Gå til innhold

Inkasso - Hva er mine rettigheter?


Anbefalte innlegg

Hei kjære lesere.

Jeg har i dag fått mitt andre Inkasso-brev på en vare fra PcUtstyr.no

som jeg ALDRI har sett snurten av.

Det hele begynte med at jeg bestilte en vare i slutten av August 2005.

Denne ble ifølge posten sendt, og mottatt på mitt lokale postkontor.

Jeg fikk aldri noen pakkelapp fra posten (dette var et postoppkrav)

og heller aldri noen beskjed om at den skulle bli sendt tilbake til PcUtstyr.

den 17. September ble pakken returnert til PcUtstyrs varelager og jeg glemte

hele varen, og kjøpte den hos en annen forhandler.

 

I Desember 2006 fikk jeg inkassobrev fra PcUtstyr.

Der sto det at jeg hadde fått flere purringer på varen

og at jeg måtte betale snarest.

Dette var for meg veldig rart ettersom at jeg aldri har motatt noen pakke

og jeg tenkte at dette kanskje kan være en feil.

Jeg sendte en mail til Intrum Justitia (Inkasso-byrået) og forhørte meg om saken.

De sa de skulle sjekke det nærmere ut.

 

I dag 15. Februar fikk jeg svar fra Intrum Justitia hvor de krever

varens orginale pris

+ renter

+ inkasso-omkostninger.

 

Har de rett til å i det hele tatt sende meg en inkasso, når pakken er returnert til

deres eget varelager? :hmm:

Er det noe annet jeg burde vite om som jeg har rett til?

 

På Forhånd Takk

Daniel :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel i første omgang hadde jeg krevd at pcutstyr kan vise til at du faktisk hentet varen på postkontoret. Om de ikke klarer å fremlegge bevis på at du faktisk har hentet varen så ville jeg tro at de ligger ganske dårlig ann videre.

 

Det er noe jeg ikke skjønner her. Har du fått flere purrebrev fra pcutstyr på varen eller er det noe de sier selv?

Lenke til kommentar

Det første du MÅ gjere er å kontakte inkassofirmaet og bestride kravet, dermed må dei stoppe inkrevinga av saka då det er eit omdiskutert krav, gjer du ikkje dette godtar du kravet frå inkassofirmaet.

 

Deretter nå du få dei til å legge fram dokumentasjon for kravet sitt.

 

At vare er henta ut frå postkontor, purringene o.l.

Lenke til kommentar

den 17. September ble pakken returnert til PcUtstyrs varelager og jeg glemte

hele varen, og kjøpte den hos en annen forhandler.

 

I dag 15. Februar fikk jeg svar fra Intrum Justitia hvor de krever

varens orginale pris

+ renter

+ inkasso-omkostninger.

 

Har de rett til å i det hele tatt sende meg en inkasso, når pakken er returnert til

deres eget varelager? :hmm:

Er det noe annet jeg burde vite om som jeg har rett til?

 

På Forhånd Takk

Daniel :)

5609531[/snapback]

 

Så lenge du har levert tilbake produktet skal du ikke betale for selve varen, men om du har bestillt en vare fra dem og ikke hentet den på posten, kan du bli pålagt å betale for returen av varen. Dette kravet kan de i tilfelle kjøre inkasso på etter purringer...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hei kjære lesere.

Jeg har i dag fått mitt andre Inkasso-brev på en vare fra PcUtstyr.no

som jeg ALDRI har sett snurten av.

Det hele begynte med at jeg bestilte en vare i slutten av August 2005.

Denne ble ifølge posten sendt, og mottatt på mitt lokale postkontor.

Jeg fikk aldri noen pakkelapp fra posten (dette var et postoppkrav)

og heller aldri noen beskjed om at den skulle bli sendt tilbake til PcUtstyr.

den 17. September ble pakken returnert til PcUtstyrs varelager og jeg glemte

hele varen, og kjøpte den hos en annen forhandler.

5609531[/snapback]

 

Hva betyr dette?

Denne ble ifølge posten sendt, og mottatt på mitt lokale postkontor.

:hmm:

Vil det si at Posten har dokumentasjon på at pakken din er registrert utlevert (og naturlig nok slik det fremstilles her ..uten at oppkravet ble registrert/betalt).

den 17. September ble pakken returnert til PcUtstyrs varelager og jeg glemte

hele varen, og kjøpte den hos en annen forhandler.

Dette er dokumentert/registrert hvor? Av posten? Av PC-Utstyr?

Da skulle vel ikke PC-Ustyr noen grunn til å kreve betaling for varen dersom de mottok den i retur?

 

Uansett...

Virker som om PC-Ustyr tror de har en veldig god sak her..

Ellers har jo andre her allerede opplyst om dine rettigheter...

Lenke til kommentar

Store spørsmålet her er vel egentlig om adressen har vært riktig ?

 

Hvor har hentelappen + alle purringene blitt sendt til ? Hvem sin skyld er det at adressen var feil (hvis den er det)?

 

Hvorfor de krever "varens orginale pris" er jo et godt spørsmål. Sikker på at det ikke er tilbakesendingsgebyr + porto frem og tilbake. Antar at de har fått varen tilbake?

 

Er langt fra alle pakker jeg har fått hentelapp på - noen har jeg bare fått purringen som sier at pakken har "vært litt vel lenge på posten og det kan være kjekt om du kommer og henter den". Så det er 2 hentelapper du ikke har fått.

Lenke til kommentar

Bare skriv en mail der du sier at du bestrider kravet fordi du aldri hentet ut varen og at den ble sendt i retur til butikken av Posten Norge A / S.

 

Det er de som må komme med beviser om at du hentet den ut da dette skal aldri skje når man får pakken i oppkrav.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...