Major Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 jeg vil lage en hjemme side med front page! men jeg vet ikke ossen jeg gjør det! så jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med og det! Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 frontpage er jo en WYSIWYG editor... What you see is what you get... men ikke faøl i den luken som mange andre. lær deg koden! http://www.w3scools.com http://www.htmldog.com Lenke til kommentar
Major Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 det der hjalp meg mye:( Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Tutorial: FrontPage Lenke til kommentar
Major Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 den var siden var bra men er dte noen som vet om sånn side på norsk?? er ikke så go i engelsk! Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Omtrent all webdesigning er engelsk.. så det er bedre å lære det engelsk... Det som MC2 linka til, er det beste.. da blir sida mye bedre! Learn it the hard way! MC2 sin way Edit: du er sannelig ikke god i norsk heller. Kunne ikke dy meg Endret 15. februar 2006 av Patrick.M Lenke til kommentar
Major Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 jeg kan jo finnt lese engelsk men det er jo lettere og forstå norsk Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Ja, men koding er engelsk.. og forkortelser... Og de beste guidene er på engelsk, så drit oppi WYSIWYG editor(frontpage) Gå for the hard way.... Lenke til kommentar
Major Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 jeg må jo begynne med noen som jeg kan få till da! ikke sånn at jeg sitter forann dataen i 10 timer og ikke kjønner en drit! Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Jeg begynnte med noe jeg ikke skjønte... nemlig the hard way Vis du ikke skjønner noe etter 10timer skal du være stokk dum. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Jeg begynnte med noe jeg ikke skjønte... nemlig the hard way Vis du ikke skjønner noe etter 10timer skal du være stokk dum. 5611071[/snapback] Jeg begynte også direkte på koden, uten at min første side ble noe særlig da... (frames, ikke noe css, ikke noe !doctype, tables, og bare for å nevne det: mouseover knapper på 150kb og en animert gif header på 5mb...), men poenget er at jeg fikk det til! og da jeg ble ferdig så begynte jeg på nytt igjen, og om igjen, og om igjen. Det du prøver deg på nå kan gjøres på mange måter, en enkel og en vanskelig. Den enkle måten er frontpage og dreamweaver mens den vanskelige måten er vim og notepad. Poenget er at....... dæven da... er så tett i hodet at jeg ikke kommer på poenget mitt...(noen, hjelp meg, vær så snill...) Men et ganske så interessant spørsmål i denne sammenhengen: Hvorfor vil du begynne med webdesign? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Last ned Dreamweaver, en prøveutgave. Så sitt og lek deg en stund, det er den måten man lærer på. Hovedforedelen slik jeg ser det med DW er at der kan du se både kode og design samtidig på en lett måte. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Lomz: han må uansett lese htmldog osv... for vis han bruker WYSIWYG i DW...... Og DW sin koder bare lager merkelige koder.. gå for notepad Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Nå for du gi deg, DW lager da ikke rare koder.!! Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Uansett er notepad det beste Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Uansett er notepad det beste 5611405[/snapback] Det får være opp til enkelte, om ikke Notepad2 er bedre da. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Uansett er notepad det beste 5611405[/snapback] Det får være opp til enkelte, om ikke Notepad2 er bedre da. 5611425[/snapback] Quanta Plus er sykt mye bedre! Bare for linux da... Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Bruk frontPage. Det er et møkkaprogram, men du lærer masse av å lese og redigere koden prgrammet genererer. Mye bedre det, enn å bruke freewebs sitt hjelpeprogram, for der ser man ikke koden engang, så vidt jeg vet. Og er man ung, er man bare ikke så god i engelsk. Eller norsk. Er vel ikke nødvendig å være så veldig kjepphøy folkens. Har ikke dere vært unge engang? Selv om det er veldig lenge siden? Se på en bokhandel om du kan finne en html-bok på norsk. Er nok ikke mange gode hjelpesider på nettet som er på norsk så. Men du kan jo prøve å søke etter html-tutorial på google, og bruke avansert søk, der du kan spesifisere at språket må være norsk.. Lykke til Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Floffi: Jeg er 13.. og har lest meg igjennom både w3c scools og htmldog... ikke bruk den forbanna WYSIWYG editoren aka frontpage. Uansett om han skal redigere koden.. m å han forsatt kunne litt html Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Floffi: Jeg er 13.. og har lest meg igjennom både w3c scools og htmldog... ikke bruk den forbanna WYSIWYG editoren aka frontpage. Uansett om han skal redigere koden.. m å han forsatt kunne litt html 5615266[/snapback] Det er forkjell på folk da. Han sier jo selv at han ikke er god i engelsk. Ingen grunn til å mocke han forde. Uansett, jeg retta ikke innlegget direkte mot deg Det er INGENTING galt i å bruke frontpage til å lære seg html. Det går ikke ann å lage seg fantastiske sider der, nei (ved å bruke frontpages "features" (vetta f. hva det norske ordet for det er) men det går fint an å lære litt html der. Fløffi. ikke Floffi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå