Gå til innhold

Supernatural - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Noe jeg lurer på. og det er hvorfor Sam ikke klarte å bruke kreftene sine på Ruby, var det fordi han hadde for mye av hennnes blod i seg eller? Skjønte ikke det helt.

Han hadde brukt alle kreftene sine på Lillith (veit ikkje heilt korleis man staver det). Men trur og at Ruby var mektigare og sterkare enn det ho har gitt seg ut for å vere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle kreftene ble brukt på Lillith ja. "You have already blown your payload on Lillith Sam." Tviler på at hun er særlig sterkere enn vi har fått inntrykk av. Hun har jo blitt kastet rundt av Alistaire og flere andre demoner.

EDIT: Ellers vil jeg si at Supernatural har blitt en utrolig serie over årene nå. De har en fantasisk humor som treffer oss gutta rett på, de har en god story og skuespillet er (overraskende) bra.

Endret av Snikende-Sofa
Lenke til kommentar

Han kommer sikkert til å slite med avhengigheten etter blod enda.

Blir akkurat samme som de tidligere episodene, han er sterkest rett etter han har drukket blod, så ebber det gradvis ut etterhvert.

Du kan sammenligne det med å bli høy på narkotika. Man får et klimaks når man setter sprøyta, men så går det strake veien nedover etterpå.

Lenke til kommentar

Blir akkurat samme som de tidligere episodene, han er sterkest rett etter han har drukket blod, så ebber det gradvis ut etterhvert.

Du kan sammenligne det med å bli høy på narkotika. Man får et klimaks når man setter sprøyta, men så går det strake veien nedover etterpå.

Sikker på det? Ruby sa blodet aldri gav ham krefter, men at han hadde dem i seg hele tiden. Tenk på det som placebo. Han ante ikke hvordan han at han hadde kreftene eller hvordan han kunne bruke dem. Ruby sa han fikk kreftene fra å drikke demonblod, så han trodde på det og "gav seg selv" krefter på det viset. Legg også merke til at øynene hans ble helt sorte som hos en demon.

Jeg vil tippe han i neste sesong vil lære å bruke kreftene mer og mer på egenhånd uten hjelpemidler. Spørsmålet er bare hvilke bivirkninger blodet og kreftene har. ;)

Lenke til kommentar

han klarte jo ikke drepe den demonen i en av de siste episodene, så derfor drakk han blodet fra den ene demonen, som gjorde at han fikk blod rundt kjeften mens Dean så på.

blodet er ikke placebo, det gjør han sterkere. han klarte heller ikke drepe Ruby, fordi han hadde brukt opp alt på Lilith

Lenke til kommentar
han klarte jo ikke drepe den demonen i en av de siste episodene, så derfor drakk han blodet fra den ene demonen, som gjorde at han fikk blod rundt kjeften mens Dean så på.

blodet er ikke placebo, det gjør han sterkere. han klarte heller ikke drepe Ruby, fordi han hadde brukt opp alt på Lilith

nei, han bare tror det gjør ham sterkere.

Lenke til kommentar

Sikker på det? Ruby sa blodet aldri gav ham krefter, men at han hadde dem i seg hele tiden. Tenk på det som placebo. Han ante ikke hvordan han at han hadde kreftene eller hvordan han kunne bruke dem. Ruby sa han fikk kreftene fra å drikke demonblod, så han trodde på det og "gav seg selv" krefter på det viset. Legg også merke til at øynene hans ble helt sorte som hos en demon.

Jeg vil tippe han i neste sesong vil lære å bruke kreftene mer og mer på egenhånd uten hjelpemidler. Spørsmålet er bare hvilke bivirkninger blodet og kreftene har. ;)

Uten at jeg er sikker på den eksakte ordlyden, så står jeg fortsatt ved mitt.

Etter Sam har drept Lillith, og finner ut hva han gjorde, så prøver han å drepe Ruby. Forsøket feiler, og Ruby sier: "Don't hurt yourself Sammy, its useless. You've already shot your payload on Lillith". Det vil tilsi at kreftene han drakk fra blodet er brukt opp.

I tillegg når Dean snakker med Castiel, så spør Dean om Sam er sterk nok til å drepe Lillith. "If he drinks enough blood yes, but then he won't be able to go back."

Ruby sa heller aldri at blodet ikkega ham krefter, hun sa bare at Sam ikke trengte å bli manipulert til det han gjorde. Alt hun trengte å gjøre var å presentere valgene, deretter valgte Sam helt riktig hver gang.

Hvis jeg ikke husker feil, så fikk Sam demonblod i seg når moren ble drept også? Dette er vel også med i ligningen tenker jeg.

Lenke til kommentar

dette var de kreftene som forsvant med Alistair :)

når han møtte Ruby gjenoppvekket han disse kreftene.

folk sier det ikke er blodet som gir han krefter, bare placeboeffekt,

tenk heller på Sam som en motor, og blodet som bensin. bensinen gir kraft til noe som allerede har forutsetningene til å utnytte disse kreftene.

Lenke til kommentar

Jeg kan være enig i det, at Sam har forutsetningene til disse kreftene - og blodet hjelper ham med å utnytte det. Men jeg heller fortsatt mot at det er demonblodet som er styrken hans. Hvis ikke Sam hadde fått demonblod i seg som barn, tror jeg ikke han hadde blitt veldig spesiell.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke at jeg har studert akkurat det du sier Snikende-Sofa, men jeg tror det er riktig. Han har allerede demon-blodet i seg og har forutsetningene for å ha styken han viser. Ruby hadde ikke annet formål enn å få Sam til og hente de frem. Hennes blod gjør han nok ikke sterkere men får han til å tro det. Noe som da gjør at han trener seg sterkere. At han ikke klarte ta knekken på henne har nok med at han bare var sliten etter at han drepte lilith.

Er jo en stund siden jeg så avslutningen men må bare si at den var utrolig bra. Er ikke annet enn fornøyd. Utrolig spennende, egentlig, selv om tittelen på en måte gjorde det opplagt at Satan ville bli sluppet løs. Veldig spent på om de viser han som et menneske eller slik de tror han ser ut (evt for deretter å ta utseende til et menneske slik som lilith). Dean fikk det hvertfall som han ønsket, drepe Ruby. Bra hun er borte synes jeg. Lurer på om det kommer noen som tar over for henne.

Må si jeg ble overasket, egentlig, over at englene ikke ønsket gjøre noe for å stoppe Sam og dermed bare ønsket holde Dean tilbake. Hva som skjer med Castiel er jeg veldig spent på. Har en følelse av at han blir drept da han ikke fulgte ordre. Kanskje vi får se en storslått kamp mellom Castiel og Zachariah.

Blir en lang ventetid på siste sesong. Både trist og bra at det blir siste sesong. Bra fordi dem stopper mens den enda er bra (tviler på at vi blir skuffet av sesong 5), dumt fordi det blir avsluttningen på en av de absolutt beste seriene som har blitt laget og en av ekstremt få serier som har kommet de siste årene som faktisk har klart og holde kvaliteten oppe over flere sesonger. Fortsatt spent på om de våger seg på en spinn-off. Alle sesongene skal hvertfall sees før de starter opp i september eller tidlig oktober (i denne perioden de andre sesongene har startet ifølge imdb).

Lenke til kommentar
Blir en lang ventetid på siste sesong. Både trist og bra at det blir siste sesong. Bra fordi dem stopper mens den enda er bra (tviler på at vi blir skuffet av sesong 5), dumt fordi det blir avsluttningen på en av de absolutt beste seriene som har blitt laget og en av ekstremt få serier som har kommet de siste årene som faktisk har klart og holde kvaliteten oppe over flere sesonger. Fortsatt spent på om de våger seg på en spinn-off. Alle sesongene skal hvertfall sees før de starter opp i september eller tidlig oktober (i denne perioden de andre sesongene har startet ifølge imdb).

Det er ikke sikkert sesong 5 blir siste. Kan hende det blir en nummer 6.

Lenke til kommentar

Hehe. Ja, feks. Men om de skal lage en spinn-off så håper jeg de originale skuespillerne er med. Hvis ikke håper jeg de holder seg unna.

Det er ikke sikkert sesong 5 blir siste. Kan hende det blir en nummer 6.

De har vært relativt klare på at det bare blir fem sesonger (om jeg ikkehar gått glipp av noe selvsagt). Så jeg er veldig skeptisk om de våger seg på en sjette sesong. Personlig ser jeg heller at de lager fem sesonger av topp kvalitet enn at de melker det slik andre har gjort (uten og nevne navn). For all del, holder de kvaliteten oppe kan de lage så mange sesonger de bare gidder.

Lenke til kommentar
Jensen and Jared Definitely In for a Likely ‘Supernatural’ Season 6

Posted by Melanie in Projects, Recent News, Supernatural on 06 2nd, 2009

Supernatural fans have reason to be excited today. Even though the premiere of season 5 is far away, Jared Padalecki and Jensen Ackles recently appeared at a European convention where they gave fans a lot of hope for Supernatural season 6.

Some people worried that a sixth season would result in a completely different show, but Jensen confirmed to the Coventry Telegraph that he and Jared both have six-year contracts for the show, meaning if CW president Dawn Ostroff picks up Supernatural for season 6, Sam and Dean will both be in it.

That’s the good news, but here’s the not-so-good news. While Jensen and Jared have six-year contracts, creator Eric Kripke only has a five-year contract, so if the network does renew Supernatural beyond Kripke’s original five-year plan, there are two options. The first is for the network to shell out some big bucks to sign him to a new contract. The second is to continue the show without Kripke.

If you think that’s jumping the gun, think again. In the interview, Jared also mentioned that his “best guess” is that the show will be renewed once again. The increased ratings for season 4 plus the promise of being paired with new blood in the form of The Vampire Diaries makes Supernatural a more solid prospect than the network’s other aging shows like One Tree Hill and Smallville.

Vi får vel se..

Endret av Bella86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...