedet truer ragnarokk, for eksempel. Men det er jo selvsagt bare en drøm fra min side. De ender vel opp med noe idiotisk som vanlig. Valkyrier, hva er det? Uansett, håper de ikke drar inn Norrøn mytologi i serien. Det blir bare teit og klisje. Endret 24. april 2010 av SaitekQ Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Ikke?! Norrøn mytologi hadde jo vært top notch! bare tenkt deg hvis de faktisk drar inn Fenris O_o Men hva med han gutten tidligere? Alt han tror på skjer thingyen.. tror dere han kommer ? (Fenris - Kan dere tenke dere en scene med han mot Lucifer? taper eller ikke, det hadde vært EPIC!) Endret 24. april 2010 av MadsFN Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Tenker du på the antichrist? Tror ikke vi får se mer av han i denne sesongen. Endret 24. april 2010 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Du vet vel hva valkyrier er? Det jeg mente var at dette skulle være siste sesong. Hva om de får bank av Djevelen, men blir reddet av en gjeng valkyrier? Dermed kan de effektivt avslutte demoner & engler tullet og heller fokusere på en ny mytologi. Eller for den saks skyld kan de stoppe apokalypsen, men i stedet truer ragnarokk, for eksempel. Men det er jo selvsagt bare en drøm fra min side. De ender vel opp med noe idiotisk som vanlig. Valkyrier, hva er det? Uansett, håper de ikke drar inn Norrøn mytologi i serien. Det blir bare teit og klisje. De har allerede dratt inn norrøn mytologi, samt en rekke andre mytologier. I forrige episode så vi for eksempel både Odin, Balder og Loke (norrøn mytologi), Kali og Ganesha (hinduistiske guder) og Baron Samedi (mektig loa (gud) fra haitisk voodoo). Kali hadde en ganske stor rolle, men Ganesha (eller bare Ganesh) hadde en ganske liten rolle. Derimot hadde vi Odin, Balder og Loke fra norrøn mytologi, og to av dem hadde en ganske stor rolle. Det trenger selvsagt ikke bety noe som helst, spesielt siden to av dem er døde. Men det kan også bety at de fokuserer mest på den norrøne mytologien og ikke bryr seg så mye om de andre i denne omgangen. En annen mulighet er jo at Kali blir den nye skurken i neste sesong, men de blander inn en del fra norrøn mytologi også. Hvor var for øvrig den greske og romerske mytologien? Valkyrier = I følge norrøn mytologi var de krigsgudinner som bestemte hvem som fikk leve og hvem som måtte dø. De ledet folk som døde i kamp enten til Odin i Valhalla eller Frøya i Folkvang, der de forbereder seg til den siste kampen i Ragnarokk. De som ikke døde i kamp ble ikke sett på som verdige nok og ble derfor sent ned til Helheim, eller dødsriket som ble styrt av Hel, søsteren til Loke. Denne plassen var helt øde og ganske kald, ulikt Helvete fra kristendommen. Interessant nok kommer det engelske ordet Hell fra nettopp Hel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Hvor var for øvrig den greske og romerske mytologien? Mercury var da der. Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Tenker du på the antichrist? Tror ikke vi får se mer av han i denne sesongen. Jeg tror vi får se han i løpet av sesongen, hva slags rolle skulle han egentlig hatt neste sesong? Tror nok de kommer til å avslutte alt dette med dommedag osv. i denne sesongen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå