Gå til innhold

Kjøp av Konica Minolta 7D

Anbefalte innlegg

Tusen takk for all hjelp i denne tråden, jeg har bestemt meg, jeg kjøper 5D uansett omtrent, men viss det ligger dårlig i handa mi så skal jeg heller tenke meg om.

Takk for meget bra tilbakemeldinger

Edith: eller viss noen bedre kamera kommer på et flott tilbud ;)

5638301[/snapback]

Jeg tror ikke du blir skuffet over hvordan 5D ligger i handa di, det har et veldig godt grep som er gummibelagt, jeg synes det er atskillig bedre enn både Canon og Nikon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke du blir skuffet over hvordan 5D ligger i handa di, det har et veldig godt grep som er gummibelagt, jeg synes det er atskillig bedre enn både Canon og Nikon.

5638377[/snapback]

Enig. Vurderte D50 den gang jeg kjøpte, har et 50mm 1.8 Nikkor-objektiv som passer og var i utgangspunktet svak for Nikon. Jeg ble skuffet. Søkeren var puslete.

Så holdt jeg i KM 5D. Bedre søker og et bedre grep. Lå veldig godt i hånden.

Man kan godt si at jeg falt for et godt grep ;)

Riktignok ikke så mange Minolta-objektiver på det norske bruktmarkedet, men ute i verden er Minolta blant de store. 18 millioner Minolta-objektiver finnes. Skal til Brussel i mars og har allerede plukket ut en lovende kamerabutikk med spennende brukt.

Skarpen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+149837134

Som f eks et portrettobjektiv er det liten tvil om at 50/1.7 gir mye for pengene. Har ikke dette selv, men har på min 5D 28/2.0 som et normalobjektiv. Veldig fornøyd med dette. Koster en del mer enn 50/1.7, men har en større bildevinkel. Greit å vite at det er en del meget bra fastoptikk (man kan spare til etter hvert). Lykke til med kamerakjøpet!

Lenke til kommentar
Da var kamera bestillt :D

KM 5D med Kit linsa og et 512 mb minnekort :D

5642224[/snapback]

Bare et lite tips mens du venter på kameraet ditt. Les bruksanvisningen når du får det, det gjør det så vanvittig mye enklere og mer morsomt å bruke kamera. Jeg vet at de fleste er allergisk mot bruksanvisninger men du får så veldig mye igjen for å lese den.

Et annet godt tips som er nevnt tidligere i tråden er å kjøpe Gary Friedmanns bok om KM 5D og 7D, kjøpte den selv for noen dager siden og en ny verden åpnet seg.

Link: http://www.friedmanarchives.com/Writings/5D_7D_ebook.htm

Et annet sted som du kan finne masse info om ditt nye kamera er http://www.dyxum.com

Lykke til!!

Endret av qtek
Lenke til kommentar

Bare et lite tips mens du venter på kameraet ditt. Les bruksanvisningen når du får det, det gjør det så vanvittig mye enklere og mer morsomt å bruke kamera. Jeg vet at de fleste er allergisk mot bruksanvisninger men du får så veldig mye igjen for å lese den.

Og om du ønsker å lese bruksanvisningen før du får kameraet så kan du laste den ned her.

PS Les bruksanvisningen på ny når du har brukt kameraet i ca 1 måned.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...