TrashMaster Skrevet 15. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Noen som har ADSL2+ fra Tafjord Mimer? Får 24 mbit ned for 599, og har bestilt nå. Noen som har erfaringer mtp. på fart og kvalitet? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 15. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Pass deg for disse "tajordingene" de har namlig en lei tendens til å selge linjene sine litt vel "raske" uten å ta høyde for noe som heter linjelengde og annet som kan påvirke resultatet . Og merk deg følgende at det ikke er lov til å opererer med lengre bindingstid i Norge en 12måneder så om prisen på 599 ikke lenger frister så meget siden du nå sitter på noe de kaller 36mnd kontrakt så kan de ikke holde deg fast . Nå har de vel allerede innrømmet dette men prisen er altså ikke 599 uten at du på en "måte" er hos dem i tykt og tynt i 36måneder til ende . Jo de slipper nok taket men pass på å lese kontrakten litt nøye i alle tilfeller . Farten beror på linjelengde og selv om jeg ikke liker inrømme det så har de noen features jeg liker litt for godt uten å gå nærmere inn på det . Lenke til kommentar
TrashMaster Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Med linjelengde på 2110 meter skal jeg iflg. få speed på mellom 12 og 16 mbit. Avtaletid (bindingstid er ulovlig å si nå) er på 24 måneder, men holder ikke selskapet avtalen (altså leverer riktig hastighet) vil det være det samme som avtalebrudd; jamfør oppheving av avtale. Merkelig praksis selskapet har angående kontrakter. Måtte sende en SMS melding til selskapet og bekrefte abbonementet, og skulle de skjære seg kommer jeg til å kreve en underskrevet kontrakt fra Mimer. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 15. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Sorry jeg ser at det også lar seg gjøre å få samme pris for 24måneders "avtaletid" . Jeg minner igjen på at selgere fra dette selskapet i den senere tid som aktivt har vert rundt på de større sentra eller steder i fylket har sagt at selv ved tegning av avtaler som vi kan kalle det alikevel kan bryte etter 12 måneder. Når det gjelder brudd av "avtalen" er jeg rimelig sikker på at de har sitt på det tørre ihvertfall når det det gjelder levert hastighet . Nå har jeg Adsl2+ fra noen andre her i fylket vårt og på min linje som er 2160m så oppnår jeg netto rundt 14mbps så jeg tror du skal regne med noe slikt også med kapasitet levert fra Mimer . Lenke til kommentar
TrashMaster Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Jupp, holder de hastigheten over 10mbit ned er jeg godt fornøyd egentlig. Om de spiller Kizz eller Britney på kundesenterets ventelinje bryr jeg meg mindre om, og det samme om de fakturerer en gang i uka eller tre gang i året liksom. Har lite i mot å holde meg til de når jeg først har signa, og de faktisk leverer varen. Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 15. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 har hatt adsl/sdsl og nå adsl2+ fra mimer. Har aldri hatt noe tull med dei, bytta på linjehastighet mange ganger uten å måtte betale for det Ser igrunn ikke noe problem med bindingstiden, siden en alltid kommer til å få raskest og billigste linjen fra tafjord mimer. Bor ca 1100meter fra sentralen og har 19,4mbit/1mbit Lenke til kommentar
TrashMaster Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Flott Du vet forresten ikke om Tafjord leverer TV på ADSL2+ (ikke fiber), og evt. pris? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 15. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 har hatt adsl/sdsl og nå adsl2+ fra mimer. Har aldri hatt noe tull med dei, bytta på linjehastighet mange ganger uten å måtte betale for det Ser igrunn ikke noe problem med bindingstiden, siden en alltid kommer til å få raskest og billigste linjen fra tafjord mimer. Bor ca 1100meter fra sentralen og har 19,4mbit/1mbit 5611758[/snapback] NGT leverer ADSL2+ 20/1.2 linje til 499.- nå, så Mimer er ikke billigst (slik de var tidligere). Bor i Kr-sund og her har NGT nylig fått nett. Lenke til kommentar
TrashMaster Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Må vel nevnes at NGT sitt tilbud kun er en kampanje for X antall brukere? Kilde: Digi.no Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 15. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 tafjord lever tv via adsl2+ ja pris er vel ca 99 for grunnpakka samme priser som lyse tror jeg for dem har og ivisjon Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 15. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Må vel nevnes at NGT sitt tilbud kun er en kampanje for X antall brukere? Kilde: Digi.no 5612028[/snapback] Standard pris er 548.- Lenke til kommentar
Konge Skrevet 15. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Det var da hele 50 brukere pr sentral uansett så i mere grisgrente strøk vil etter min mening ganske så mange kunne få den prisen . Altså 499,- om jeg ikke tar feil . @Mr-Smith : Du sier du har 19,4mbit/1mbit fra Mimer/adsl.no . Er dette i så fall nettohastighet som du har oppnådd i forhold til overføring av filer fra en eller annen server eller er dette bruttohastigheter avlest noe annet sted . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå