tuxerator Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Ikke særlig mye kommersielle spill til Linux desverre, så hvis du hovedsakelig bruker PC'en til spilling ville jeg holdt meg til Windows. EDIT: fant en vedlig bra liste over gode frie spill og kommersielle spill: http://www.icculus.org/lgfaq/gamelist.php velg licens > commersial så finner du de fleste spillene gitt ut til Linux. Endret 16. februar 2006 av tuxerator Lenke til kommentar
.com Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 lastet ned linspire live! og brente det til en cd, og alt virket bra, helt til jeg skulle godkjenne lisensavtalen, til min store forskrekkelse funket ikke musa, hverken razer musa, eller den litt eldre optiske musa virker på linspire live, noen forklaring? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 ikke bruk linspire. det er gratis men dem har sånn snedig ting der du må betale hver måned for å kunne installere programvare fra pakkesystemet, noe som er gratis på andre distroer. det problemet ditt med musa skyldes nok dårlig hardware detection... plugget du in musen i ps2 kontakten? Lenke til kommentar
.com Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 ok, da bruker jeg ikke linspire, har usb mus, og ingen konverter Lenke til kommentar
.com Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) prøvde knoppix live, og det funket, ikke lyd eller nett, men fikk testet det ut, og må si at det virket litt rotete. hvilke linux distroer er det som er brukervenlige og mer oversiktelige menyer? Endret 16. februar 2006 av .com Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 prøvde knoppix live, og det funket, ikke lyd eller nett, men fikk testet det ut, og må si at det virket litt rotete. hvilke linux distroer er det som er brukervenlige og mer oversiktelige menyer? 5616653[/snapback] Mulig du burde prøve en gnome-basert distro. Ubuntu er kanskje løsningen. Lenke til kommentar
.com Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 prøvde ubuntu, men fikk bare feilmeldinger under innstalasjonen Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 herregud! hva slags sær HW har du egentlig? Knoppix bruker forresten KDE GUI, men jeg må si at den har en stygg bakgrunn og ikke særlig pene ikoner, masse rart du aldri kommer til å trenge i menyene, osv, men den pleier iallefall å funke helt fint... Uansett, hvis du vil ha hjelp så si hvor det stopper opp. Du får sikkert beskjed om hva den ikke finner eller et eller annet? Får å se hvordan forskjellige distroer funker og ser ut bør du sjekke ut linkene i signaturen min. Lenke til kommentar
.com Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 sjekk siggen min for hw.., Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 ta en titt på opensuse du. jeg likte det med en gang, men det er tross alt smak og behag. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 sjekk siggen min for hw.., 5617245[/snapback] hw sier meg ikke så veldig mye om hvor det stopper, har ikke så peiling på hw og linux kompabilitet desverre det eneste jeg vet er at jeg trenger bare å installere skjermkort så funker alt av HW som det skal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå