DilliMusic Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 hei jeg har en ruter jensen. kan jeg gjøre det slik at en port kommer og går inn på en annen ruter? vil den andre ruteren fungere da? hvis det funker og jeg skal sette opp ruteren vil det bli noe konflikt mellom ruterene? for har en ruter som ligger på rommet til broren min. derfra kommer en port inn til meg. jeg har pc på rommet mitt. men har en ruter til som er trådløs. så vil sette det opp slik at begge ruterene fungerer og at jeg kan bruke trødløs enheten. vil koble til psp se. hva vet dere om dette? mvh MEG Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 litt dårlig forklart sorry, men fins det en måte å bruke 2 rutere? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) hei jeg har en ruter jensen. kan jeg gjøre det slik at en port kommer og går inn på en annen ruter? vil den andre ruteren fungere da? hvis det funker og jeg skal sette opp ruteren vil det bli noe konflikt mellom ruterene? for har en ruter som ligger på rommet til broren min. derfra kommer en port inn til meg. jeg har pc på rommet mitt. men har en ruter til som er trådløs. så vil sette det opp slik at begge ruterene fungerer og at jeg kan bruke trødløs enheten. vil koble til psp se. hva vet dere om dette? mvh MEG 5609840[/snapback] Om jeg forstår deg riktig så: Internet -> modem -> router -> router -> PSP? Dette vil forsåvidt fungere, jeg har samme opplegget hjemme, egentlig ikke å anbefale grunnet det at det er rimelig vanskelig for en ting på den ene routeren å få tak i noe som er koblet til den andre routeren. Vanligvis i hvertfall. men det fungerer i hvertfall hjemme. Men ville det kanskje være en ide å bare kjøpe et trådløst accesspoint hvis du ønsker å utvide funksjonaliteten til å også inkludere trådløst nettverk. En annen idé er også å få koble bort den ikke-trådløse-routeren og bare da bruke den trådløse-routeren, men den har kanskje ikke nok porter for deg? Endret 15. februar 2006 av Lomz Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 stemmer det, har en netgear. hvis jeg kobler fra den ikke trødløse ruteren og bruker den trådløse må jeg sette opp ryteren eller er der bare å koble til og begynne? må sette det opp? har telenor som adsl leverandør Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 stemmer det, har en netgear. hvis jeg kobler fra den ikke trødløse ruteren og bruker den trådløse må jeg sette opp ryteren eller er der bare å koble til og begynne? må sette det opp? har telenor som adsl leverandør 5611811[/snapback] Du har et modem mellom internet og routerne? Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 har modem ja, ruteren er en netgear 54 kb og har telenor som leverandør. må jeg sette opp ruteren? eller er det bare til å koble i og begynne? Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 hadde tiscali først så har samme ruter som da Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 viss du ber den siste om å automatisk ta mot dhcp så funker det gjore det før hos meg... men greide meg bedre med en ruter Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Deaktiver dhcp/brannmur i den trådløse routeren. Sett ip i den trådløse routeren til en ip som er i samme subnett som routeren oppe. Pass på at ip adressen du gir den, ikke er i ip rangen som routeren oppe deler ut. Eks. Router: 10.0.0.1, trådløs router: 10.0.0.2, ip range: 10.0.0.10 - 10.0.0.20 Koble sammen routerene med en ikkekrysset kabel og ikke koble til i wan porten på den trådløse routeren, men i en av de fire portene som tilhører switch delen. Og da har du et tråløst aksesspunkt. Da får maskinene ip fra routeren oppe hos broren din Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Tror trådstarter skal ta seg en titt her. Har du tilleggsinformasjon, bruk "Redigér"-knappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå