Vegard8899 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hei..! Skal kjøpe meg nytt kabinett til en Dell pc... Jeg åpnet pcen og rotet rundt inni for å se om det var noen spesielle koblinger/deler som er satt sammen på en annen måte en det "normalet". Jeg fant ut at start-knappen og lysene går gjennom en ledning som ser ut som en ide-kabel (med lik port på hk som ide.) Det som jeg lurer på da, er dette en vanlig tilkoblings måte for start knapp, eller er det noe drit Dell har? Er det noen måte å koble til de ledningene som fyller med det nye kabinettet? Takk på forhånd PS : jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg Thermaltek Tsunami Dream... Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Få¨se bilde... , det der er desverre for dårlig forklart... Vet hva du mener med IDE kabel osv, but i must see a picture.. Lenke til kommentar
Vegard8899 Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Den boksen som start knappen sitter åpnet jeg ikke, for da måtte jeg ha de-motert pcen Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hørtes ut som et slags dell påfunn ja. Men hvordan er festet til HK? Kan godt hende det bare er kabelen som er litt spesiell. Sånne kontakter festes omtrent som jumpere, ikke noen serlig fast standard, men de passer nesten alltid. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Dra ut kabelen og ta et skarpt bilde av kontakten!! På HK altså Endret 15. februar 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
Vegard8899 Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Fikk ikke så skarpt bilde Dette er den "plata" som ledningen går innom før den kommer til boksen med start-knappen Lenke til kommentar
Vegard8899 Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 PS : Ledningen til høyre går videre til boksen med start-knappen Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Aldri sett noe lignende... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Nå ble jeg usikker. Kabinettene pleier å ha kontakter som kunne passet oppi der (små kontakter sopm du plasserer på pinnene) men det er ikke sikkert de passer, og jeg tviler på at du vet hvor de skal stå. (Da måtte det stått i en manual til PCen) Hvis det ikke står i manualen må du nok bytte HK (eller droppe hele greia) Endret 15. februar 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
Vegard8899 Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Fant dette bilde her på forumet: Det er et slikt hovedkort jeg har, med samme utgang som vist på bilde. Tror jeg vet hvordan jeg skal gjøre det nå, men kan noen si meg mer nøyaktig hvilken kabel jeg skal sette ledningen til vanlig start-knapp (alså den som eg vist på bilde) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå