phax Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Morn. klarte sprenge sikringa på strømkabelen fra batteriet til forsterkeren. Prøvde tråle bensinstasjonene her men ingen hadde lik sikring. siden det bare var til en kabel så tok jeg liksågreit og prøvde med den sikringen som var nærmest i fysisk størrelse. fikk den på plass, og forsterkeren lyser opp når jeg starter anlegget, men får ingen lyd. Synes dette var litt rart, burde jeg ikke få lyd sålenge forsterkeren lyser? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Lyser forsterkeren grønt/rødt på kontrollampa (om du har det)? Hva slags sikring var det som sto i? Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) den lyser blått. Har aldri sett den lyse noe annet så tror bare den har det lyset. av/på. (Forsterkeren er en dynaBel BF1702.) Sikringen var en 60 Ampere tror jeg. Står hvertfall AUE60 på den.. har ikke så mye peiling på slikt jeg. en slik: Er det noe farlig om jeg prøver koble meg rett på batteriet, forbi sikringa? bare for å teste om jeg får lyd igjen... er jo sikringer på forsterkeren tilfelle det skulle bli overbelastning right? Endret 15. februar 2006 av phax Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Har ikke så mye peil selv der, men var vel en glassikring da eller? Burde få tak i samme, noe som kan ordnes i bilstereo/rekvisitabutikker Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Ja får stikke se imorra. Ingen bensinstasjoner som hadde hvertfall. var bare litt gira på og få testa idag ettersom jeg nettopp har kobla opp ny sub. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Sjekk om sikringene på forsterkern er intakte først Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Har du lys på forsterkeren tyder det jo på at den får strøm. Nå skriver du ikke hvor stor sikring du satte i som en hurtigløsning, men det kan tyde på at problemet ditt ligger et annet sted. Har du prøvd å finne årsaken til at sikringen på 60A røk? Sjekk alle koblinger. Strøm og lyd-koblinger. Sjekk også om du har en kortslutning på strømkabelen mot jord. I værste fall kan utgangene i forsterkeren kortsluttet og tatt sikringen. Poweret i forsterkeren kan ha overlevd og gi lys i dioden selv om utgangene i forsterkeren er døde. Kortslutning mot høyttalerne kanskje? Bruk litt tid på feilsøking før du prøver for fullt med nye sikringer. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå