Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overgang til BC. Oppsigelse av ngt. Hva er rett?

Anbefalte innlegg

Litt "vanskelig" tittel kansje.. men.. skal forklare mitt problem nærmere...

Jeg har gått fra Nextgentel til Bluecom. Jeg var overpå bc 1feb.

Og da kommer jeg til spørsmålet...

Hvordan blir det med oppsigelsen av ngt linja?

Skal ikke bc gjøre dette da?

Jeg ringte ngt istad, han sa at bc kun stengte ngt linja.

Si opp linja måtte jeg gjøre selv! Så det tar 6uker. :mad:

Er dette mulig da? Da betaler jeg for 2linjer!

Masse penger rett i dass!! :thumbdown:

Endret av Haze2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fylte ut en fullmakt skjema på nettet.

Og der står det...

"Informasjon vedrørende endring av tjenesteleverandør:

Dersom du har ADSL fra en annen leverandør og du ønsker å endre tjenesteleverandør til BlueCom AS, fordrer dette at du som kunde sender inn en fullmakt om at du ønsker å terminere ditt kundeforhold med nåværende leverandør. I denne fullmakten skal det komme frem at du er inneforstått med de økonomiske konsekvenser et eventuelt brudd på bindingstid hos nåværende leverandør/ISP vil medføre.

Fullmakten kan sendes til [email protected], eller faxes til oss på 33478833. OBS! Merk at alle uthevede felter må fylles ut. Det er i tillegg en fordel om du sender med sambandsnummer hos nåværende leverandør.

Fullmakt:

Jeg, NN, bekrefter herved at jeg ønsker å terminere mitt kundeforhold med min nåværende ADSL leverandør, nåværende leverandørnavn. Jeg er kjent med eventuell bindingstid hos min nåværende leverandør og hva det vil innebære av økonomiske konsekvenser dersom jeg bryter denne. BlueCom AS er på ingen måte ansvarlig for utestående beløp eller regninger som eventuelt vil bli fakturert av nåværende leverandør etter overføringen i sentralen er gjennomført. Alle tilleggstjenester knyttet til mitt eksisterende ADSL abonnement vil bli terminert med denne fullmakt/oppsigelse. Dersom jeg ønsker å beholde tilleggstjenester (e-post, domene, web-tjenester etc.), er jeg selv ansvarlig for å kontakte min nåværende leverandør.

Denne fullmakten vil bli behandlet som en oppsigelse hos din nåværende leverandør og vil bli sendt dem før ordren sendes ut i leveransesystemet. Det skal i størst mulig grad koordineres slik at nedkobling av nåværende leverandør skjer i forbindelse med oppkobling til tiltredende leverandørs sitt koblingspunkt."

"Vil bli behandlet som en oppsigelse" står det da men... :hmm:

men.. det høres ut som at de bare bytter i sentrailen ja... :thumbdown:

men.. skal ivertfall prøve og klage til BC :hrm:

Lenke til kommentar

Det ser ut som om Bluecom har tatt på seg å si opp ditt gamle abonnement. Spesielt

Dersom jeg ønsker å beholde tilleggstjenester (e-post, domene, web-tjenester etc.), er jeg selv ansvarlig for å kontakte min nåværende leverandør.

viser at de har tenkt å si opp ditt abonnement, for det er bare i det tilfellet du mister slike tjenester. Hvis du fortsetter å betale abonnement hos NGT, men ikke bruker det, så vil du beholde din @broadpark.no-adresse.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen tillegtjenester.

Har ringt ngt & bc et par ganger nå.

BC står på min side, og sier at linja skal være avsluttet nå.

NGT står på sin side, og sier at jeg på si opp selv.

Så bc har lagd en sak nå, så håper det blir fortgang i dette da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...