Tendenfan Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Dette er ikke ment som en diskusjon om valg av ISP, men bare et lite spørsmål. Telenor kjører en begrensning på 1 GB pr mnd i trafikk. Ønsker du mer enn dette kan du kjøpe 5 ekstra GB for kr 99,-. Hvis du ikke kjøper en slik pakke, senker de hastigheten fra 704 til 64kbps når taket er nådd. Men slik jeg tolker teksten kan du laste ned så mye du vil utover 1 GB med hastighet tilsvarende isdn uten å betale noe ekstra? Er ikke dette riktig? Tendenfan Lenke til kommentar
Stressles Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Helt korrekt det vet du... Og den ekstrakvoten på 5GB du kan kjøpe, kan brukes over flere måneder :smile: Med vennlig hilsen Sindre Hellevik Lenke til kommentar
iddis Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 ikke bare det men fra kl 01:00 å frem til ca 09:00 tror jeg det er...er det fri download.... Lenke til kommentar
Tendenfan Skrevet 18. september 2002 Forfatter Del Skrevet 18. september 2002 Riktig at det finnes nattsurf fra 01-09, det er fri nedlastningsmengde, men koster kr 49,- pr mnd. Tendenfan Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Telenor kan pule meg i ræva.. Vet dere hvor lite 1 gb er?? sitter man å surfer helt vanlig.. kanskje se litt webtv på tv2.no så går d langt mere enn 1 gb i måneden! takke **** for at det finnes alternativer til Stjelehor.. **** Lenke til kommentar
ponke Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: Den 2002-09-18 13:05, skrev Neo_mandal:Telenor kan pule meg i ræva..Vet dere hvor lite 1 gb er?? sitter man å surfer helt vanlig.. kanskje se litt webtv på tv2.noså går d langt mere enn 1 gb i måneden!takke **** for at det finnes alternativer til Stjelehor..**** Dette som var en liten koselig diskusjon blant "newbier" :smile: Fy skam på deg! Alltså Neo_Mandal! FY! :razz: Lenke til kommentar
tolrol Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Hva er problemet??? Gå for Nextgentel!! Mye bedre og billigere enn Telenor ADSL. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Nextgentel er ikke bedre en Telenor, men billiger pris/ytelse. Lenke til kommentar
vooDoo! Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Må ikke finne på å kjøpe online ADSL. Har flyttet på hybel, og da måtte jeg jo bare ha adsl. Hybelverten tok seg av bestillingen, og enda jeg hadde forklart nøye hva jeg skulle ha, bestilte han online adsl. Dette skal skiftes ut fortest mulig. Går jo nesten 1gb i døgnet jo... Det går vel bra å skifte abonementstype ja?? Lenke til kommentar
turbo Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 hofor bestile "Nye Adsl" med begrensniger når du kan bestile "Gamle Adsl" med FRI bruk Lenke til kommentar
Pete Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Fordi det er billigere ... Det er ubegrenset nedlasting ut året, og 1 G grensen (som kun gjelder download) trer ikke i kraft før neste år. Du betaler 349,- pr mnd,og skal en laste ned mer, (neste år ja ...), betaler en kun kr 49,- for å få ubegrenset download fra 0100 - 0900 , pr mnd. Nye Online ADSL: *249,- i etablering, (12 mnd kontrakt) *349,- pr mnd. *704/128 Kbps *3 mnd gratis iCanal - http://www.icanal.no *Logitech Z-540 surroundsystem til kr 1,- Det finnes ingen på markedet som kan matche Telenor's tilbud som jeg har funnet ... Lenke til kommentar
DumbAss Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Telenor gir deg også fri bruk frem til 01012003 på Online ADSL. De som har noe negativt å si om dette produktet, kan jo bare la være å kjøpe det :smile: Etter som jeg har forstått er dette et tilbud til gjennomsnitts brukeren, og ikke stor forbrukeren som ikke har noe liv og bare sitter og laster ned filmer hele dagen og natta. En familie som surfer ca en time hver dag på kveldstid, betaler ca kr 230,- i tellerskritt (hos Tele2, Telenor osv). Hvorfor ikke da velge Online ADSL som bare koster kr 349,- pr måned og kan da sitte på nettet 24/7? Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 (endret) no Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
Mitre Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Hei Jeg har nye Online ADSL, og betaler for 704 kb/s, men har funnet ut at jeg har en maks på ca 522 kb/s Her kan du teste linjen din: http://www.itavisen.no/speedometeret.html Litt matte: Jeg betaler: 349.- / 704 kb/s = 0.50 kr pr kb/s Skulle ha betalt: 522 kb/s * 0.50 kr = 261 kr Føler meg lurt... Telenor overbooker i større grad enn NextGentel, derfor vil linjen til Nextgen være raskere. Lenke til kommentar
C-Hill Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Telenor svindler hele tiden.. Med mitt telenor student abm ble jeg lovt en gratis flytting, som ikke var noe å utsette på. Når jeg skulle flytte, etter et halvt år, kunne jeg plutselig ikke ta med ADSL abm, pga det ikke var samme juridiske eier av ISDN og ADSL dit jeg skulle flytte. I kontrakten står det at " du må ha telenor telefon abm, for å kunne TEGNE ADSL. Snakket med Telenor, og de påstod at de mente, BRUKE, og ikke TEGNE, som det stod i kontrakten. Dette er jo et klart kontraktsbrudd, men likevell mente Telenor at de hadde lov til det??? (Dette er jo noe som kommunistiske sider har som fellesnevner) Likevell så er det spørsmål om Telenor faktisk har juridisk rett til å spleise 2 frittstående produkter. Idag ligger saken på bordet hos Forbrukerrådet, samt at saken er meldt inn til Teleklagenemda. Nå bør politikkere få opp øynene, og ta kobberkablene fra Telenor, og danne et nøytralt selskap for utleie. Ikke gjør som meg, skaff dere Nextgen med en gang. Da slipper dere kommunistene! Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: Den 2002-09-18 17:49, skrev It's me:Nextgentel er ikke bedre en Telenor, men billiger pris/ytelse. Hvordan får du til at nextgentel ikke er bedre enn telenor, de er bare billigere og har bedre ytelse?? Det er jo alt som behøves! Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Akk ja...hadde det bare vært mulig å fått NextGenTel her utenfor Lillestrøm.. Har bestil hos ngt med bindingstid for lenge, lenge siden, men de forskyver stadig installasjons datoen. Men om de skulle levere før min bindingstid har gått ut, så velger jeg faktisk heller det, enn å bli utsatt for tyrranniet til telenor for all fremtid. Hører dere det NextGenTel? 5000,- på labben til dere idag, om dere installerer linje hos meg innen måndten er over. Men det blir vel ikke noe av.. Lenke til kommentar
SSJ_Kazuya Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 hmm, tilstad, hvor bor du a? jeg bor utenfor lillestrøm og ergrer meg grønn over at jeg ikke kunne benytte meg av sommertilbudet som var både vel og bra det! charlie med delta fart i 6 mnd er jo konge da... ****, chello suger så fælt! Lenke til kommentar
DumbAss Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: Den 2002-09-19 09:33, skrev C-Hill:Telenor svindler hele tiden..Med mitt telenor student abm ble jeg lovt en gratis flytting, som ikke var noe å utsette på. Når jeg skulle flytte, etter et halvt år, kunne jeg plutselig ikke ta med ADSL abm, pga det ikke var samme juridiske eier av ISDN og ADSL dit jeg skulle flytte. I kontrakten står det at " du må ha telenor telefon abm, for å kunne TEGNE ADSL. Snakket med Telenor, og de påstod at de mente, BRUKE, og ikke TEGNE, som det stod i kontrakten. Dette er jo et klart kontraktsbrudd, men likevell mente Telenor at de hadde lov til det??? (Dette er jo noe som kommunistiske sider har som fellesnevner) Likevell så er det spørsmål om Telenor faktisk har juridisk rett til å spleise 2 frittstående produkter.Idag ligger saken på bordet hos Forbrukerrådet, samt at saken er meldt inn til Teleklagenemda. Nå bør politikkere få opp øynene, og ta kobberkablene fra Telenor, og danne et nøytralt selskap for utleie.Ikke gjør som meg, skaff dere Nextgen med en gang. Da slipper dere kommunistene! :smile: Saken er den at ADSL og telefonabonnement ikke er 2 frittstående produkter hos Telenor. ADSL er visst en tilleggstjeneste på ditt telefonabonnement. Hvis du skal flytte melder du bare flytting på hele ditt abonnement (både tlf og adsl), og da kan det vel ikke være noe problem? Det sier seg selv at du ikke kan flytte en tilleggstjeneste du har på DITT abonnement (m/binding siden det er student tilbud?) over på andre sine tlf abonnement!!! Det er det samme som å ringe forsikrings selskapet og si at opptjent bonus på din kamerat`s forsikring skal overføres til ditt. Send den saken til forbrukerrådet o.s.v....... GOOD LUCK :smile: Lenke til kommentar
DumbAss Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: Den 2002-09-19 09:13, skrev Mitre:HeiJeg har nye Online ADSL, og betaler for 704 kb/s,men har funnet ut at jeg har en maks på ca 522 kb/s Her kan du teste linjen din:http://www.itavisen.no/speedometeret.htmlLitt matte:Jeg betaler:349.- / 704 kb/s = 0.50 kr pr kb/sSkulle ha betalt:522 kb/s * 0.50 kr = 261 krFøler meg lurt...Telenor overbooker i større grad enn NextGentel, derfor vil linjen til Nextgen være raskere. Jeg har 704 kbit download fra Telenor og ligger aldri under 710... Forsøk å rydde opp i søppelfiler/spyware på maskinen din. Kanskje du da opplever bedre hastighet. Har du problemer med at nettsidene henger når du surfer? Sett fast ip på NIC`et ditt (IP 192.168.0.1 - Nettmaske 255.255.255.0). Se forøvrig telenor`s forklaring på hastighet http://www.online.no/guide/adslguide_hastighet.html . her kan du også teste hastigheten i telenor`s nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå