fettgnomen Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Jeg har ikke særlig peiling på PC og nå bråker det noe utrolig fra pc-en her! Jeg tror lyden kommer fra viften som er festet til hovedkortet, det kommer en kraftig surrelyd. Det har ikke vært sånn før, men nå, ca. 5 etter jeg har startet pc-en starter lyden og holder på konstant. Er det noe jeg kan gjøre med dette? eller må jeg sende den inn til service? Endret 15. februar 2006 av Fettgnomen Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Tipper det legger en heftig hybelkanin der.... Har du garanti? Vis ikke så åpner du maskina og ser selv.. Lenke til kommentar
fettgnomen Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Takk! har åpnet pc-en før så det spiller ingen rolle om jeg gjør det en gang til... Får vel skjekke om noen har flytta inn da! edit: har nå åpnet pc-en, men fant ikke noe der... Men jeg tror nå at det er en veldig liten vifte som henger på hovedkortet som lager lyden, og ikke den store viften. ved siden av den lille viften står det chip fan. Det er også en mulighet for at det er grafikk kortet som lager lyden, er ikke helt lett å finne ut hvor det kommer fra når de står så nær hverandre.. edit: kan nå bekrefte at det er den lille viften. Endret 15. februar 2006 av Fettgnomen Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 De viftene du ser er antaglivis for chipsett og northbridge(kontrollere for hk) Når du har åpna kabbinettet har du mista garantien... Egentlig, så kan jeg ikke si noe mer... om hva som kan være feil, har ikke vært i lignende situasjon før... Lenke til kommentar
fettgnomen Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Okay. Takker for raske svar! edit: bare ett lite spørsmål til: prøvde å ta ut strømmen til vifta og da ble alt fint og stille igjen! spørsmålet er da: har denne vifta mye å si eller kan jeg la den væra avskrudd? det er en liten vifte som er festet til hovedkortet og det står ASUS på den.. Endret 15. februar 2006 av Fettgnomen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå