Gå til innhold

Den store HDCP fiaskoen

Anbefalte innlegg

Men det er jo ganske typisk da. Her har man enkelt (men med daarlig samvitighet) kunnet laste ned HD filmer i MPEG2 format ulovlig i flere aar, og naar de foerst kommer blir de lovlige utgavene saa vanskelig aa faa brukt, t.o.m. paa 2 maaneder gammel HW, at man rett og slett ikke gidder aa mase med det.

-

Per Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmmmm se her X800gto2

"Integrated 165 MHz TMDS transmitter (DVI 1.0 / HDMI compliant and HDCP ready)"

står da vitterlig at dette kortet er hdcp ready.... har nettopp kjøpt dette kortet... har jeg vært heldig?  :dribble:

5614613[/snapback]

Ifølge artikkelen det er lenket til er problemet at sleve GPUen støtter HDCP, men man trenger en ekstra chip på selve kortet, og den er ikke tilstede, så jeg hadde undersøkt det nærmere før jeg hadde sprettet champagnen.

AtW

5614624[/snapback]

"Integrated 165 MHz TMDS transmitter (DVI 1.0 / HDMI compliant and HDCP ready)" dette ser jo ut som en egen komponent ....ikke noe som ligger i gpu.... hmmmm spennende, skal sjekke opp litt nærmere

Lenke til kommentar
Hmmmmm se her X800gto2

"Integrated 165 MHz TMDS transmitter (DVI 1.0 / HDMI compliant and HDCP ready)"

står da vitterlig at dette kortet er hdcp ready.... har nettopp kjøpt dette kortet... har jeg vært heldig?  :dribble:

5614613[/snapback]

Ifølge artikkelen det er lenket til er problemet at sleve GPUen støtter HDCP, men man trenger en ekstra chip på selve kortet, og den er ikke tilstede, så jeg hadde undersøkt det nærmere før jeg hadde sprettet champagnen.

AtW

5614624[/snapback]

"Integrated 165 MHz TMDS transmitter (DVI 1.0 / HDMI compliant and HDCP ready)" dette ser jo ut som en egen komponent ....ikke noe som ligger i gpu.... hmmmm spennende, skal sjekke opp litt nærmere

5614742[/snapback]

Se denne nyhetssaken: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=851

Vet ikke om den er så oppløftende akkurat...

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
*gni seg ondskapsfult i henda og le høylytt*

5614646[/snapback]

Vi også som venter på sykkeltur.... :whistle:

5622243[/snapback]

Giv im` a break da.. Ikke nok med å trakassere vår Øyvind til å søke asyl i et annet land og skifte identitet?

Herved blir det ikke mer mobbing fra min side, og godtar at jeg ikke får se noen sykkeltur. Alle kan ta feil. ;)

Lenke til kommentar

1. Softwareløsninger kommer nok "aldri" fordi man da må lisensiere ut nøklene, - og så fort disse er sluppet i SW så er veien kort til hacks ...

2. DVI til Komponent bør nok gå, tviler på at mange vil se forskjell på en DVI-DVI og DVI-Komponent kobling, men man må jo da ha en skjerm med komponentinngang....

3. Omtrent alle de nye kortene er "HDCP Ready" - problemet er at de ikke har denne chipen som fikser kodingen ;) - men så fort den blir lisensiert/etterspurt er det bare å endre pcb så vil dise kortene ha HDCP ... det hjelper deg derfor ikke mye å ha en "HDCP Ready" kort.

4. Vi får nok sette vår lit til Jon ;)

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

5693329[/snapback]

Ja vi får håpe at Jon lager et bra nytt GUI! :cool:

ER veldig fasinert av at de fleste enda tror at det var han som knagg sperren til DVD.

5693352[/snapback]

Jeg er veldig fasinert av alle som insisterer på å kalle fram GUI-Jon-hsitorien hver eneste gang han blir nevnt ;)

AtW

Lenke til kommentar

5693329[/snapback]

ER veldig fasinert av at de fleste enda tror at det var han som knagg sperren til DVD.

5693352[/snapback]

Han var jo med på det ;) - rettelse, Vi får sette vår lit til Jon og gjengen.

bedre? :tease:

Lenke til kommentar
Raptor,03/03-2006 : 12:32]

5693329[/snapback]

5693352[/snapback]

Han var jo med på det ;) - rettelse, Vi får sette vår lit til Jon og gjengen.

bedre? :tease:

5693465[/snapback]

Hvis du kan kalle det å lage et grafisk grensesnitt til en eksisterende kode så ok...

Jeg ville ikke sagt han var med på det...

Lenke til kommentar
Hvis du kan kalle det å lage et grafisk grensesnitt til en eksisterende kode så ok...

5693548[/snapback]

Ok ... så da har altså alle som lager GUI'er til kode ikke vært med å laget programmet ifølge teorien din? :hmm:

Lenke til kommentar
Raptor,03/03-2006 : 13:09]Hvis du kan kalle det å lage et grafisk grensesnitt til en eksisterende kode så ok...

5693548[/snapback]

Ok ... så da har altså alle som lager GUI'er til kode ikke vært med å laget programmet ifølge teorien din? :hmm:

5693571[/snapback]

I dette tilfellet så er det de som lager algoritmen og faktisk knekker krypteringen som fortjener crediten...

Ikke han som plukker opp det publiserte programmet og snekrer et gui til det...

Han har hjulpet med å gjøre programmet mer tilgjenglig, men ikke med å knekke kopibeskyttelse på DVD.

Lenke til kommentar

DVD-Jon er akkurat som mange kjente pop-stjerner. De tar seg bra ut blant folk, men synger sanger som andre har skrevet. :!:

Må slenge meg på å si at jeg synes det er helt utrolig hva skjermkort-produsentene får seg til å gjøre. De skriver HDCP-ready på kort som nesten er det, slik at folk skal tro de er det. :devil:

Kan da ikke være lenge til det blir aktuelt å bruke denne påståtte funksjonaliteten. Gleder meg til opprøret kommer. :D

Lenke til kommentar
Må slenge meg på å si at jeg synes det er helt utrolig hva skjermkort-produsentene får seg til å gjøre. De skriver HDCP-ready på kort som nesten er det, slik at folk skal tro de er det. :devil:

5693773[/snapback]

Var det ikke en tidligere i tråden her som linket en artikkel som dokumenterte at skjermkortprodusentene redigerte bort påstanden om støtte for HDCP på sine hjemmesider? Jeg antar at selv USA har lover som forbyr feilaktige påstander i markedsføring akkurat sånn vi har i Norge og Sverige.

Lenke til kommentar

nVidia kommer til å lansere flere nye kort nå i mars...

Flere av disse nye kortene kommer til å ha en brikke med kodenøkkel for HDCP on-board (GPU'en støtter det allerede)... Hvor mange og hvilke kan jeg ikke si noe om.

En annen ting som også kommer (som ATi allerede har) er dual-link DVI på begge portene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...