Gå til innhold

Hva burde jeg gjøre i denne saken? (qxl.no)

Anbefalte innlegg

Solgte en maskin med følgende spesfikasjoner:

- 512MB DDR Pc 3200

- Lite-on 16x Dvd/CD spiller

- Asrock upgrade 2x sata AMD hovedkort

- Sempron 2600+

- 80GB

- Mx 4000 128mb ddr skjermkort

- Integrert lyd og nettverkskort

denne ble plassert i opptil 2,4ghz gruppen på qxl. en kjøper slo til på maskinen, men så leste av lappen fra butikken at det stod 1,6ghz sempron 2600+. Jeg mener at skille mellom det som står på lappen og det jeg i farten oppgave til henne 1,8, inkl det hun selv sier hun fant 1,8 er irrelvant for kjøpet.

Kan nen fortelle hvor mye 200mhz utgjør i dag? Uansett, ble jeg feilinformert da jeg fikk vite at denne skulle kunne yte tilsvarende en 2,6 maskin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste som er rellevant her er vel at du plasserte en maskin i kategorien opp til 2,4 når den skulle være i "opp til 1,8. Det er jo på en måte misvissende reklame, når det attpåtil er en AMD cpu som hvis man ikke er en kjenner har et mildt sagt forvirrende navne policy.

Jeg foreslår at dere gir hverandre nøytrale karakterer og avbryter handelen og så legger du den ut på nytt i riktig gruppe.

AKIRA

Lenke til kommentar

nja, jeg ser meg uneig i at jeg kan ha lagt den i noe annet enn feil kategori, men det var ikke hensikten.

Uansett så er jeg av oppfatningen at 200mhz ikke er noe vesentlig da hun fikk et 150 kroners avslag på maskinen før salg, og denne gikk langt billigere enn de andre.

Uansett har en bekjent skissert en løsning med 100-150 kroner i avslag på prisen. heving går jeg ikke med på da jeg ikke mener jeg har gjort noe mer galt enn å ha lagt den i feil kategori.

Lenke til kommentar

CPUen har 1.6 Ghz klokkefrekvens, samme hva AMD har kalt den.

Du la den i gruppen som starter på 1.9Ghz og opp til 2.4 Ghz.

Det er jo ingen tvil om at du la den feil.

Men et avslag i pris kan hjelpe, og 200mhz er ikke mye. Men hadde jeg vært kjøper og slike ting hadde dukket opp i ettertid hadde veien UT vært mye kortere enn å gjennomføre salget.

Og bare som ett tips hvis hun trekker seg, en negativ karakter er 100% ufortjent da verken du eller henne har tapt noe. Det er ved slike tilfeller den nøytrale karakteren er for.

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke ropt særlig høyt dersom jeg selv bydde på en maskin uten å sjekke spesifikasjonene og faktisk forstå det som står oppført.

QXL er et kategori-helvete uten like i utgangspunktet, så kjøper har her en stor oppgave foran seg.

Selger gjorde en ærlig tabbe, og burde ikke gi etter for store reduksjoner i salgsprisen.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

jeg vil bare ha saken ut av verden. jeg kan vedgå at den lå feil, men det var ingen intensjon, og jeg ser ikke et stort problem med 200mhz.

uansett så vil hun få 100 kr i avslag, men ikke mer. Maskinen ble redusert med 150 kroner for hennes del, den ble satt opp og harddisken var klin ny.

For mitt vedkommende spilte jeg med åpne kort, men jeg missliker slike saker, så er vel bare bedre å løse den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...