Prytz. Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Topic says it all.. Lurer forsåvidt også på hva min side bruker? iframes? og går det da under "frames"? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Din bruker begge deler. Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Din bruker begge deler. 5612140[/snapback] Aha.. takker! Så det er altså forskjell Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Frames deler inn en side i flere deler, og deler siden i utgangspunktet fullstendig. Altså; om en side har bare én frame, er siden "delt i én", og man vil bare vise innholdet av denne framen. Dersom man har to, viser siden innholdet av to framer. En iframe (inline-frame) likner mer på et klassisk HTML-element. Selv om navnet synes å tilsi det, er det ikke et inline-element, men et bokselement. Det viser en annen side i seg selv. Du får altså en boks på siden som viser innholdet av en annen side. Både frames og iframes er regnet som æsj og fysj for erfarne webdesignere, blant annet fordi de bryter med mange av de grunnleggende prinsippene for websider. I hovedsak er en webside ÉN webside, og aldri to eller flere. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 kan vel også legge til at søkemotorer hater frames og stopper ofte opp, eller går bare gjennom inneholdet av en frame. btw. litt off topic, men den flash menyen din så ikke ut her...(ikke transparent) Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 kan vel også legge til at søkemotorer hater frames og stopper ofte opp, eller går bare gjennom inneholdet av en frame. btw. litt off topic, men den flash menyen din så ikke ut her...(ikke transparent) 5612414[/snapback] w00t blir ikke sånn i min versjon av firefox (nyeste) huff!! uansett, takk for gode svar! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det er vel derfor man ikke skal bruke Flash til menyer og andre viktige ting. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 ...Både frames og iframes er regnet som æsj og fysj for erfarne webdesignere, blant annet fordi de bryter med mange av de grunnleggende prinsippene for websider. I hovedsak er en webside ÉN webside, og aldri to eller flere. 5612329[/snapback] De eneste gangene det er lurt å bruke iframes/frames er når du skal vise en annen side i din egen side, f.eks. som google har når man trykker på et bilde i images search. Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Det er vel derfor man ikke skal bruke Flash til menyer og andre viktige ting. 5615078[/snapback] Bah.. sist gang, da jeg spurte om kritikk på siden, anbefalte folk meg å style den med flashknapper.. dere blir aldri fornøyde Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 tråd Det var vel bare Dell_9200 som sa det. Synd ingen med litt bedre peiling så hva han hadde skrevet. Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 tråd Det var vel bare Dell_9200 som sa det. Synd ingen med litt bedre peiling så hva han hadde skrevet. 5616869[/snapback] Hmmm... ok. Hva burde jeg bruke da? Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Men siden er da funksjonell nok ved bruk av frames og flashknapper? (Hvis man ser bort fra at flashmenyen ikke blir transparent på enkelte versjoner av FireFox..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå