Folo Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 jeg har ngt, den første dagen hadde jeg allerede lastet ned langt over 1 gig, har hatt i 3 dager nå og har lastet ned ca 5 gig, det sier seg selv at 1 gig ikke er nok. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Første dagene løp jeg som en gal og lastet ned max gb hele tiden. Nå bruker jeg nettet helt vanlig, hentet ned Norsk WinXP sp1 istad. Jeg laster ikke lenger ned bare for å laste ned slik jeg gjorde i starten liksom Lenke til kommentar
C-Hill Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Quote: -------------------------------------------------------------------------------- Den 2002-09-19 09:33, skrev C-Hill: Telenor svindler hele tiden.. Med mitt telenor student abm ble jeg lovt en gratis flytting, som ikke var noe å utsette på. Når jeg skulle flytte, etter et halvt år, kunne jeg plutselig ikke ta med ADSL abm, pga det ikke var samme juridiske eier av ISDN og ADSL dit jeg skulle flytte. I kontrakten står det at " du må ha telenor telefon abm, for å kunne TEGNE ADSL. Snakket med Telenor, og de påstod at de mente, BRUKE, og ikke TEGNE, som det stod i kontrakten. Dette er jo et klart kontraktsbrudd, men likevell mente Telenor at de hadde lov til det??? (Dette er jo noe som kommunistiske sider har som fellesnevner) Likevell så er det spørsmål om Telenor faktisk har juridisk rett til å spleise 2 frittstående produkter. Idag ligger saken på bordet hos Forbrukerrådet, samt at saken er meldt inn til Teleklagenemda. Nå bør politikkere få opp øynene, og ta kobberkablene fra Telenor, og danne et nøytralt selskap for utleie. Ikke gjør som meg, skaff dere Nextgen med en gang. Da slipper dere kommunistene! -------------------------------------------------------------------------------- Saken er den at ADSL og telefonabonnement ikke er 2 frittstående produkter hos Telenor. ADSL er visst en tilleggstjeneste på ditt telefonabonnement. Hvis du skal flytte melder du bare flytting på hele ditt abonnement (både tlf og adsl), og da kan det vel ikke være noe problem? Det sier seg selv at du ikke kan flytte en tilleggstjeneste du har på DITT abonnement (m/binding siden det er student tilbud?) over på andre sine tlf abonnement!!! Det er det samme som å ringe forsikrings selskapet og si at opptjent bonus på din kamerat`s forsikring skal overføres til ditt. Send den saken til forbrukerrådet o.s.v....... GOOD LUCK -------------------------------------------------------------------------------- Saken er at jeg hadde hatt ISDN en stund før jeg bestilte ett nytt produkt, ADSL. Det var altså ikke en tilleggstjeneste. Har ikke fått flyttet ADSL, fordi at det er ISDN der fra før, som ikke jeg eier. Får heller ikke overføre ADSL til denne linjen. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Quote: Den 2002-09-19 09:13, skrev Mitre:HeiJeg har nye Online ADSL, og betaler for 704 kb/s,men har funnet ut at jeg har en maks på ca 522 kb/s Her kan du teste linjen din:http://www.itavisen.no/speedometeret.htmlLitt matte:Jeg betaler:349.- / 704 kb/s = 0.50 kr pr kb/sSkulle ha betalt:522 kb/s * 0.50 kr = 261 krFøler meg lurt...Telenor overbooker i større grad enn NextGentel, derfor vil linjen til Nextgen være raskere. I signaturen din står det at maskinen til er en Pentium 200, denne er nok ikke rask nok for ADSL 704 Kbit :razz: Lenke til kommentar
johna Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Pfmmff,, har kabelmodem 1024/256 jeg.. Stabilt som f,, er bare 15stk her i denne dalen som bruker Kabel,, så linja mi er meget fin. Ligger sjelden under 140k i sek når jeg laster. Ofte på 160-180k. Betaler 545kr mnd,, kan ha 4 maskiner koblet på, har 3. Prisen skal synke ytterligere snart. Kabel er jo et alternativ det å ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå