Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: 1994 Mazda RX-7 Type R


SilentNET

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fin fint! Gratulerer med bil!

 

Er det ikke litt tungvint med girspaka på venstre side..?

6197531[/snapback]

 

Takk takk :)

 

Det er som jeg har beskrevet allerede en vanesak. Etter noen få turer faller det faktisk helt naturlig. Etter et par uker blir det sikkert vanskelig å kjøre noe annet :p

 

Får tilbake lyktene igjen i morgen, så da skal jeg ta flere bilder, og ikke minst bilder av litt bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

Lite spørsmål;

Har du noen gang satt deg inni på feil side, enten på RX7en eller på A4en..?

 

Tipper om jeg hadde hatt en av hver, så hadde jeg satt meg feil ganske ofte.. :p Har hatt Golfen min i snart ett år, og vet enda ikke hvilken vei jeg må vri for å låse bilen.. :D

 

 

Men bilen så ekstremt bra ut! Grattis.. :)

Lenke til kommentar

Ja. Du får jo en del mer krefter sammenlignet med andre biler med tilsvarende slagvolum. Ford Focus med 1,4 liters motor som en kamerat av meg kjører faller inn i hodet mitt for øyeblikket, som et eksempel. Litt rart om den og en RX7 skulle ha omtrent samme avgift :p

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Du betaler bare avgift for 1.3 liter, eller nøyaktig 1308 ccm da det er avgift av slagvolum, ikke hk.

 

I tillegg betaler du avgift basert på vekt, og selvfølgelig basert på hk. Dette er tre separate punkter.

 

Så bilen min vil aldri få ca samme avgift som en Ford Focus 1.4 eller en Toyota Yaris 1.3.

 

Bilen min betaler avgift av en vekt på 1260 kg, 1308 ccm slagvolum og antall hk (245 eller noe rundt der en plass).

 

Gjør du samme regnestykke på en Ford Focus vil du betale mer på slagvolum, og mindre på antall hk. Vekt vet jeg ikke, men sikkert ikke mer enn 1260 kg :)

 

 

Det var blitt gjort en feil i forbindelse med Mazda RX-8 en periode, men dette er ordnet opp i nå. Mazda RX-8, og andre 1.3 wankel motorer, betaler avgift for 1.3 liter slagvolum. Punktum.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Da har bilen vært på 4 hjuls kontroll. Og i ettertid er jeg veldig glad for det også. Så godt som alt som kunne være feil, var det. I en eller annen grad.

 

Nå er alt justert som det skal være, pluss at dem dyttet på litt lakk på et par steder det hadde blitt slitt av (steinsprut på speil etc.).

 

Han som utførte jobben kommenterte at det ikke var noe problem å få alt riktig, da det var flust av justeringsmuligheter på alt som var.

 

 

Lyktene mine som ble bestilt tidligere i uken skulle komme på onsdag, men kommer dessverre ikke før på tirsdag over helgen. Ikke noe mer skruing i helga mao.

 

Da er det bare lykter og en ledig time på en Trafikkstasjon (Biltilsynet) som skal til for å få hvite skilter. Snart i mål :)

Lenke til kommentar
Lite spørsmål;

Har du noen gang satt deg inni på feil side, enten på RX7en eller på A4en..?

 

Tipper om jeg hadde hatt en av hver, så hadde jeg satt meg feil ganske ofte.. :p Har hatt Golfen min i snart ett år, og vet enda ikke hvilken vei jeg må vri for å låse bilen.. :D

 

 

Men bilen så ekstremt bra ut! Grattis.. :)

6197984[/snapback]

 

Takk takk!

 

Jeg har aldri bommet enda nei :) Og jeg har faktisk lært meg hvilken vei som låser opp bilen, og hvilken vei som låser bilen :p

Lenke til kommentar
Lite spørsmål;

Har du noen gang satt deg inni på feil side, enten på RX7en eller på A4en..?

 

Tipper om jeg hadde hatt en av hver, så hadde jeg satt meg feil ganske ofte.. :p Har hatt Golfen min i snart ett år, og vet enda ikke hvilken vei jeg må vri for å låse bilen.. :D

 

 

Men bilen så ekstremt bra ut! Grattis.. :)

6197984[/snapback]

 

Takk takk!

 

Jeg har aldri bommet enda nei :) Og jeg har faktisk lært meg hvilken vei som låser opp bilen, og hvilken vei som låser bilen :p

6228833[/snapback]

 

Synes bilen din ser rå ut, men har lyst til å se den irl..

Lenke til kommentar
Lite spørsmål;

Har du noen gang satt deg inni på feil side, enten på RX7en eller på A4en..?

 

Tipper om jeg hadde hatt en av hver, så hadde jeg satt meg feil ganske ofte.. :p Har hatt Golfen min i snart ett år, og vet enda ikke hvilken vei jeg må vri for å låse bilen.. :D

 

 

Men bilen så ekstremt bra ut! Grattis.. :)

6197984[/snapback]

 

Takk takk!

 

Jeg har aldri bommet enda nei :) Og jeg har faktisk lært meg hvilken vei som låser opp bilen, og hvilken vei som låser bilen :p

6228833[/snapback]

 

Synes bilen din ser rå ut, men har lyst til å se den irl..

6228843[/snapback]

 

Du får komme hjem til meg i dag da, så skal du få se bilen. Jeg legger ikke ut adressen her på grunn av "frykt" for tyveri eller herverk, men ta kontakt på PM, så kan vi da ordne noe.

Lenke til kommentar

Da har bilen vært nok en gang til Trondheim. Denne gangen for visning og kontroll på Biltilsynet (som nå kaller seg vegvesenet, av en eller annen merkelig grunn).

 

Bilen ble godkjent, og mr. Per Christian Thaulow fra need4speed.no gjorde en god jobb. Nå er det bare til å vente på skilt, før jeg kan begynne å bruke kjerra mi til vanlig :)

Lenke til kommentar
Har de ikke vegvesen kontrollstasjon i Ålesund da?

6279488[/snapback]

 

Godt mulig at dem har.. Vi har jo her i Kristiansund også, men med godt over en måned ventetid så stakk jeg like godt til Trondheim. Molde deler venteliste med Kristiansund, så også der var det uaktuelt å dra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...