zedty Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Har fått satt i et nytt MSI 648 MAX hovekort i maskinen og alt er egenligt bare vellstand. Men det er en alarm som går hver gang jeg starter opp og kommer inn i windows. Husker ikke hva MSI progget heter, med det starter opp rett etter jeg er inne i windows. Det viser CPU temp (34C), viftehastiget og SYS temp (28C), og det er den siste alarmen slår ut på. SYS tempen er på ca 28 grader og viser rødt og brannalarmen går :/. Hva er systemtemp? Etter å ha spillt litt Battlefield42 blir tempen fin (32 grader) og alarmen forsvinner. Jeg velger å tro at hvis systempen er lav så er alt bra, men blir noe usikker pga alarmen som durer. Jeg mener å ha sett at jeg kan koble til en vifte på noe som heter sysfan på HK, men har ikke kommet så langt enda :smile:. Har to vifter på PSU og 4 i kabinett (Lian-li). Noen tips hva denne alarmen skyldes? Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 det er hysteresis temp som starter alarmen. denne må stilles lavere en vanlig temp. den måler for lav temp. Husker ikke hva den kalles hos msi men sånn er det ihvertfall hos abit. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 kan tempen virkelig bli for lav i en pc?? høres rart ut Lenke til kommentar
zedty Skrevet 18. september 2002 Forfatter Del Skrevet 18. september 2002 Er enig at det høres rart ut, men alarmen går av uansett på 28 grader. Jeg får sjekke progget om det går å gjøre noe med følsomheten på sytem checken. snodige greier :smile: Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Har hatt samme kortet selv og det er et prog med for overvåking av pc en du må gå inn der å stille temp eller slå det av så blir du kvitt alarmer, det er imidlertid lurt a ha dette for det kontrolerer temp ,alle spenninger og alle vifter på kortet så skulle feks cpu vifta stoppe vil alarmen gå og stiger tempen går alarmen og til slutt stenges maskinen av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå