Gå til innhold

Supernatural - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Blir du redd av den serien har du problemer med å gå hjem alene en sommerkveld.. :) Det som er av spenning er borte etter innledningen, og lite blir hentet opp igjen av det i løpet av episoden. I så måte var X-files bedre.

De kalte den greia Windigo, ja. Den var like skremmende som en utstoppet kattepus, og jeg er generelt lettskremt når det gjelder grøssere :) (sa noen Event Horizon!)

Den nye serien på Discovery Channel, om overnaturlige hendelser basert på virkelige historier, er mye bedre enn dette (min mening). Den er skikkelig creepy, selv om det (sannsynligvis) er kraftig overdrevet med musikk og effekter.

MEN altså, har jo bare sett 2 episoder ennå da, og slike serier må få tid på seg til å gå seg inn, en må bli kjent med persongalleriet, og skuespillerne må bli vant med rollene.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
windigo... var de det kalte det dyret?

Synst det var rått jeg.. hadde litt problemer med å sove da.

Elsker grøss.. men av og til blir det for mye :p

5621818[/snapback]

Likte du Wendigoen, bør du se filmen Ravenous, en av mine absolutte favoritter blandt horror/splatter filmer gjennom tidene. Den er løst basert på legenden om "The Donner Party", som også nevnes i Supernatural episoden hvor de jakter på Wendigoen.

Lenke til kommentar

Jeg likte ikke denne serien.

Dårlige skrevet dialoger, dårlige effekter (man kan ikke forvente så mye av en Tv-serie, men likevel). Elendig skuespill, takket være elendige dialoger.

Grunnlinjen (wow, faren er borte) er dårlig.

Veldig standard oppsett. Jeg satt og tenkte: "nå skjer akkurat det om 1..2..3" og bang! Slutten på første episode var ikke særlig sjokkerende.

Endret av SoloX
Lenke til kommentar

Serien bærer jo et sterkt preg av å være skapt for et yngre publikum som ikke har fått med seg serier som Twin Peaks, X-Files osv osv.

Personlig synes jeg "Tales from the Crypt" gjør en bedre jobb enn denne halvgjorte møkkaserien.

Det at skaperne faktisk har nerver til å håne Mulder og Scully fra X-Files, synes jeg det står respekt av :p

Lenke til kommentar

Har sett de 12 første episodene nå. Morro med mange kjente fjes som dukker opp nå og da. Så langt har jeg sett 2stk fra Angel og 1 fra X-Files. Syns alt i alt at serien er alt for forutsigbar. Det meste slutter med at den ene av brødrene kommer i trøbbel også kommer den andre til unnsetning i siste øyeblikk.

En annen ting som virkelig irriterer meg er at alt skal forklares med en demon, ånd osv. Her var X-files mye bedre fordi der var de mystiske tingene ofte knyttet opp mot virkeligheten. Syns også det er alt for lite om de ulike fenomene som oppstår. I X-files fikk vi ofte gjennom Mulder dypt innblikk i legender osv. Her er det bare "alle religioner har en fortellinger om dette..." Noe de faktisk sier nesten alltid når det er noe som skjer. Jeg savner med andre ord mer dybde i fenomene og mer variasjon. Hva med noe som ikke skyldes ånder eller demoner?

Serien er for all del grei underholdning, men ikke noe mer.

Sundiver: Hva heter den serien du snakket om som går på Discovery?

Lenke til kommentar

Grei underholdning, men ikke akkurat noe livsforandrende. Og ikke særlig skummelt heller, med noen få, men hederlige, unntak. Av og til virker det som om jeg har sett det før, men i en annen innpakning.

Windigo/Wendigo-opplegget var forsåvidt morsomt, man ser ikke denslags så ofte. Episoden brakte tilbake noen (godt) fortrengte barndomsminner om Wendigo-historier som jeg i et svakt øyeblikk hørte på.

Jeg ender vel opp med å se morgendagens episode, tenker jeg, mens jeg fortsetter å håpe på at noen har mot til å lage en serie som finner sted i en World of Darkness-setting.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...