Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: 1994 Mazda RX-7 Type R


SilentNET

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Faktisk ikke.. Da hadde det stått her i tråden :) Fikk ny beskjed i går om at den skal komme denne uken, men om det bare er noe dem sier eller ikke vet jeg ikke.

 

Den kommer når den kommer tror jeg. Er så utålmodig at jeg spiser på veggene rundt meg snart.

 

Det som er sikkert er i alle fall at jeg kommer til å oppdatere tråden når den har kommet :)

 

Den som venter på noe godt, venter ei forgjeves.. En smart jævel som sa det en gang tror jeg. Han har i alle fall rett.

Lenke til kommentar

Kontrabeskjed nå nettopp.. Bilen står fortsatt fast i tollen i England. Skjønner ikke helt hva som er så vanskelig med å få den ut derfra, men er vel relatert til at det ikke betales VAT (Engelsk "moms"), og at dem derfra er strenge med å sende bilen ut fra tollen og "inn i England".

Lenke til kommentar

Som en gladnyhet kom i det minste lekebilen min i går ;)

 

Har ventet snart i tre måneder på den også nå. Men visste at det kom til å ta tid, når den ble fraktet med båt, og ikke flypost.

 

Var også ganske usikker på om den hadde overlevd ferden, men alt var i tipp topp stand, med unntak av den ene bakvingen, som har løsnet litt på ene siden.

 

Bilen har blitt endret litt etter at esken ble åpnet i går ettermiddag. Den har fått nye felger/dekk, senket kraftig og justert camber for å ikke subbe på bakhjulene. Bilen har også fått større kanalskjørt på sidene.

 

Det fulgte med en hel del andre deler også, som 2 sett felger/dekk, nytt panser, front og bakfanger, ny bakvinge, nytt ratt, nye bremseskiver/calipere, nye speil, nytt eksosanlegg, nye racingstoler, en masse dekaler (klistremerker), nytt stabilisatorstag og dobbelt åpent luftfilter.

 

Alt sammen kostet ca. 300,- ferdig levert på døra. Skikkelig tøft! Tok noen bilder av lekebilen i går, og skal legge dem ut i dag, om jeg husker på det.

Lenke til kommentar
Fader jeg skjønte ingenting.. trodde du mente den virkelige bilen jeg.. *ler*

6039628[/snapback]

 

Det var litt av meningen :)

 

Men jeg nevnte jo ordet lekebil flere ganger i posten. Gjør i alle fall ventetiden litt kortere siden den virkelige bilen ser ut til å la vente på seg. Den skulle jo egentlig komme til Norge i påsken.

Lenke til kommentar
Er det i Bergen bilen kommer i land, i så tilfelle må du hyle ut om når det er. Jeg er veldig interessert i å komme å se på bilen. :mrgreen:

6043434[/snapback]

 

Stemmer nok det. Bilen kommer med ferge fra Newcastle til Bergen.. Jeg aner dog ikke når :p *sukk*

 

Begynner å bli passe utålmodig nå. Hvis du vet hvor ferga kommer så er det jo bare å møte opp. Send meg en PM med mobilnummer eller noe så kan jeg si fra når jeg vet dato og tidspunkt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bilen lar vente på seg.. Begynner å bli utålmodig nå :)

 

Jeg har selvfølgelig aldri tvilt på at jeg kommer til å få bilen, og at den er i god stand, men nå begynner familie og venner rundt meg å spøke med at jeg har blitt lurt. Dem får vente og se sier jeg bare.

 

Den som venter på noe godt/bra, venter ei forgjeves ^^

 

 

Vi kan vel kanskje sprite opp litt og spørre gjengen som er her inne om hvilken eksos dem tror vil være det beste valget på bilen min. Vi snakker ikke utseende, men ytelse. Rak-rør er ikke et alternativ da bilen skal brukes med skilt på gata. Og selvfølgelig, det må se litt skikkelig ut, og ikke et rustent rør, samme hvor godt det går :)

 

Pris og tilgjengelighet i Norge bør kanskje også være med i avgjørelsen. Jeg har så godt som bestemt meg for Apex'i N1 eller Apex'i GT allerede, men hvem vet.

 

Kanskje noen kreative hoder finner noen fine frontlykter også? Vippe-lykter, eller vanlige har ingenting å si.

 

 

Den som finner lykter eller eksos, som jeg bestemmer meg for å bruke (jeg tar forbehold om at jeg kanskje ikke vil bruke noen av forslagene), skal få navnet sitt med når jeg drar rundt på treff/intervjuer, Internettsiden til bilen(i en eget takk til seksjon) og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...