outern Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Det kommer et vindu opp regelmessig ca med 20-30 sek mellom rom. Den heter Messenger service. Den sier at jeg har en trojan. Den utgir seg for og vere windows sikkerhet men tviler sterkt. jeg blir bett om å gå til en side som heter noe som win-xp-fix.com eller noe. virus sjekkern tar den ikke ( f-secure ), addaware tar den ikke. Noen som vet noe? Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Messenger service benyttes for å sende meldinger i nettverk eller fra tjenester til brukeren. Mest sannsynlig har du noe muffens installert på PC-en som genererer disse meldingene. Lenke til kommentar
b21a Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Du har WINDOWS MESSENGER kjørende. Start-kontrollpanel-administrative verktøy-tjenester. Finn MESSENGER i lista der og deaktiver denne. (sjekk også innstillingene i Outlook Express hvis du bruker det, den logger deg automatisk på WM hvis du ikke tar bort haken for det under verktøy-alternativer i Outlook Express) Kjør en online scan med trends housecall. Endret 15. februar 2006 av b21a Lenke til kommentar
outern Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Takk, skal prøve det. :!: Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Ehm, du vet at det er forskjell på windows messenger (IM-klient før MSN messenger) og messenger service (tjeneste i windows)? Dukker teksten opp som vanlige dialogbokser er det ikke windows messenger som er problemet, men messenger service, som trådstarter beskrev. Å deaktivere denne fjerne symptomene, ikke årsaken. Den har heller ingenting med Outlook Express å gjøre. Det er greit å holde tunga rett i munnen Lenke til kommentar
b21a Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Ehm, du vet at det er forskjell på windows messenger (IM-klient før MSN messenger) og messenger service (tjeneste i windows)? Dukker teksten opp som vanlige dialogbokser er det ikke windows messenger som er problemet, men messenger service, som trådstarter beskrev. Å deaktivere denne fjerne symptomene, ikke årsaken. Den har heller ingenting med Outlook Express å gjøre. Det er greit å holde tunga rett i munnen 5610566[/snapback] Gikk vel kanskje litt fort i forklaringene der, men etter hva jeg har erfart selv så starter windows messenger "messenger service" og popupene kommer tilbake. Uansett vil han jo få stoppet rett tjeneste med forklaringen så resultatet vil forhåpentlig vis bli at han blir kvitt popupene. Og OE logger deg automatisk på WM hvis du ikke tar bort valget under alternativer Lenke til kommentar
outern Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Det ser bra ut hittil. Deaktiverte messenger service den har ikke kommet opp da. Tusen takk Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 [...]etter hva jeg har erfart selv så starter windows messenger "messenger service" 5613396[/snapback] Hmm, er det sant? De burde ikke ha noe med hverandre å gjøre, så det var merkelig. Det må jeg forske litt på på en av test-PC-ene outern: Husk at du bare har fjernet symptomet. Årsaken ligger fortsatt der, og en vet aldri hva for noe annet snusk den kan finne på. Jeg tipper et par ruder med Adaware, Spybot og Microsoft Antispyware gjør susen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå