Gå til innhold

Skjerm for innbygging i vegg

qdos

Anbefalte innlegg

Driver for tiden på med oppussing av boligen, og har fått en idè om å bygge en flatskjerm inn i en lettvegg. Har først og fremst tenkt å bruke skjermen for å kjøre et kontinuerlig slideshow med bilder. Ønsker også å bygge skjermen inn i veggen, slik at den flukter med flaten og ikke henger på selve veggen.

I utgangspunktet skulle jeg helst unngått å dedikere en egen PC for å drive slideshowet, men jeg kjenner ikke til noen skjermer som har mulighet for å vise signaler fra andre kilder enn en skjermkabel, som f.eks. et minnekort.

Har noen erfaringer med lignende prosjekt, eller kjenner til LCD-skjermer som kan vise signaler fra minnekort, eller billigere/mer stillegående kilder enn en PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du bruker en LCD skjerm med TV inngang kan bruke denne saken:

http://www.sandisk.com/Products/ProductInfo.aspx?ID=1153

Kun kompositt ut saa kvaliteten blir ... men den har fjernkontroll, stoetter uante antall kortstandarder, slideshow m.m. Har en slik selv kobla til TV'en og data'n.

En billig 640x480 LCD skjerm og denne saken burde ikke koste deg mye. Aa gaa mye over 640x480 tjener du lite paa pga. opploesninga paa denne saken.

-

Per Christian

Lenke til kommentar

Jo, hvis LCD-skjermen har TV-inngang er det forsåvidt flere løsninger, men det beste hadde vært dersom en LCD-skjerm hadde en innganger for minnekort, slik som mange TVer har fått etterhvert, eller at den kan lese bilder fra minnekortlesere tilkoblet en USB-port på skjermen, men jeg har ikke funnet noe slikt enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...