random_user Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 jeg lurer på om det vil funke og bruke en server som hub og la den serveren scanne igjenom internettet etter virus. har en server med 8 10/100mbit nettverks kort. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 jeg lurer på om det vil funke og bruke en server som hub og la den serveren scanne igjenom internettet etter virus. har en server med 8 10/100mbit nettverks kort. 5611617[/snapback] Vet ikke akkurat om du har rette riggen til å skanne internett for virus.. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 jeg lurer på om det vil funke og bruke en server som hub og la den serveren scanne igjenom internettet etter virus. har en server med 8 10/100mbit nettverks kort. 5611617[/snapback] Hele WWW for virus mener du? Lenke til kommentar
random_user Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Hele WWW for virus mener du? 5623693[/snapback] nei mente hele nettverket mitt er 5 maskiner Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 jeg er litt interessert i samme opplegget. vil f.eks sette opp en egen server/router som scanner all trafikk for virus. Den må også støtte SMTP/POP trafikk. er også supert hvis den den har IDS/IPS (firewall) og gode statistikkmuligheter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 SnortSam er bra (IDS), kjører på Linux (kan hende UNIX også). Kjøp NOD32 Anti-virus for Linux Mail Servers, så sjekker den ihvertfall mailen ut og inn. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 La den også scanne gjennom klientmaskinene etter annen dritt med Microsoft Baseline Security Analyzer. Det er et gratis verktøy. Lenke til kommentar
random_user Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 La den også scanne gjennom klientmaskinene etter annen dritt med Microsoft Baseline Security Analyzer. Det er et gratis verktøy. 5628763[/snapback] men går det også ann og bruke foreksempel MacAffe og Norton firewall? tenkte at jeg skulle koble internett dritekte til den og la de andre maskine være koblet i den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå