Fatboy Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hei! Eg vil koble playstationen og mediespilleren min inn på samme inngang på stereoen min. Tenkte å bruke en slags Y-phono kabel. Men noken eg snakka med meinte at det kanskje kunne vere farlig. fordi lyden vistnok kunne gå inn til den andre kilda og ødelegge den. Stemmer dette, eller er det berre tull og tøys? ps2 og mediespilleren blir jo ikkje brukt samtidig, så det er ikkje noken fare for at lyden blandar seg vil eg tru. Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Er nok tryggere med en switcher. Vet ikke hvor man får kjøpt det, men finner sikkert no ved å søke litt Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Det er ikke skadelig, MEN: Det er en viss impedans også i den lydkilde du ikke bruker, så den du bruker må klare impedansem både i forsterkeren og den andre kilden. Det er mulig at lydnivået vil bli litt lavere og at du vil tape littegrann lydkvalitet. I noen tilfeller kan det være ting som gjør at du ikke får lyd i det hele tatt hvis du kobler slik. Jeg koblet sammen Playstation 2 og Nintendo 64 i en dobbel SCART-adapter en gang, og da måtte strømmen til Playstation kobles fra for å få lyd fra Nintendoen, uansett om Playstation var av- eller påslått. Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 hmm okay. Får sjekke litt rndt etter en switcher då.. clasohlson har sikkert noke sånt Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 hmm okay. Får sjekke litt rndt etter en switcher då.. clasohlson har sikkert noke sånt 5611221[/snapback] Det har de! Koster kr 125,-. Gå inn på www.clasohlson.se/ og skriv 32-5488 i søkefeltet, så finner du den. De har også en som switcher mellom 4 kilder til kr 175,-. Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 jepps. takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå