<Viva> Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hver gang jeg skrur på pc`en kommer det opp en melding ` No drive attached to the fast track controller. The bios is not installed` Pc`en funker helt fint, men denne meldingen er veldig irriterende. Noen som vet hva som må til? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Du har antagelig flere diskkontrollere på HK (SATA ?) Den som ikke er i bruk kan du disable i BIOS. Lenke til kommentar
<Viva> Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Diskkontrollere? Mener du SATA kontakter som jeg kan koble Hdd`ene til? Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Nei, han snakker om de som kontrollerer S-ata-tilkoblingene (de som styrer tilkoblingene) På nyere hk, er hket utstyrt med 2 sånne, som har ulike egenskaper. Disable den du ikke bruker i bios Lenke til kommentar
<Viva> Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Kan du prøve og forklare hvordan jeg skal gjøre det? Har ikke peiling på akkuratt dette Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Har ikke peiling sjøl, er bare "teori-guy" jeg Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 FastTrack kan f.eks være en SATA RAID kontroller som bl.a. finnes på Asus P4C800-E Deluxe, som jeg har. Det tar litt tid, men hos meg timer den ut etter ca 10 sek og går videre i oppstarten. Gidder ikke disable den, for jeg skal straks koble til en disk til anyway. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Som Aetius sier så er det vanligvis raid kontrollere ja, eller JPOD kontroller(hva er jpod egentlig?) Heter det JPOD? Lenke til kommentar
<Viva> Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Ok, jeg har Asus P4P800-E Deluxe. Jeg har skjekka litt i bios, men finner ikke ut hvordan jeg disable`er RAID kontrolleren? Har du forslag Patrick.M? Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Ok, jeg har Asus P4P800-E Deluxe. Jeg har skjekka litt i bios, men finner ikke ut hvordan jeg disable`er RAID kontrolleren?Har du forslag Patrick.M? 5611450[/snapback] Les manualen Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Det skal stå i manualen til hovedkortet hvordan du skrur av denne. Jeg hadde selv problemer med dette når jeg bygget ny PC for fadern. Det var dog en AMD 64 platform. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Det skal stå i manualen til hovedkortet hvordan du skrur av denne.Jeg hadde selv problemer med dette når jeg bygget ny PC for fadern. Det var dog en AMD 64 platform. 5611491[/snapback] Jeg var raskere enn deg Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Som Aetius sier så er det vanligvis raid kontrollere ja, eller JPOD kontroller(hva er jpod egentlig?) Heter det JPOD? 5611379[/snapback] Det heter nok ikke JPOD, men JBOD = Just a Bunch Of Disks. For å disable kontroller delen på hovedkortet, så må man inn i BIOS'en(vanligvis DELETE knappen under oppstart), under Advanced settings eller tilsvarende vil det være muligheter for å disable kontrolleren. Lenke til kommentar
<Viva> Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 RAID kontrolleren er deaktivert så vidt jeg vet. Jeg har en SATA hdd tilkoblet, slår jeg RAID kontrolleren på finner ikke pc`en disken Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Det skal stå i manualen til hovedkortet hvordan du skrur av denne.Jeg hadde selv problemer med dette når jeg bygget ny PC for fadern. Det var dog en AMD 64 platform. 5611491[/snapback] Jeg var raskere enn deg 5611495[/snapback] Doh! Lenke til kommentar
<Viva> Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Har ordnet problemet nå Gikk innpå `onboard devices configuration` og deaktiverte RAID`en der! Takker for alle forslagene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå