Gå til innhold

Gjennomsnittslønn for ungdom

Erren

Anbefalte innlegg

Heisann

Skal muligens få meg jobb på Schlagerforlaget i vinterferien(har sendt søknad, men ikke fått svar ennå, har jobbet der før også), og om jeg kommer opp i lønnsforhandlinger kunne det være lurt å vite hva som er normalt.

Forrige gang jeg jobbet der var i arbeidsuka, så da var det ikke lov å ta lønn for arbeidet, men jeg har fått et "tilbud" om å jobbe der i vinterferien også.

Har spurt en del av vennene mine, men ingen vil gi meg noe ordentlig svar, blir mest sånn "u kan få 100 kr/t om u r heldi lzm"

Så, tenkte at det sikkert var noen erfarte medlemmer på hardware.. :p

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg er 15 år, og arbeidet er det arbeidet det er å få på Schlagerforlaget. Schlagerforlaget er en musikkforretning i Oslo, om noen stussa :p

Under arbeidsuka gjorde jeg mest sortering av papirer og sånn :p

Fikk en svær haug ordresedler jeg skulle sortere i synkende rekkefølge og sånn.. :!:

Det ble beskrevet som "slavearbeid" :fun:

Lenke til kommentar
Vel, jeg er 15 år, og arbeidet er det arbeidet det er å få på Schlagerforlaget. Schlagerforlaget er en musikkforretning i Oslo, om noen stussa :p

Under arbeidsuka gjorde jeg mest sortering av papirer og sånn :p

Fikk en svær haug ordresedler jeg skulle sortere i synkende rekkefølge og sånn.. :!:

Det ble beskrevet som "slavearbeid" :fun:

5610660[/snapback]

Minstelønn (tariff) for de under 18 er såvidt jeg vet 80-81 kroner (da jeg var under 18 lå det på 72-74) Tviler på at du kan forvente deg noe særlig mer enn dette.

For de over 18 er det ingen som kan kreve å få mer i timelønn enn 102,- såvidt jeg vet. Alt over dette på dagtid er svært heldig isåfall.

Kveldsarbeid og overtid er noe helt annet, da kan lønna fort stige noen kroner.

Dette gjelder for de som ikke har fagbrev osv.

Lenke til kommentar
Hvor da?

Jeg fikk ~103,- timen fordi jeg er over 18, men for de under regner jeg med at 75 må være helt greit.

5611135[/snapback]

Er det meg du sikter til?

Jeg jobber iallefall på Meny. Tror jeg får 105 eller 104. Har uansett ikke så mye å si. Men som de andre nevner her så vil trådstarter mest sannsynlig få tarifflønn. Om han får over så er han heldig.

Lenke til kommentar

nå huske at du ikke har lov til og jobbe kvelder eller overtid .

vil si 70-85 kr er normalt og hva du kan forvente deg , men hvist du har frikort er det mange arbeids giver som skrur ned lønna di pga du sitter i gjenn med like mye som du ville ha gjort etter skatt .

jeg tjener btw 115kr/t hos manpower , har hatt samme midlertidige oppdrag i 5 mnd !! . er 23

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...