Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: 1994 Mazda RX-7 Type R


SilentNET

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SilentNET: Kan du ikke legge Amotor-besøket ditt samtidig som du uansett skal (hvis du skal..) ned til Gatebil i september?

 

Da sparer du jo 100mil eller noe

6464623[/snapback]

 

Det er mye mulig ja :)

 

Ser ut som jeg skal ha ganske sein ferie i år også.. Så er mulig jeg har sommerferie i september, og da er det jo perfekt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bilen har nå fått sin første skikkelige sponsor :)

 

Big-Wheels her i Kristiansund er nå blitt sponsor for dekk og felg på bilen. Dekalene på siden er byttet ut med en ny dekal.

 

Bilde 001

 

Bilde 002

 

Den faller sikkert ikke noe mer i smak enn de forrige dekalene, men denne har faktisk spart meg for en del tusen kroner, så det får bare være.

 

Nye bakdekk er kjøpt inn og montert etter at jeg oppdaget en spiker på innsiden av høyre bakhjul. Nokian NZRi i dimensjon 255/40/ZR17. Disse virker ganske greie egentlig, selv om jeg ikke har fått testet noe veldig mye enda. Tidligere hadde jeg Yokohama kvalitetsdekk, og de var i alle fall som klister ;)

 

Ellers er det ikke så mye nytt med bilen. Venter fortsatt på delene mine :/ Ser ikke ut som det blir så mye mer før bilen pakkes bort i vinter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da har jeg montert A'PEXi power intake (gav opp å få deler fra USA, så jeg bestilte heller fra Ebay, kom etter 4 dager). Knotet noe fryktelig med å få av alle de gamle slangene, men det gikk da til slutt.

 

Nå er lyden blitt "bedre", fått litt mer plass i motorrommet, og en fin kawoosshyy lyd fra denso-ventilene :)

 

Skal prøve å få tatt noen bilder, men da må nesten været bli bedre først.

 

Er i grunn ganske merkbar sugelyd selv med original luftfilterboks på FD, men med åpent filter (i mitt tilfelle 2 åpne filter) så ble lyden mye skarpere. Det gir også bedre plass til en eventuell IC som kanskje kommer i løpet av vinterhalvåret. Vi får se.

Lenke til kommentar
Kunne tenkt å noen bilder ifra motorrommet ditt ja :p Bruker du blåe Samco slanger eller?

 

Denne du hadde skaffet deg? Drit kult da :p Enda en fin link :D

7089541[/snapback]

 

Det er nok den der ja. Genialt kit.

 

Jeg bruker bare originale slanger enn så lenge.

 

Turboene mine skal jeg beholde. Og om det blir byttet en gang i framtiden, så blir det fortsatt 2 stk, og sekvensiell drift. Ikke noe singel turbo her i gården. Muligens et kit fra BNR, da de selger twin turbo kit til RX-7, som skal fungere sekvensielt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tråden har vel virket ganske død en stund, og det er fordi pengebingen er tom for tiden, men i morgen kommer det penger inn på kontoen, og noen av dem vil sikkert bli brukt på bilen :)

 

Siden sist oppdatering er det byttet plugger og pluggledninger fra NGK, og lambda fra NTK. Motoren malte allerede som en katt, så ingen merkbar forskjell, men de gamle hadde tross alt 50 000km bak seg, og hadde helt sikkert godt av et bytte.

 

Måler for tiden bensinforbruk og jeg håper det har gått ned litt siden før lambdaen ble byttet. Forbruket var mellom 2 og 2,5 liter på mila før jeg byttet. Normalt forbruk skal i følge Mazda være 1,4 liter på mila ;)

 

Har laget meg en aller så liten handleliste for framtiden. Tror ikke det ligger felger til 20 000,- under juletreet akkurat, men med tid og stunder så blir det sikkert litt etter litt.

 

1999+	OEM Foglights:	325$
1999+	OEM Taillights:	525$
1999+	Sidemarkers (clear):	100$
1999+	Bumper lense (clear):	60$

Garage-S Carbonfiber hood:	special order
2001	17” BBS Spirit R Type-A OEM rims:	3200$
2001	OEM Recaro Spirit R seats:  3800$
1999+	RE-Amemiya white faced gauge cluster:	750$
RE-Amemiya Short shifter kit:	220$
1996+	OEM Y-pipe:   250$
Greddy Elbow & piping kit (3-piece):	300$
Öhlins Coilovers:	2600$
A'PEXi GT exhaust system:	special order

 

Totalt blir dette 12 130$ + pris for panser. Frakt er inkludert i prisen for hvert produkt. Toll (moms) kommer på toppen. Grovt regnet til norske kroner blir dette 75 000,- (pluss moms).

 

Panser er ikke bestemt, og kan gjerne bli byttet med et annet. Racingstoler er heller ikke noe bestemt, og felgene kan med fordel byttes for noen andre (som er billigere, da BBS er veldig dyrt).

 

De mindre tingene vil bli kjøpt etter hvert som penger er tilgjengelig, og de større kjøpene vil bli planlagt på forhånd.

 

Det mangler også noen interiørdetaljer som plukkes opp fra Mazda forhandler når anledningen byr seg. Giver til bensinmåler, nye gummilister, diverse paneler til interiøret etc. typiske ting som er blitt slitt med årene og som nå trengs å byttes ut.

 

Skal prøve å finne bilder av noen av disse tingene etterhvert også.

Lenke til kommentar
Er det eksossystemet dobbelt eller er det et 5" brumlebassanlegg?

7479052[/snapback]

 

Det er ikke dobbelt. Selve eksosanlegget er vel 3,7" hvis jeg ikke tar veldig feil, med 4,5" potte på slutten. "loffgrill".

 

EDIT: Nettopp sjekket med A'PEXi. Anlegget er 3,74" og potten er 4,5"

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...