Gaupa Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Har et problem med en Western Digital Caviar 200GB Det som skjer er at datamaskinen helt restarter seg helt plutselig, ut av intet... samme om den bare idler eller holder på med en stor oppgave. Har mistanke om at dette skyldes harddisken, da Notebook HW Control rapporterer at SMART har oppdaget en feil på harddisken. Dette er grusomt irriterende, da dette begynte etter et par mnd etter harddisken ble kjøpt. Den har ikke blitt flyttet på etter den ble installert, så jeg kan ikke se noen grunn til at det skal være en brukerpåført skade. Harddisken og maskinen fungerer helt fint ellers, men 2-3 ganger i døgnet restarter PCen seg altså. Jeg har prøvd uttalige formatteringer, scandisk, servicepacks, etc... men problemet fortsetter bare. Når jeg kjører WD Diagnostics Tool får jeg en eller annen syk error om SMART. Er det noen som kan fortelle meg hva som egentlig er galt, og om det finnes en enkel måte å løse dette på? Jeg orker ikke styret med å sende inn til den elendige kundeservicen til Western Digital... Her er et skjermbilde av infoen Notebook HW Control gir. Lenke til kommentar
substeve Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Dette betyr nok at harddisken er i ferd med å ta kvelden. Jeg antar at du får dette på garantien. Du kan lese denne eller prøve google: http://www.almico.com/sfarticle.php?id=2 Endret 15. februar 2006 av substeve Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Det trenger ikke bety noe, jeg vet mange mener at SMART er overfølsomt og disabler og kjører på som vanlig. Selv ville jeg sendt denne inn på garantien og fått en som garantert ikke gir feil eller "feil" om du skjønner Just to be safe. Lenke til kommentar
substeve Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Enig i at SMART er overfølsomt, faktisk kan vel SMART korrupsjon i seg selv føre til at en disk går tapt. Jeg er ikke så kjent med SMART og "grensene", men her er det et stort antall relokaliserte sektorer og det, sammen med diskens oppførsel, tror jeg betyr at denne disken ikke har lenge igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå