Haze2003 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Litt "vanskelig" tittel kansje.. men.. skal forklare mitt problem nærmere... Jeg har gått fra Nextgentel til Bluecom. Jeg var overpå bc 1feb. Og da kommer jeg til spørsmålet... Hvordan blir det med oppsigelsen av ngt linja? Skal ikke bc gjøre dette da? Jeg ringte ngt istad, han sa at bc kun stengte ngt linja. Si opp linja måtte jeg gjøre selv! Så det tar 6uker. Er dette mulig da? Da betaler jeg for 2linjer! Masse penger rett i dass!! Endret 15. februar 2006 av Haze2003 Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Når jeg gikk fra Telenor til BC for et par år siden ordent BC med oppsigelse av den gamle telenorlinja for meg. Trengte bare å signere på et pappir om at jeg ga dem tilatelse til dette. Kjipt å betale 1,5 mnd leie for et produkt man ikke har ja.... Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Det kommer vel an på hva du har avtalt med BC er. Nå har jeg ikke byttet leverandør ennå, så jeg er ikke sikker på hva som er det vanlige. I alle tilfeller er det BC du må klage til hvis du mener at de har gjort feil. Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 BC skal sende deg papirer hvor du kun skriver under så gir du dem full rett til å avslutte ditt abb og stenge linja di og sette opp ny linje til deg. enkelt og greit gjør dem ikke det så kan du klage til BC lykke til Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Tok en sjekk på bestillingsweb'en til BC. Der må man svare om man har xDSL fra en annen leverandør eller ikke. PÅ hvilken måte har du bestilt? Hvis de ikke har spurt deg syns jeg du bør klage til BC. Endret 15. februar 2006 av Pengu Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Det er ingen regel om at den gamle leverandøren blir sagt opp om du får deg en ny leverandør. Det er, tror jeg, bare for strøm at det er slik Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Du må selv si opp din gamle linje. Du gir din nye ISP tilatelse til å koble om i sentralen (det er det du krysser av for på webskjema ved bytte av ISP) Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg fylte ut en fullmakt skjema på nettet. Og der står det... "Informasjon vedrørende endring av tjenesteleverandør: Dersom du har ADSL fra en annen leverandør og du ønsker å endre tjenesteleverandør til BlueCom AS, fordrer dette at du som kunde sender inn en fullmakt om at du ønsker å terminere ditt kundeforhold med nåværende leverandør. I denne fullmakten skal det komme frem at du er inneforstått med de økonomiske konsekvenser et eventuelt brudd på bindingstid hos nåværende leverandør/ISP vil medføre. Fullmakten kan sendes til [email protected], eller faxes til oss på 33478833. OBS! Merk at alle uthevede felter må fylles ut. Det er i tillegg en fordel om du sender med sambandsnummer hos nåværende leverandør. Fullmakt: Jeg, NN, bekrefter herved at jeg ønsker å terminere mitt kundeforhold med min nåværende ADSL leverandør, nåværende leverandørnavn. Jeg er kjent med eventuell bindingstid hos min nåværende leverandør og hva det vil innebære av økonomiske konsekvenser dersom jeg bryter denne. BlueCom AS er på ingen måte ansvarlig for utestående beløp eller regninger som eventuelt vil bli fakturert av nåværende leverandør etter overføringen i sentralen er gjennomført. Alle tilleggstjenester knyttet til mitt eksisterende ADSL abonnement vil bli terminert med denne fullmakt/oppsigelse. Dersom jeg ønsker å beholde tilleggstjenester (e-post, domene, web-tjenester etc.), er jeg selv ansvarlig for å kontakte min nåværende leverandør. Denne fullmakten vil bli behandlet som en oppsigelse hos din nåværende leverandør og vil bli sendt dem før ordren sendes ut i leveransesystemet. Det skal i størst mulig grad koordineres slik at nedkobling av nåværende leverandør skjer i forbindelse med oppkobling til tiltredende leverandørs sitt koblingspunkt." "Vil bli behandlet som en oppsigelse" står det da men... men.. det høres ut som at de bare bytter i sentrailen ja... men.. skal ivertfall prøve og klage til BC Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det ser ut som om Bluecom har tatt på seg å si opp ditt gamle abonnement. Spesielt Dersom jeg ønsker å beholde tilleggstjenester (e-post, domene, web-tjenester etc.), er jeg selv ansvarlig for å kontakte min nåværende leverandør. viser at de har tenkt å si opp ditt abonnement, for det er bare i det tilfellet du mister slike tjenester. Hvis du fortsetter å betale abonnement hos NGT, men ikke bruker det, så vil du beholde din @broadpark.no-adresse. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg har ingen tillegtjenester. Har ringt ngt & bc et par ganger nå. BC står på min side, og sier at linja skal være avsluttet nå. NGT står på sin side, og sier at jeg på si opp selv. Så bc har lagd en sak nå, så håper det blir fortgang i dette da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå