jensens Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Noen som vet hvordan jeg kan lage en lik side som denne: http://bsd.miki.eu.org/procs.php ? Slik at alle processer kommer på serveren. Prøvde $ top <?php echo exec('top') ?> Men funka dårlig Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Prøv med denne: <? $exectop = exec('top -b -n 1', $top); $showtop = implode("\n", $top); echo "<pre>".$showtop."</pre>"; ?> EDIT: Endret litt på koden, slik at den faktisk fungerer OBS: Safe_mode må være avslått... ellers så kan du bare kjøre kommandoer som er spesifiesert i safe_mode_exec_dir Les mer... Endret 16. februar 2006 av kakkle Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 ...og jeg trenger forhåpentligvis ikke nevne at det kun er mulig på *nix-servere, altså ikke i windows. Lenke til kommentar
Albino Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 ...og jeg trenger forhåpentligvis ikke nevne at det kun er mulig på *nix-servere, altså ikke i windows. 5616646[/snapback] Hvis du kjører IIS kan du jo bruke kommandoen 'systeminfo'. Er vel ikke like god som på linux, men men... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) En enda enklere måte å gjøre ting på: <pre> <? system("uptime"); system("ps aux"); system("top"); ?> </pre> Slik fortsetter du bare med de kommandoene du vil ha EDIT: Ser ut som du ikke kan gjøre slik med top, siden den vil kjøre som et program. Endret 17. februar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 ...og det var akkurat det kakkle presenterte en løsning for i sitt første svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 ...og det var akkurat det kakkle presenterte en løsning for i sitt første svar 5620355[/snapback] Stemmer Burde kanskje lest alle postene først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå