Gå til innhold

Trenger S-ATA kontroller (ikke raid)

Anbefalte innlegg

Har innsett at den forbannede Sil3114R kontrolleren på hovedkortet (A8N-SLI Premium) ikke klarer å dekke mine behov. Den er egentlig beregnet til RAID og single disker må lures til å sette opp diskene i single JBOD mode, men den klarer aldri å få mer enn 2 eller 3 av dem til å bli synlige i Windows.

Jeg har for øyeblikket 8 disker, og hovedkortet har bare 4 native porter (+ Sil3114R rælet). Så jeg trenger en S-ATA kontroller med minst 4 porter. Helst en med god driverstøtte og til en billig penge (men vil likevel unngå det verste rælet, hvis det bruker for mye CPU).

Noen som har noen tips? Regner med at jeg må ha PCI, disse finnes vel ikke i PCI-E ennå?

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har noen tips? Regner med at jeg må ha PCI, disse finnes vel ikke i PCI-E ennå?

5612029[/snapback]

Jeg har sett SATA-kontrollere med raid til PCIe, men ikke kontrollere uten Raid ennå. Kanskje det er verd å sjekke ut om noen av kontrollerene med raid har muligheten for å kjøre harddiskene individuellt?

Link

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde tenkt å bestille nå, men den er tatt vekk fra PS Data sine sider.... mailet dem, og de har heller ikke tenkt å ta den inn igjen. De foreslo andre kontrollere, men de koster betraktelig mye mer for 4 SATA porter.. Noen som har noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg tør å kjøpe sil3114 etter erfaringene med den som sitter på hovedkortet mitt.. er derfor jeg er ute etter en ny kontroller, har brukt nok tid på dette svineriet og tid er penger... (masse penger i tilfellet sil3114)

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg tør å kjøpe sil3114 etter erfaringene med den som sitter på hovedkortet mitt.. er derfor jeg er ute etter en ny kontroller, har brukt nok tid på dette svineriet og tid er penger... (masse penger i  tilfellet sil3114)

5682855[/snapback]

Såvidt enig, har bedre erfaringer med Promise men de koster en del mer då.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt denne kontrolleren fra Promise i over 1 år nå. Den er stabil og gir bra hastighet. Har ikke hatt noen problemer med den.

Akkurat den kontrolleren jeg har er nok ikke et bra kjøp i dag. Dersom jeg skulle kjøpt i dag ville jeg nok valgt en kontroller som støtter 300MBps.

mvh.

Valentino

Lenke til kommentar

Jeg tror 3114R er spesielt sær mht single disker, på HKet mitt har jeg også raid kontroller fra Intel gjennom ICH6R og med den har jeg ikke samme problemet med single disker som med 3114R.. Så i utgangspunktet vil jeg anta at dette er ett spesifikt problem med 3114R og ikke gjelder andre SATA RAID kontrollere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...