Xaero Chief Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) ;)Hei;) Jeg lurer på hvilken skjerm 360'n egner\ser finest ut på?? Er det pc-skjerm, noe som jeg er veldig fornøyd med eller HD-TV?? Bare lurer Endret 15. februar 2006 av Xaero Chief Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Dt-tv? hva er det? Jeg tror det vil bli best på en hd-tv Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Har du vanlig PC monitor, altså CRT skjerm, ser det best ut på den. HDTV`er er enten LCD eller Plasma og de ser mye dårligere ut enn god gammel CRT teknologi, utrolig nok. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Har du vanlig PC monitor, altså CRT skjerm, ser det best ut på den. HDTV`er er enten LCD eller Plasma og de ser mye dårligere ut enn god gammel CRT teknologi, utrolig nok. 5613475[/snapback] Tja, det er vel en smakssak, selv liker jeg bildet fra LCD bedre enn CRT.. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 CRT har bedre farge gjengivelse, svartnivå, kontrast og lysnivå. Større oppløsning har den også. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det kommer da helt an på skjermen. Mange LCD-skjermer som har like bra fargegjengivelse, svartnivå og kontrast som en god CRT-skjerm. Det der er bare game myter fra da LCDskjermer først kom på markedet. Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Har du vanlig PC monitor, altså CRT skjerm, ser det best ut på den. HDTV`er er enten LCD eller Plasma og de ser mye dårligere ut enn god gammel CRT teknologi, utrolig nok. 5613475[/snapback] HDTVer trenger ikke være enten LCD eller Plasma. Man får også CRT og bakprojeksjons TVer som støtter 720p og oppover. Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Har du vanlig PC monitor, altså CRT skjerm, ser det best ut på den. HDTV`er er enten LCD eller Plasma og de ser mye dårligere ut enn god gammel CRT teknologi, utrolig nok. 5613475[/snapback] Tja, det er vel en smakssak, selv liker jeg bildet fra LCD bedre enn CRT.. 5613482[/snapback] Samme her... etter at jeg fikk smaken på LCD sitt krystallklare bilde liker jeg meg aller best foran det Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Har du vanlig PC monitor, altså CRT skjerm, ser det best ut på den. HDTV`er er enten LCD eller Plasma og de ser mye dårligere ut enn god gammel CRT teknologi, utrolig nok. 5613475[/snapback] HDTVer trenger ikke være enten LCD eller Plasma. Man får også CRT og bakprojeksjons TVer som støtter 720p og oppover. 5614900[/snapback] Jo, men de er så godt som ikke-eksisterende i Europa, dessverre. Har ikke sett en eneste butikk her som selger crt HDTV. Kun i Amerika de selges. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Det kommer da helt an på skjermen. Mange LCD-skjermer som har like bra fargegjengivelse, svartnivå og kontrast som en god CRT-skjerm. Det der er bare game myter fra da LCDskjermer først kom på markedet. 5613961[/snapback] nei dette er vel ikke en myte, det er absolutt ingen LCD skjermer som har like bra svartnivå / konstrast som en god CRT-skjerm typisk LCD kontrast går jo fra 450:1 - 1200:1 LCD må nok se seg slått av både plasma og CRT her, med CRT på toppen av rang stigen Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Det kommer da helt an på skjermen. Mange LCD-skjermer som har like bra fargegjengivelse, svartnivå og kontrast som en god CRT-skjerm. Det der er bare game myter fra da LCDskjermer først kom på markedet. 5613961[/snapback] nei dette er vel ikke en myte, det er absolutt ingen LCD skjermer som har like bra svartnivå / konstrast som en god CRT-skjerm typisk LCD kontrast går jo fra 450:1 - 1200:1 LCD må nok se seg slått av både plasma og CRT her, med CRT på toppen av rang stigen 5623571[/snapback] Poenget er at det har blitt så bra at menneskeøyet ikke kan se forskjellen, og selv grafiske designere som krever 100% korrekt kalibrerte farger har gått over til LCDskjermer. LCD har i tillegg skarpere bilde pga. "korrekt" plasserte pixler. Dessuten er dette med kontrastratio bare tull. kontrastratio er forskjellen mellom det mørkeste svarte og det lyseste lyse, så en skjerm som har mulighet til å vise en ekstremt lyst hvit (som man aldri bruker) vil få et bedre tall, men det sier uansett ikke nødvendigvis noe om fargegjengivelsen. De dyreste skjermene fra feks Eizo og Lacie er kun 400:1 og 500:1 og er av de skjermene man får best fargegjengivelse på, og sortnivået er også bedre enn det meste. Quote fra: Toms hardware Contrast ratio values are based on maximum monitor brightness, which differs from one screen to the next, and is unusable for most of the time when it is at its maximum. There is thus no point in comparing monitors' contrast ratios. A screen that registers 800: 1 will not necessarily be any better than one that is "half as strongly contrasted" at only 400: 1. The first screen will probably be brighter, which is only an advantage if the screen is to be installed in a public place where it needs to be extremely bright so as to be visible to everyone, and from a distance. To get a realistic idea of the actual quality of a monitor, the contrast ratios need to be tested using the same value for white for all of them (such as 110 cd/sq.m, for example). This would mean that the contrast levels will be much more representative of the range of graphic options of which the screens are capable, and especially their ability to render really dark blacks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå