sir-alex Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Jeg har kjøpt meg en Lg p7200 og den bruker minnekortet av typen "T-flash" sto det, er det "Trans Flash" ?? Håper på raske svar Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Jeg har kjøpt meg en Lg p7200 og den bruker minnekortet av typen "T-flash" sto det, er det "Trans Flash" ?? 5611210[/snapback] Det er TransFlash, som også heter microSD. Endret 15. februar 2006 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
molna Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Både Nokia, Motorola og BenQ-Siemens bruker T-Flash (micro-SD), så dette er den beste minnestandarden idag. Får håpe disse holder seg til samme standard fremover også, så prisene holdes nede og tilgjengeligheten er stor. Opp til 2Gb finnes idag tror jeg. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Både Nokia, Motorola og BenQ-Siemens bruker T-Flash (micro-SD), så dette er den beste minnestandarden idag. Får håpe disse holder seg til samme standard fremover også, så prisene holdes nede og tilgjengeligheten er stor. Opp til 2Gb finnes idag tror jeg. 5613556[/snapback] Tror du blander microSD og miniSD. Nokia bruker miniSD på de fleste av sine nye telefoner, mens Samsung bruker microSD. miniSD finnes vel opp til 4 GB mens microSD fremdeles har litt mer begrenset kapasitet. Det er microSD som også kalles TransFlash. -snubbel Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Tror du blander microSD og miniSD. Nokia bruker miniSD på de fleste av sine nye telefoner, mens Samsung bruker microSD. miniSD finnes vel opp til 4 GB mens microSD fremdeles har litt mer begrenset kapasitet. Det er microSD som også kalles TransFlash. -snubbel 5613573[/snapback] Er ganske sikker på at Nokia har presentert en eller to mobiler med micro-sd. Husker ikke modellene, men kan prøve å finne det ut. edit: Det var i hvert fall 6233. Muligens fler. Endret 16. februar 2006 av arehei Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Er ganske sikker på at Nokia har presentert en eller to mobiler med micro-sd. Husker ikke modellene, men kan prøve å finne det ut. edit: Det var i hvert fall 6233. Muligens fler. 5613725[/snapback] Joda. Men av de som er på markedet i dag er det ingen av Nokia-modellene som bruker microSD. De fleste bruker rsMMC eller miniSD. Var derfor jeg _trodde_ at du tok feil. :-) -snubbel Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Både Nokia, Motorola og BenQ-Siemens bruker T-Flash (micro-SD), så dette er den beste minnestandarden idag. Får håpe disse holder seg til samme standard fremover også, så prisene holdes nede og tilgjengeligheten er stor. 5613556[/snapback] Nokia bruker i dag tre standarder: microSD (hittil én modell), miniSD (kun et par modeller) og DV RS-MMC (E60, 770), så de kan ikke regnes som "trofaste". At Samsung, Nokia, Motorola, BenQ-Siemens og LG har et par telefoner med microSD betyr ikke at det er den beste minnekorttypen. Er ganske sikker på at Nokia har presentert en eller to mobiler med micro-sd. Husker ikke modellene, men kan prøve å finne det ut. 5613725[/snapback] Nokia har minst lansert en foldetelefon med microSD. Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Sjekket litt mer. Nokia 6233, 6131, 6125 og 6136 bruker alle micro-SD. Har helt gitt opp å finne en produsent som holder seg til samme kort over lang tid. Lenke til kommentar
molna Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Bra dere ble enige før jeg rakk å kommentere Sigmund_Freud: sa ikke det var den BESTE sånn teknisk, men når de 5 store produsentene bruker det samme så er det det beste for forbrukerne. ETT skritt i riktig retning. Lenke til kommentar
zand Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Nokia 3250 bruker også microSD. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Sigmund_Freud: sa ikke det var den BESTE sånn teknisk, men når de 5 store produsentene bruker det samme så er det det beste for forbrukerne. ETT skritt i riktig retning. 5614395[/snapback] Det er jeg veldig enig i! "Det fine med standarder er at det er så mange å velge mellom..." Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Sony holder seg i alle fall til memorystick, men det hjelper jo så utrolig lite når de skal lage mindre og mindre kort hele tiden... Greit nok at de bruker mindre strøm osv, men utrolig kjipt når man ikke kan sette inn de gamle kortene i den nye mobilen. Hører jeg ordet 'mersalg'? Også kjipt at kapasiteten går ned hver gang de lanserer ny standard. Må alltids vente en del måneder før kapasiteten kommer over 1 GB. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Må alltids vente en del måneder før kapasiteten kommer over 1 GB.5615167[/snapback] M2 er ventet i 2 GB seks mnd etter lansering, og 4 og 8 GB i 2007. Det er vel ikke slik at SE er de som pusher hardest på for mindre minnekort, men siden alle andre har gjort dette grepet blir de nødt til å følge etter om de skal kunne lange like små telefoner som konkurrenten. Bare se på K610. Endret 16. februar 2006 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå