BigJackW Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Når jeg skal instalere Mambo så er alle filer skrivbare osv. Så går jeg til Step 1 og skriver inn alle MySQL ifromasjon. (Alle er rett) Men når jeg kommer til Step 2 kommer feilmeldinga i en rute (textarea): SQL=Specified key was too long; max key length is 1000 bytes:- - - - - - - - - - # Table structure for table `mos_core_acl_aro` CREATE TABLE `mos_core_acl_aro` ( `aro_id` int(11) NOT NULL auto_increment, `section_value` varchar(240) NOT NULL default '0', `value` varchar(240) NOT NULL default '', `order_value` int(11) NOT NULL default '0', `name` varchar(255) NOT NULL default '', `hidden` int(11) NOT NULL default '0', PRIMARY KEY (`aro_id`), UNIQUE KEY `section_value_value_aro` (`section_value`,`value`), UNIQUE KEY `mos_gacl_section_value_value_aro` (`section_value`,`value`), KEY `hidden_aro` (`hidden`), KEY `mos_gacl_hidden_aro` (`hidden`) ) TYPE=MyISAM = = = = = = = = = = Jeg har prøvd å skrive inn spørringa manuelt via Spørre vinduet i PhpMyAdmin, men funker ikke. Får samme feilmeldinga: SQL=Specified key was too long; max key length is 1000 bytes: Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Har du prøvd å kutte ut noen av indeksene og se hva som skjer da? Evt gå ned på lengden på feltene section_value og eller value Det var nå også en merkelig indeksering, med to tilsynelatende like indekser. M. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Hvordan gjør jeg det da? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Fjerne index, ta bort en av "Unique key" eller "key" linjene. Minke lengden, sett inn et lavere tall enn 240 etter varchar, prøv 220 Men, dersom dette er noe du har fra et annet sted, kan jeg ikke garantere at alt annet funker etterpå.... Har du gjort noen valg tidligere som har gitt den definisjonen? Hva er forresten mambo? M. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 OK skal prøve det. Jeg har prøvd å fjerne opp til: `aro_id` int(11) NOT NULL auto_increment, Mambo er et CMS system: www.mamboserver.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå