Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: 1994 Mazda RX-7 Type R


SilentNET

Anbefalte innlegg

Da er Xenon lyktene montert midlertidig (alt av deksler og pakninger ligger på gulvet). Lysene virker som dem skal, og jeg kan bare si WOW. Det ble en veldig, veldig stor forskjell.

 

Skal montere det permanent i morgen tidlig, og ta bilder som jeg kan legge ut her.

 

Jeg kommer aldri til å være redd for å ikke se når jeg kjører i mørket lenger. Sammenlignet med de originale 80w H4 halogen pærene var dette som å kjøre midt på lyse dagen.

 

Xenon settet jeg kjøpte passer til ganske mange biler, så hvis noen vil kjøpe kan jeg gi dere telefonnummer til leverandøren i England via PM. Prisen ble ca. 2200,- NOK ferdig levert på døra (inkludert toll og moms).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Bilen ble i dag påkjørt i en rundkjøring.

 

Ødelagt panser, frontfanger, begge skjermene foran, høyre forhjul og eventuell forstilling. Begge lyktedekslene + motor er ødelagt, og en del andre småting i fronten. Oljekjøler etc.

 

Bilen er fraktet til Mazda som driver og plukker fra hverandre for å ta takst.

 

 

Personen som kjørte på meg er ikke fra byen, så det vanskeliggjør saken litt, men har meldt skade og ting ser ut til å ordne seg (selv om det er veldig tidlig å si). Forsikringselskapet må jo også få si sitt.

 

Siden begge har samme selskap er jeg livredd for at det skal bli deling av skyld.

 

 

Prisen for alle delene, montering og lakkering kommer til å bli skyhøy.. Og jeg håper bare bilen blir som før. Det er jo umulig å si på forhånd om det kommer til å komme lyder eller andre skavanker etter noe sånn.

 

 

Det var ikke min skyld. Jeg var godt inn i rundkjøringen, og skulle akkurat til å slå på blinken og kjøre ut da det kom en bil inn i rundkjøringen fra høyre og rett inn i bilen min på høyre side foran.

 

Der røyk sjansen min til å delta på biltreff i år.

Lenke til kommentar
Ah, huff.. Fryktelig å høre :/ Veit hvor vondt det er uansett åssen bil det er..

 

Noen bilder av forferdeligheten?

8456344[/snapback]

 

Ingen bilder enda. Skal bort en tur i morgen for å se hvor langt dem har kommet. Kan vel ta noen da, om jeg husker å ta med kamera.

 

Lurer på om det blir Lexus IS 220d (2006) hvis det går skikkelig på tverke.. Litt godt med "ny" bil også, på en måte.

 

Men håper virkelig at det kan fikses, og at dem er villig til å gjøre det på en skikkelig måte. Alt annet enn perfekt blir ikke godtatt, og det har dem fått beskjed om.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
Det var ikke min skyld. Jeg var godt inn i rundkjøringen, og skulle akkurat til å slå på blinken og kjøre ut da det kom en bil inn i rundkjøringen fra høyre og rett inn i bilen min på høyre side foran.

 

AKKURAT samme skjedde oss nå i februar.

 

Hva ble krysset av på skademeldingen?

 

Hvis det ble krysset at du var inne i rundkjøringen mens han var på veg inn er det ikke tvil. Både IF og Gjensidige sa pr. telefon at det ikke fantes tvil da hvertfall. De sa på skadetelefonen samme kveld at vi bare kunne sende bilen på takst og bestille time på verksted om vi ville. Saken var klar.

 

(Vi har IF, mens motparten hadde Vesta)

Lenke til kommentar

Jeg var inne i, mens hun var på vei inn i.

 

Det finnes heldigvis ærlige mennesker fortsatt. I går fikk jeg beskjed om at hun hadde vært nede hos forsikringselskapet sitt (i hjembyen) og innrømmet alt sammen. Så det ble faktisk avgjort uten skademelding. Jeg fikk ikke noe skyld.

 

På tirsdag hentet jeg leiebil. 2006 Audi A4 Avant, sort med skinn og xenon, audi concert, krompakke, lett sota vinduer bak og på sidene. I grunn det meste av utstyr unntatt navigasjon.

 

Det som var dumt er at det er en 1.6.. Kjedelig som bare det.

Lenke til kommentar
Siden du skriver at hun ødela motoren.

Hadde hun god fart ?

8475113[/snapback]

 

Motor til lyktene ;) det er pop up lykter, og de drives av en liten motor.

 

13b-REW'en min er i god behold :)

 

 

Motparten (samme selskap uansett) dekker leiebil fram til min bil er ferdig.

 

Kommer sikkert til å bli dyrt som fae*

Våres kom på 21000, og det uten noen bulker eller sprekker. Bare lakkskader og riper.

 

I følge verkstedet ble taksten 15 000,-, men jeg kan si med en gang at det ikke stemmer.

 

Bare lakkjobben kommer sikkert til å bli dyrere enn det. To framskjermer må fikses + lakkes, panser, lyktedeksler, lyktemotor, lakking av disse, frontfanger må fikses/byttes og lakkes, lykt (park og blink) i fangeren må byttes.

 

Pluss eventuelle andre ting som ikke var synlig til å begynne med.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
Kommer sikkert til å bli dyrt som fae*

Våres kom på 21000, og det uten noen bulker eller sprekker. Bare lakkskader og riper.

 

I følge verkstedet ble taksten 15 000,-, men jeg kan si med en gang at det ikke stemmer.

 

Bare lakkjobben kommer sikkert til å bli dyrere enn det. To framskjermer må fikses + lakkes, panser, lyktedeksler, lyktemotor, lakking av disse, frontfanger må fikses/byttes og lakkes, lykt (park og blink) i fangeren må byttes.

 

Pluss eventuelle andre ting som ikke var synlig til å begynne med.

8475889[/snapback]

 

 

Oisann, hørtes lite ut. Bare å slenge seg på å klage da om du mener det er for lite..

 

Følgende ble gjort på våres bil: Skifte av frontlykt /m blink, tåkelys, sideblink, lakkert frontfanger, panser, forskjerm, fordør og speil. De mente airbag'n ikke begynte å lyse grunnet skaden. Men da man kobler til utstyr og får opp feilmelding viser den at sensoren på frontfangeren har reagert. Så, de skulle ha den inn til en ny time.

 

Dette kom på 21 000.

Lenke til kommentar
I følge verkstedet ble taksten 15 000,-, men jeg kan si med en gang at det ikke stemmer.

Jeg ble offer for ei som skulle bytte felt i vinter med min 200sx s13.

 

Ble ei ripe i frontfanger, ei lita bulk som kunne slåes ut egentlig og ei ripe i felg.

Ble taksert til 12.000 bare det!

Lenke til kommentar

Taksten var som jeg hadde tenkt feil, og bilen er i tillegg flyttet over til et annet firma for retting/lakking etc.

 

Bilen står hos Kristiansund Karosseri, hvor den muligens skal få hellakkering i tillegg til utbedring av skaden.

 

Kommer tilbake med pris når jeg får høre fra KK.

 

Det var heldigvis bare kosmetiske skader på bilen, og det kan jo ordnes igjen. Hadde vært verre om noe teknisk skulle fått seg en smell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...