Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: 1994 Mazda RX-7 Type R


SilentNET

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil vil se den i norge, etter han har fått den..

 

tenk om tidligere eier har tatt en runde med den i PS ? :p

6165514[/snapback]

 

Den tidligere eieren har ikke tatt en runde noen steder :)

 

Bilen er som vist på bildene tidligere, og siden været er forferdelig her for tiden, har jeg ikke fått vasket/tatt bilder.

 

Fram til over helga er faktisk bilen uten parklys/blinklys i fangeren også, da en kamerat av meg måtte låne dem for å dra på treff. Han hadde bestilt lykter, men ikke mottatt dem enda. Så nå er bilen litt ribbet for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar

Jeg får vel nesten legge ut noen bilder her også:

 

fd3s001_thumb.jpg

fd3s002_thumb.jpg

fd3s003_thumb.jpg

 

fd3s004_thumb.jpg

fd3s005_thumb.jpg

fd3s006_thumb.jpg

 

Jeg mangler lykter i fangeren fordi en kamerat låner dem på banekjøring i helga.

 

PS: Bildene er tatt med et gammelt kamera, så de er bare så som så. Mitt eget er på tur til Trondheim i dag. Takk til Tage for lånet av kamera :)

 

PS2: Bildene kan trykkes på for original størrelse ;)

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Rattet på høyre side har absolutt ingenting å si når du har kjørt en liten time. Jeg veksler mellom Audien min og RX-7en fram og tilbake, og merker ingenting. Annet enn at Audien er sinnsykt enkel å kjøre. Behagelig, stille og rolig ;) I motsetning til RX-7en som rett og slett er rå, brutal og direkte.

 

Gire med venstre hånd istedenfor høyre tar litt lenger tid, men det er bare fordi det er uvant å gjøre ting med venstre hånd. Prøv å skriv navnet ditt f.eks. ;) Bykjøring med RX-7 er veldig uvant, og clutchen er ikke noe deilig å verken bakkestarte eller køkjøre med. Bare så det er sagt.

 

 

Utenom dette så er bilen helt nydelig å kjøre. Presis og nøyaktig gir og styring. Et helt sykt press fra 4000 rpm og oppover til 8500/9000 rpm. Det går ganske greit allerede fra 2000 rpm grunnet sekvensiell drift av turboene. Kjøring under 2000 rpm er som før, helt dødt og vanlig. Som om jeg skulle kjøre Audi :)

 

235/45/ZR17 Toyo dekk foran, og 255/40ZR17 Yokohama bak. Mye spor igjen i alle fire dekk. Bilen sliter seg løs hvor som helst, og når som helst, hvis du bare gir det lille ekstra. Den er dog ikke farlig å kjøre, verken på tørr eller våt veibane. Du må bare vite forskjellen på å kjøre 130 hk fwd og 245 hk rwd ;)

Lenke til kommentar
Skulle ikke du selge Audien da, eller skal du fortsette og ha den ?

6176854[/snapback]

 

Jeg prøver så godt jeg kan ;) Ingen som vil ha det gamle rasket.. Ligger fortsatt på finn.no og autodb.no

 

(linker eller pris postes ikke her da det ikke er lov å selge på forumet!)

Lenke til kommentar

Kanskje forumets peneste bil? Men er det en gatebil, altså kan den ses på som en helt vanlig bil? Jeg tror i alle fall det, så lenge du ikke bytter ut setene og rattet til noe mere ''racing''. Er det riktig som bildet viser, at føreren sitter på høyre side? Eller er det en annen bil?

 

Uansett, veldig fresh bil! En av de bilene som ligger på topp-lista for min del :)

Lykke til med kjøringen :)

Lenke til kommentar
Jeg prøver så godt jeg kan ;) Ingen som vil ha det gamle rasket.. Ligger fortsatt på finn.no og autodb.no

(linker eller pris postes ikke her da det ikke er lov å selge på forumet!)

6176871[/snapback]

Er jo godbil det også da :yes:

Edit: Det ligger ute en 1.8T Quattro, samme årsmodell, svart, som koster 4000 mindre enn det du skal ha ;)

Edit2: Den svarte var ett år nyere også ;)

Endret av kremt
Lenke til kommentar
Kanskje forumets peneste bil? Men er det en gatebil, altså kan den ses på som en helt vanlig bil? Jeg tror i alle fall det, så lenge du ikke bytter ut setene og rattet til noe mere ''racing''. Er det riktig som bildet viser, at føreren sitter på høyre side? Eller er det en annen bil?

 

Uansett, veldig fresh bil! En av de bilene som ligger på topp-lista for min del :)

Lykke til med kjøringen :)

6176925[/snapback]

 

Forumets peneste bil? Jøss, takk ;) Tror nok ikke det stemmer, men uansett hyggelig å høre når du har ventet i ca. 4 måneder på bilen.

 

Bilen er jo i utgangspunktet en vanlig bil du kunne kjøpe hos en valgfri Mazda-forhandler i 1992-1995 verden over.

 

Det stemmer nok at rattet er på høyre side :) Det er min bil det er tatt bilder av, nå for bare en liten time siden, utenfor huset mitt.

Lenke til kommentar
Jeg prøver så godt jeg kan ;) Ingen som vil ha det gamle rasket.. Ligger fortsatt på finn.no og autodb.no

(linker eller pris postes ikke her da det ikke er lov å selge på forumet!)

6176871[/snapback]

Er jo godbil det også da :yes:

Edit: Det ligger ute en 1.8T Quattro, samme årsmodell, svart, som koster 4000 mindre enn det du skal ha ;)

Edit2: Den svarte var ett år nyere også ;)

6176936[/snapback]

 

Det spørs litt på kilometerstand. Min bil har bare gått 60 000km. Jeg taper allerede ca. 50 000,- på å selge bilen til den prisen, og vil ikke gå noe særlig lenger ned i pris. Det kommer alltid til å være billigere eller bedre biler til salgs en eller annen plass. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...