Gå til innhold

ADSL HASTIGHETer

Anbefalte innlegg

HEI

Skal vi finne oss i at adsl leverandørene ikke gir oss den hastigheten vi betaler for?

Jeg mener nei!! KLAG skriftelig. Det er ingen grunn til at vi skal finne oss i at det er 15% eller mer lavere enn det det skal være . Begrunnelse med at det er "bremseklosser" i systemene ....Det er jo latterlig ..Vi tester jo deres egen server uten at andre trege portaler er i berørt. Det er ingen problem for leverandørerene og "skru" hastigheten til det det skal være eller mer. Og det koster dem heller ikke penger. Det er ikke lite vi betaler pr.mnd for produktene deres.

KLAG til leverandørene alle som har mindre hastighet enn dere betaler for!!

Roger

[email protected]

384kbs@max329kbs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du begynner å hyle og skrike, burde du gjerne finne ut hva du snakker om...

ADSL har 12-13% overhead...

384*0.88=338 .. Hvilket vil si at du har GANSKE bra utnyttelse av linjen din.

Dessuten... Ingen av ISP'ene garanterer hastighet mot internett.. de garanterer deg hastighet internt i sitt nett, mot internett får du det som er ledig (opp mot din max grense)

Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt å klage på hastigheten skal jeg gi deg et tips: liten vits.

Du før garantert høre noe slik: "last ned følgeden fil på http://www.etellerannnet.com/etellernannet.zip og se på hastigheten. Er det dårlig så last ned RASPPPoE".

Du skal alikevel ikke klage hvis ikke det er mer enn 20% overhead. Hvis du har 1024/256 og du bare har 600 er det noe gæli.

Og JA RASPPPoE er raskere og bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Jeg har ADSL 704 kbps fra telenor, og har en overhead på ganske nøyaktig 15 %. Får aldri, merk deg, ALDRI mer enn 73,2 KBps fra selv online.no servere, eller de meeeeget sterke SUN serverne til nvidia... Testet til max 596 kbps på IT avisen sitt speedometer... Greit nok at ADSL har overhead, men det hadde vært greit om telenor tar denne i betraktning når de reklamerer for hastigheten... De kunne si at hastigheten på linja er 600 kbps, ikke 704... Naturlig nok burde man da betalt kanskje litt mindre...

Lenke til kommentar

Trodde Telenor hadde satt opp hastighetene for å kompansere for overhead? Var det ikke mye oppstyr om dette på ITavisen?

Er ikke lenge siden NGT gjorde det i allefall, satte vel opp hastigheten med mellom 10-15%, avhengig av abonnementet du har.

Lenke til kommentar

Utrolig....ADSL har dårligere enn hva som sies...Tror du/dere telenor satte opp speeden etter dette bråket som var tidligere hvis de hadde sitt på det tørre?

Jeg kjører raskeste mulig måte...har forsøkt alt.. Kjører nå ppeo gjennom router... og deler ADSL`n til tre maskiner.

Og si meg hvorfor skal vi ikke klage ? (eller hyle og skrike)

10% eller 30% for sein linje....for dårlig er det uansett.. Det de burde gjøre hvis så var tilfelle at de ikke greier å levere .... Fortelle sannheten om hvilken speed vi får . Altså selge en linjespeed på eks. 320kbs ...Da hadde ingen klaga!

Roger

[email protected]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-05 13:54, Baltazar skrev:

Tok en test på ITavisen.no og fikk 178kbps på 384 linja mi :sad:. Tok den flere ganger(uten at jeg lasta ned noe samtidig) fikk fra 230-270.

Fikk 330 noe senere, men men

Hmm.. samme som her det.. sitter på 32 Mbit linje.. fikk bare 8Mbit på den testen.. lite pålitlig.. burde vært en test med en MYE større fil.. f.eks 10MB eller noe.......

Lenke til kommentar

Det ser ut som at ingen tenker på at leverandørene

faktisk kan skru opp hastigheten når en linje er dårlig. Jeg har ADSL fra NextGentel og hadde en dårlig hastighet. De satte hastigheten til 1152/512

på min 1024/512 linje. Dermed får jeg 1020 på testen

til ITavisen. Så det nytter å klage!!!

Lenke til kommentar

GeeZuZz, du kommer til å bli skuffa.

200 kr? da deler du antenna med et par andre hus.

Og du kommer aldri til få skikkelig 2mbit uansett.

Dårlig ping på spill, pluss masse anna tull.

Bare vent å se...

Er ganske sikker på at jeg har rett på det jeg har sagt nå, men viss jeg har feil så bare si ifra!

Lenke til kommentar

Quote:

Hmm.. samme som her det.. sitter på 32 Mbit linje.. fikk bare 8Mbit på den testen.. lite pålitlig.. burde vært en test med en MYE større fil.. f.eks 10MB eller noe.......

Testen er ikke riktig på mer en maks 4-5 mbit eller.no (det sier itavisen selv) og det er sikkert fordi itavisen ikke har en sånn kjempebra linje

Lenke til kommentar

Jeg sitter fortsatt å sliter med isdn linjen min :/

Men om nøyaktig 1 uke og 5 dager til får jeg 2mb adsl !!!:D

Jeg gleder meg som en liten unge, siden jeg har ventet på dette i laaaaanng tid!

håper de leverer meg det jeg skal ha, ellers blir det STOORE klagemeldinger i telenor's postkasse :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...