Bowen Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hei Lurte på om det finnes noen enkle programmer som lar en fjernstyre pc'er over internett. Casen er at jeg ofte får en telefon hjemmefra om "hvordan gjorde jeg det og det i word..og hvordan legger man inn grafer i excel..osv" Hadde vært utrolig greit å kunne kjøre en form for "fjern hjelp" der jeg ser samme skjerm som pc'en jeg fjernstyrer, samt når som helst enkelt kan overta kontrollen...(styre musa), i steden for å bruke evigheter på telefon hvor mesteparten av tia går med på å forklare hvor en skal trykke.. Grunnet sikkerhet anntar jeg det er en fordel at den fjernstyrte pc'en selv kan aktivere/deaktivere fjernstyrings funksjonaliteten, men det må være enkelt.. (poenget forsvinner om jeg bruker 1 time på å forklarer hvordan fjernstyringa slås av/på vs forklare 20 min hvordan man la inn et bilde i word) Noen som har noen forslag til programmer som kan brukes? Linker til shareware osv Alle tips mottas med takk Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hvis du har windows XP Professional, så er det allerede en innebygd funksjon som heter remote desktop. det eneste du trenger å gjøre da er å aktivere fjernstyring på den som skal styres, sørge for at det er fri bane gjennom router på porten som brukes og ha en remote desktop klient på maskinen som skal fjernstyre... Eller du kan se nærmere på remote admin, VNC eller nxclient. (google dem så finner du info) Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 VNC er fint til det. Legger du host-programmet i oppstarten på maskinen hjemme, startes det hver gang maskinen starter og foreldrene dine trenger ikke gjøre noe som helst. Det er selvfølgelig en viss risiko med å la slike porter stå åpne, men det vil det alltid være ved bruk av slik programvare. Et alternativ kan være å legge en snarvei på skrivebordet som kan kjøres når de trenger hjelp. Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Jeg vil si at det er enda enklere med MSN messenger. Det er et program mange har, og hvis de da starter en chat med deg, så kan de trykke på start fjernhjelp, og så får du se skjermbildet dems. Så trykker du på ta kontroll, de godkjenner det, og så funker det. Fordelene er at du slipper å tenke på porter i brannmurer o.l. og at de slipper å installere et nytt program. (de fleste har vel msn?) Det krever XP og msn, (hvor ny versjon vet jeg ikke) Lenke til kommentar
.:KaLLe:. Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 jeg bruker www.logmein.comdet fungerer bra Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 enklere for folk å bruke fjernhjelp via MSN. Da får man opp en tekstdialog og kan ha samtale samtidig mens du hjelper de. (du logger de ikke av slik du gjør med remote desktop) Dette foregår på samme skjerm (dere ser det samme) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Husker at jeg prøvde et program for ei stund siden som het ¨"Hamachi" Det funket i hvertfall. Lenke til kommentar
Bowen Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Ahh masse muligheter. Takk takk Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Du kan også prøve radmin. http://www.famatech.com/ Koster US$35 men er gratis første 30 dagene(serveren altså, klienten er gratis). Har den hyggelige egenskapen at du kan slå serveren av og på ved behov Lenke til kommentar
brazir Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Må slenge meg på og anbefale VNC som en før her. Når det er oppe å gå så er det SVÆRT bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå