linuxmakke Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Sliter med oppløsning og spesieelt refresh rate, bilde er skarpt og ekkelt. Hvordan gjør jeg dette med å installere skjermdriver osv? Takk for så mye hjelp hitt til, har begynnt å forstå at linux er linux og windows er windwos, og linux er mye mer genialt Lenke til kommentar
Palme Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Kommer litt ann på hvilket skjermkort du har og hvilken distro du kjører. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Nye Ubuntuguide, Ubuntuwikien og ubuntuforumet har svaret. Tror faktisk Automatix kan installere ATI og nVidia drivere. Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Sitter med , Ubuntu (AMD64) og X800XL @ Samsung Syncmaster 997MB Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Hjelp ? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Installere ATI-drivere: http://doc.gwos.org/index.php/Install_ATI_driver Oppløsing og slikt konfigurerer du i /etc/X11/xorg.conf Forsåvidt så er http://doc.gwos.org veldig flott. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Driverne ligger i pakkesystemet, lettere å installere de derifra! Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 du sier de lå i pakkesystemet, men jeg prøde med sudo apt-get install ati men det funket ikke:P Kanskje ikke så rart men, hva skal jeg skrive i tilfelle? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Bruk søkefunksjonen enten via atp-cache eller via Synaptic, pakkene heter ikke alltid nøyaktig det man forventer. Endret 16. februar 2006 av LessThanJake Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Når jeg prøver get-install greiene får jeg alltid ; ATI driver is already up to date... Men når jeg prøver å skifte til ATI driveren får jeg xserver failure, derfor må jeg bruke denne vesa driveren.. hjelp meg (sitter å holder hardt på min win xp cd) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Post /etc/X11/xorg.conf Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Visst post var en command så (post: command not found) Jeg prøve å skrive file foran , men da fikk jeg ASCII English text. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Mener nok at du skal vise oss din /etc/X11/xorg.conf Åpne en terminal, skriv, gedit /etc/X11/xorg.conf kopier innholdet og post det her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå