Gå til innhold

Radiosignal på mobil

Frankri

Anbefalte innlegg

Jeg har en sony ericsson 750i å har hørt at man kan kjøpe "sender" som sender ut radio signal som sender mine mp3 sanger fra telefonen over til radioen hjemme eller den i bilen?

Har noen peiling eller link til meg for en sånn ting\dings ville jeg gjerne hatt..

Hilsen Frank. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må vel ha lissens for å starte egen radiokanal. Om jeg ikke tar feil

5609266[/snapback]

I dette tilfellet er det ikke snakk om en radiokanal, men en "FM-sendere med lav effekt". Disse har tidligere ikke vært lov, men denne loven er nå gjort "sovende" i vente på en ny lovgivning som tillater bruk av disse.

Se skriv hos Post- og Teletilsynet.

Sony Ericssons MMR-60 er en slik sender med fast port-plug, og vil derfor passe i bunnkontakten til SE K750i. SE har dessverre ikke gitt noen signaler på at denne kommer til Norge med det første, og på en mail fikk jeg følgende som svar:

Sony Ericsson ser kontinuerligt på detta och om lansering kan bli aktuell. Vi kan dock tyvärr ej svara på när/om vi kan lansera den i Norge då t.ex olika krav måste uppfyllas.

Du kan derimot kjøpe den fra utlandet og bruke den helt lovlig her i Norge. :)

Lenke til kommentar
En av de nye fra BenQ-Siemens har innebygd slik FM-sender. Ikke helt sikker på vitsen siden det ser ut til å være ulovlig i de fleste land, i allefall i Europa...

5614413[/snapback]

At Post- og Teletilsynet velger å droppe forbudet mot mini-sendere bygger på et forslag innad i EU, så du skal ikke se bortifra at dette er lovlig innen den tid Venus C3 kommer på markedet.
Lenke til kommentar
Fikk bestilt "dingsen" i dag på https://www.expansys.no

5610932[/snapback]

Fint om du kunne fortalt oss om lydkvaliteten og brukervenlighet i en "minitest" :)

5611060[/snapback]

Vertfall med de medfølgende proppene har k750i kjempelyd!

Men radion stopper og søker elns hvis du sitter på bussen, testa får en måned siden.(6 måneder gammel tlf). Radioen suger, og det var med nyeste firmware.

Det gjorde musikken på nrj også :p

Lenke til kommentar
Fikk bestilt "dingsen" i dag på https://www.expansys.no

5610932[/snapback]

Fint om du kunne fortalt oss om lydkvaliteten og brukervenlighet i en "minitest" :)

5611060[/snapback]

Vertfall med de medfølgende proppene har k750i kjempelyd!

Men radion stopper og søker elns hvis du sitter på bussen, testa får en måned siden.(6 måneder gammel tlf). Radioen suger, og det var med nyeste firmware.

Det gjorde musikken på nrj også :p

5614497[/snapback]

Hehe, vi snakker om å sende radiosignaler, ikke motta ;)

K750i er den første telefonen jeg vet om med RDS-radio, og min fungerer utmerket. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Der ja, er jeg tilbake med en testrapport om MMR-60.

Og den sendte musikk fra mediaplayeren til FM, båndet både på hjemeradio og i bilen uten problemer å med meget god lyd etter mine ører.

- må være distanse fra mobil til radio, syns det var snaut med en 2-3 meter..

Ja ja, da er det bare å se etter et større minnekort 64mg holder ikke..

Hilsen Frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...