Gå til innhold

Supernatural - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

"Adam" sa noe som at det blodet ville tappes fortere jo mer han kjempet imot, noe som er riktig. Så hvorfor skulle Sam ha et ønske om å dø fortere, selv om han sikkert var utrolig rasende å ikke hadde samme selvberskelse som han kunne hatt. Samtidig syntes jeg det var et stort kamera fokus på begerene mens de ble fylt opp. Men mulig jeg tar feil :hmm:

Trur ikkje det låg noko betydning bak det. Grunnen til han kjempa imot var vel kanskje fordi han trudde han hadde ein mulighet til å komme seg laus.

Jeg tenkte kanskje det det hadde noe med demonblodet å gjøre. Kanskje han prøver å bli "clean" og få det ut av systemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Rapture ble sendt igår. Siste episode er til neste uke.

###SPOILER ALERT###

Jeg har endelig fått oppdatert meg og må si "Jump The Shark" var bra. Lurte på når de ville inkludere Ghouls i serien (kan ikke huske at de har blitt tatt med tidligere), så det var jo gøy. Men at de skulle spise levende overasket meg. Hadde ikke sett frem imot denne episoden så at broren ikke blir med videre er jeg glad for. Hadde faktisk en følelse av at enten Sam eller Dean skulle bli drept, da mest Sam egentlig mot slutten av episoden. Så at det blir tilbake til den gode gamle Sam & Dean sammarbeidet fremover er jeg glad for, samtidig som det var litt rart at de dro inn et nytt familiemedlem for så og drepe han før episoden i det hele tatt startet (slik jeg forsto det hvertfall). Men ga oss jo ny info og ny innsikt pluss at det var en overaskende vending.

Tror heller ikke det har noe og si at han jobbet og slet i tauene når han lå på bordet (i en slik situasjon tenker sikkert de fleste at enten så dør jeg eller så dør jeg. Så hvorfor ikke prøve). At han kan ha gjort det for og få ut demonblodet tror jeg ikke. Ren gjetting selvsagt men vil tro at han har så mye demonblod i seg at "det er en del av han" så for og bli kvitt det må alt byttes ut. At det var mye kamerafokus på armene og begrene vil jeg tro er for og øke spenningen uten at de har noen dypere mening.

Lenke til kommentar
The Rapture ble sendt igår. Siste episode er til neste uke.

###SPOILER ALERT###

Jeg har endelig fått oppdatert meg og må si "Jump The Shark" var bra. Lurte på når de ville inkludere Ghouls i serien (kan ikke huske at de har blitt tatt med tidligere), så det var jo gøy. Men at de skulle spise levende overasket meg. Hadde ikke sett frem imot denne episoden så at broren ikke blir med videre er jeg glad for. Hadde faktisk en følelse av at enten Sam eller Dean skulle bli drept, da mest Sam egentlig mot slutten av episoden. Så at det blir tilbake til den gode gamle Sam & Dean sammarbeidet fremover er jeg glad for, samtidig som det var litt rart at de dro inn et nytt familiemedlem for så og drepe han før episoden i det hele tatt startet (slik jeg forsto det hvertfall). Men ga oss jo ny info og ny innsikt pluss at det var en overaskende vending.

Tror heller ikke det har noe og si at han jobbet og slet i tauene når han lå på bordet (i en slik situasjon tenker sikkert de fleste at enten så dør jeg eller så dør jeg. Så hvorfor ikke prøve). At han kan ha gjort det for og få ut demonblodet tror jeg ikke. Ren gjetting selvsagt men vil tro at han har så mye demonblod i seg at "det er en del av han" så for og bli kvitt det må alt byttes ut. At det var mye kamerafokus på armene og begrene vil jeg tro er for og øke spenningen uten at de har noen dypere mening.

bra episode, ble litt overrasket der ja det med brorn..greit at de må slite litt og ikke bare bruke noen demoniske krefter for og klare seg :)

Lenke til kommentar

Enig i det. Savner nesten litt slik det var før med at de måtte "jobbe" for og kvitte seg med problemene. Men for all del, iløpet av de, snart, fire første sesongene har jeg så godt som ingenting negativt og si om serien. Jeg gleder meg til neste episode men det blir også kjedelig med tanke på pausen frem til neste sesong. Både trist og bra at om de holder det til fem sesonger, som planlagt, da jeg ikke håper det blir enda en serie som går rundt seg selv for og få mest mulig penger ut av navnet. Så blir spennende og se hvordan neste sesong blir og hvordan serien avsluttes. Håper hvertfall at de slipper sesong fire på DVD før femte sesongen så jeg kan se gjennom alle episodene. Greit og friske opp hukommelsen.

Legger denne i en spoiler da kanskje ikke alle har sett siste episode:

En veldig bra episode, nok en gang. Trenger vel snart ikke si det :p . Castiel har jo blitt en stor del av serien, så bra og få vite litt mer om han og hvordan han har havnet i en slik situasjonen. Var som jeg tenkte meg når det gjelder Sam og demonblodet. Det er jo bare en serie, men er nesten litt synd om han blir drept eller skrevet ut iløpet av siste episode eller neste sesong pga det (ville egentlig ikke puttet penger på det da men...). Dem låste han jo inn før episoden ble avsluttet og utfra hva som blir vist av neste episode virker det som om han enten blir drept eller havner på den onde siden (mer sannsynlig den onde siden om det skjer noe mer med han). Bra at det virker som om Bobby blir inkludert i serien igjen. Alltid synes han er en kul karakter. Dean trenger vel hjelp om ikke Sam er i stand til og hjelpe. Blir spennende og se hva som skjer med Dean da det virker som om han blir frelst eller noe slikt.

Men om de blir kvitt Lilith og/eller Ruby i neste episode så blir vel avslutningen av serien at de enten tar livet av Satan eller sender han tilbake for evig tid, til helvette, uten mulighet for og slippe fri igjen. Noen form for avslutningen av en eller annen ting synes jeg det bør være. For hele Lilith greia føler jeg nesten blir dratt ut unødvendig. Føler litt det samme om Ruby, om dem ikke har andre planer for hennes rolle i serien (noe som ikke vil overaske meg).

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Har sett alt for mange serier som bare surrer og går på tomgang, men Supernatural er et unntak. De to første sesongene handlet stort sett om jakten på den guløyde demonen og alt det der, men heldigvis fikk vi en bra avslutning etter andre sesong. I tredje sesong var den guløyde demonen borte, så fokuset ble flyttet til noe helt annet. Fjerde sesong igjen handler om englene, apokalypsen og alt det tullet der, så jeg vil påstå de har vært svært flinke til å fornye seg. Jeg vil tippe de klarer å stoppe Lilith i slutten av denne sesongen eller svært tidlig i neste sesong (på samme måte som de avsluttet hovedhistorien i de tre forrige sesongene), og fokuset flyttes over til demon-Sam vs engle-Dean eller noe sånt. Det igjen gjør at neste sesong vil ble en del annerledes enn de fire første, og dermed fornyet igjen. I teorien kan det derfor vare i årevis uten å bli direkte kjedelig, så vi kan nok i teorien få minst syv, åtte sesonger. Smallville har fått den niende sesongen bekreftet, og på mange måter har den ikke utviklet seg i det hele tatt. ;)

Edit: Skjønt det hadde jo vært tøft om de ikke klarte å stoppe Lilith, så femte sesong får et litt større budsjett og en litt annerledes historie... :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne at de blir ferdige med Lilith denne sesongen. Føler at det er på tide og arkivere den delen av serien. Som du sier har de vært flinke med og "fornye" seg så serien fortsatt føles frisk og ikke oppbrukt. Jeg sier "ja takk" og smiler bredt om det blir flere enn fem sesonger om de fortsatt klarer og holde kvaliteten oppe. Men ser man på feks LOST og Prison Break er begge seriene veldig bra eksempler på nyere serier som var utrolig bra i begynnelsen men har blitt utbrukte og blir melket til det ytterste (min mening hvertfall). Prison Break klarer og holde en viss kvalitet men jeg begynner egentlig og bli litt lei da jeg føler det blir lite fremgang i episodene. LOST har jeg gitt opp for lenge siden. Sporet litt av der, men ja. De kan lage mange flere sesonger men jeg håper ikke de fortsetter pga pengene men bare om de føler seg trygge på at kvaliteten er viktigst.

Med tanke på hva du skriver om "demon-Sam" og "engle-Dean". Kanskje det blir ens tor del av neste sesong. Er jo ikke urealistisk. Kanskje det er slik det ender, selv om det kanskje vil gi en følelse av at serien (kanskje) forlates uoppklart.

Lenke til kommentar

Jaja. Selvsagt. Men at Satan ankommer tror jeg de fleste ville puttet pengene på. Men om man skal gå ut ifra at navnet på episoden gir hva episoden vil handle om burde de ha gitt sist sendte episode et annet navn (les: The Rapture).

Skal ærlig inrømme jeg blingset og trodde neste ville være siste episide. Feil tok jeg så da kan jeg se frem til to episoder til. Da får vi kanskje se litt mer av hvordan forholdet mellom Sam og Dean utvikler seg nå som de sender Sam på avvenning og Dean blir frelset. Trodde det ville være noe av de siste vi ville se denne sesongen.

Lenke til kommentar

Sesong 3 handlet i store deler om å unngå avtalen med demonen og redde Dean fra å bli sendt til helvete, men det jo gikk til... øh, helvete. :p Denne sesongen har i store deler handlet om englene og kreftene til Sam, så det har hele tiden bygd opp til en konfrontasjon mellom dem. Det sier seg nesten selv at Sam blir mer og mer demonisk, mens Dean blir på parti med englene. Problemet er at de har skiftet tema i stort sett hver eneste sesong, så vi vil neppe se Sam vs Dean i neste sesong. Med tanke på at de sperret Sam inne til hans eget beste betyr nok at de endelig får gjort opp seg imellom, så Sam vil nok endelig forstå at det han gjør er galt.

Når det gjelder navnet på siste episode vil jeg ikke tatt det så bokstavelig. Kanskje dukker Satan opp, men i såfall vil han nok være en "vanlig mann" på samme måte som Alistair. Delvis fordi de ikke har budsjett til all CGIen del ville krevd å ha en "ekte" Satan spaserende rundt, og delvis fordi neste sesong da kan handle om å stoppe ham før han får kreftene sine tilbake eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Sier ikke at vi skal ta tittelen på episoden helt bokstavlig, men kanskje det er noe i det. Både denne episoden og neste er jo titler på sanger så selfølgelig er det ikke bokstavlig alle titlene.

Men det jeg uansett vet er at det blir en fantastisk sesongavslutning, kult med bobby tilbake, sam innelåst, småpiste engler, dette blir bra. Kanskje vi tilogmed får se Gud neste sesong???

Lenke til kommentar
Sier ikke at vi skal ta tittelen på episoden helt bokstavlig, men kanskje det er noe i det. Både denne episoden og neste er jo titler på sanger så selfølgelig er det ikke bokstavlig alle titlene.

Men det jeg uansett vet er at det blir en fantastisk sesongavslutning, kult med bobby tilbake, sam innelåst, småpiste engler, dette blir bra. Kanskje vi tilogmed får se Gud neste sesong???

omg, sesongavsluttning?, forrige sommer var et langt mareritt i venting!! arg.., når første episode starta opp igjen til høsten satt jeg her med snacks og drikke som en unge på julaften..serien kunne gått i 7-8 sesonger for min del, de har det som trengs, bra musikk, bra action, bra skuespillere, humor som bare vi supernaturaler forstår :D jaja..får ta en lang fjelltur i sommer da :p

Lenke til kommentar
For å få et lite hint om hvordan sesong avslutningen blir, kan man se på hva den siste episoden heter. I alle fall hva den kan inneholde.

Tror rett og slett sam har feberfantasier, omtrent som en narkoman som blir avvent fra stoff så går han vel gjennom enda verre når han avvennes fra demonblod vil jeg tro,blir vel sikkert avruset på slutten av episoden..det som castiel sa til dean virker nesten som han ble rekrutert til noe..men hva da?. han kjemper jo allerede de godes sak. men igjen..tror ikke gud i serien hadde gitt ordre om å ta han ut av helvete vist ikke han hadde en god grunn, uansett første gang jeg har hørt den fyrn gjøre det for noen..eller noen i hele tatt :p

Lenke til kommentar

Jeg likte ukens episode ganske godt. Vi lærte en del om "kroppen" til Castiel og fikk mer syn på hvordan/hva han egentlig er.

Det eneste jeg ikke liker med denne episoden eller sesongen generelt (kan man vel si) er med at Sam som lengter etter demon blod (og i tillegg drikker det .) Jeg synest i hvert fall det ødelegger karakteren. Pluss ar når Dean så, det var virkelig direkte pinlig. (følte for å se vekk under seansen) Slutten kom faktisk ganske overraskende på, men etter min mening er det akkurat det Sam trenger nå, nemlig å bli renset...

Ellers så håper jeg de går litt vekk fra dette himmel vs helvete /engler vs Demoner i neste sesong. (føler på en måte de strekker det litt ut.) Ønsker egentlig at de skal gå litt tilbake til slik det var i de første sesongene da fokuset var mest på forholdet brødrene i mellom.Selv om det kansje kan bli litt vanskelig.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om jeg skal håpe på det. Jeg ønsker ikke at serien bare skal være en evig kamp mellom Sam & Dean VS demoner/monstre. Det blir kjedelig i lengden. Men om serien fortsetter etter neste sesong, eller kanskje det blir ferdig denne sesongen, håper jeg de finner på noe annet enn at fokuset hovedsakelig ligger på himmel VS helvette.

Men ikke misforstå. Jeg elsket serien før Dean tok seg en svipptur til helvette.

Om de avslutter serien etter femte sesong kanskje vi kan håpe på en spinn-off. GhostFacers kanskje :p

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Ghostfacers? Huff, nei takk. Her bygget de opp til en gedigen sesongavslutning i forrige sesong ,bare for å slenge inn en idiotisk episode med Ghostfacers helt uten grunn mot slutten. Ble litt skuffa da. :)

Håper Bella dukker opp neste sesong. Det merkes at hun ikke er med lengre.

Lenke til kommentar
Håper Bella dukker opp neste sesong. Det merkes at hun ikke er med lengre.

Det håper ikke jeg. Mener å ha lest intervju med Kripke at de skjønte etterhvert at de dro den litt for langt med Bella, hun lurte brødrene et par ganger for mange og fikk de til å se dumme ut. Så de kvittet seg med henne. Hun havnet jo i Helvete til slutt, regner med at hun ikke kan komme seg ut derfra sånn uten videre :p

Lenke til kommentar

Greit hun fikk de til å se dumme ut, men det klarte de fint på egenhånd i den episoden med harelabben. (hint: "I lost my shoe...") :p Men om hun kommer tilbake trenger hun ikke være like overlegen som hun var i tredje sesong.

Og selv om hun havnet i Helvete betyr det ikke at vi aldri får se henne igjen. Både Dean og faren deres havnet der, og Dean kom tilbake. Faren deres var der, og også han kom tilbake svært midlertidlig. Om de vil ha Bella tilbake finner de nok en løsning. ;)

Lenke til kommentar

ah faen, harelabb episoden er den morsomste hittil, må få sett den på nytt igjen

episode nummer?

og OT: finnes serien på Blu-Ray? Denne skal jeg F meg kjøpe. (og der fikk man god samvittighet for å laste ned også)

Lenke til kommentar

Sesong 3, episode 3. Scenen der han mister skoen begynner ca 23 minutter inne i episoden. (ja, lastet den ned for lenge siden og sjekket.)

La for øvrig merke til at Bella kaller seg Bella Lugosi, etter Bela Lugosi. Hun heter egentlig Bella Talbot. Interessant nok spilte Bela Lugosi Dracula. Dracula møtte flere ganger The Wolf Man - som heter Larry Talbot. Hm... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...