Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Scandisk slettet alt jeg tok backup av!

Anbefalte innlegg

Okey, er litt kvalm å småsvimmel akkurat nå, alle dere som har lidd seriøse datatap grunnet kræsja disker eller andre årsaker vet hvordan det føles! :cry::cry: Men her er min ferske historie:

I dag skulle jeg formatere hoveddisken min(C:), denne disken var da spekket med alt mulige personlige og til dels svært viktige ting! mange, mange gigabytes med bilder, filmer, musikkfiler, tekstdokumenter, jobbsøknader, CV å det som verre er!!

jeg flyttet alt over på min daværende D: disk som er en Seagate 250GB. Formaterte C: disken, og innstalerte Windows XP Pro, Engelsk corp ed. Final.

Da oppdaget jeg at stasjonbokstavene var blitt stokket om på slik at disken som først var D: var blitt F: og litt anna rot. Siden jeg hadde blant annet spillelister og andre ting med referanser til D: så stokket jeg om igjen slik at Seagaten ble D:

Når jeg da etter å ha innstalert virus-program, brannmur og litt drivere restartet jeg pcen og Scandisk kom frem og ville sjekke D: for "consictense" eller noe i den retningen :ermm: Før jeg visste ordet av det begynte Scandisk å slette filerog indexer og gud vet hva(kjennte ikke igjen navn på noe av det, var ihvertfall ikke filnavn) i en UGUDELIG fart! :ohmy: Når jeg da endelig kom inn i Windows igjen var alle mine dyrebare backup på D:(seagaten) BORTE!! SPORLØST!! :cry::(

Håper noen kan VÆRESÅUTROLIGSNILLÅGREI og gi meg noe tips?!? Er det mulig å finne loggen fra Scandisk? Finnes det greie program som kanskje kan få tilbake noe av dataene mine?! Er helt desperat så håper noen svarer....

Endret av Dr. Greenthumb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å gud... JA!! Å det er slik at XP ikke takler disker over 200giga uten oppgraderinger om jeg ikke husker helt feil? Så derfor tok Scandisk helt av og sletta som en gal?:S Men står jo at disken er 232giga nå da... Skal prøve det programmet der!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...