Kenny Bones Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Prøver altså å få til at installasjoner kjøres som siste del av en automatisk installasjon av Windows. Jeg vet at det går an å gjøre dette ganske enkelt. Men jeg forstår det bare ikke. Først skal scriptet sjekke om WINNT mappen ligger på C:\ Om den gjør det er det uten tvil en Windows 2000 maskin og skal derfor kjøre Service Pack 4. Men uten IF EXIST går det ikke.. Edit: Jeg vet det kanskje er mulig å gjøre dette via Group Policy, men hva vil være enklest å gjøre? WMI script kanskje? Noen som kan hjelpe? echo Installasjon av applikasjoner if exist C:\WINNT GOTO SP4 if not exist C:\WINNT GOTO Acrobatreader :SP4 if exist C:\Programfiler\Internet Explorer GOTO Acrobatreader echo Service Pack 4... \\terminal\felles\systemansvarlig\Programkopier\Installasjonsfiler\SP4\w2ksp4_no.exe if not exist C:\WINNT GOTO Acrobatreader :InternetExplorer6 echo Internet Explorer... "\\terminal\felles\Systemansvarlig\Programkopier\Installasjonsfiler\Internet Explorer 6\ie6wzd.exe" :Acrobatreader if exist C:\Adobe\Acrobat 7.0\Reader GOTO Office echo Acrobatreader... "\\terminal\felles\Systemansvarlig\Programkopier\Installasjonsfiler\Acrobat Reader 7\setup.exe" :Office echo Office... "\\terminal\felles\Systemansvarlig\Programkopier\Office 2003\Microsoft Office\setup.exe" Endret 15. februar 2006 av raziel014 Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Prøv dette scriptet her: @echo off rem Sjekker Windows versjon :WinVersion echo ## Definerer Windows Versjon ver>"%temp%\ver.tmp" find /i "5.0" "%temp%\ver.tmp">nul if %ERRORLEVEL% EQU 0 set WinVersion=Win2k find /i "" "%temp%\ver.tmp">nul if %ERRORLEVEL% EQU 0 set WinVersion=UNKNOWN echo ## Windows Version found: %WinVersion% Echo ## Installasjon av applikasjoner if %WinVersion%==Win2k goto Win2k goto sjekk :Win2k echo ## Service Pack4... "\\termial\felles\systemansvarlig\Programkopier\Installasjonsfiler\SP4\w2ksp4_no.exe" :sjekk if %WinVersion%==Win2k goto install goto InternetExplorer6 :InternetExplorer6 echo ## Internet Explorer6... "\\terminal\felles\Systemansvarlig\Programkopier\Installasjonsfiler\Internet Explorer 6\ie6wzd.exe" :install IF EXIST "C:\Adobe\Acrobat 7.0\Reader goto office echo ## Acrobat Reader... "\\terminal\felles\Systemansvarlig\Programkopier\Installasjonsfiler\Acrobat Reader 7\setup.exe" :office echo ## Office... "\\terminal\felles\Systemansvarlig\Programkopier\Office 2003\Microsoft Office\setup.exe" Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Dang! Har du skrevet dette selv? Skal teste det nå! Takk! Edit: Du vet vel ikke sånn tilfeldigvis om noen måte å få lagd svar-filer til forsjellige installasjonspakker? Som MSI og exe-filer? Eller er det enklere å bare kjøre alt av applikasjon installasjoner via Group Policy? Jeg kan ikke WMI script skjønner du.. Endret 15. februar 2006 av raziel014 Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Dang! Har du skrevet dette selv? Skal teste det nå! Takk! Edit: Du vet vel ikke sånn tilfeldigvis om noen måte å få lagd svar-filer til forsjellige installasjonspakker? Som MSI og exe-filer? Eller er det enklere å bare kjøre alt av applikasjon installasjoner via Group Policy? Jeg kan ikke WMI script skjønner du.. 5609216[/snapback] Det første hvor den sjekker winversjonen har jeg funnet på nettet, men har redigert den litt da. Resten av det heiv jeg sammen i en fart. Du finner gratis/betal versjoner av programmer som gjør om batch filer til både msi og exe filer.. har de ikke i huet nå! Lenke til kommentar
miXer Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 raziel014: Funket scriptet slik som du ville? Hadde vært gøy å vite Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Joa, det fungerer sånn litt ihvertfall. Har ikke testet så altfor mye med det fordi jeg holder på å skrive en full rapport om Windows 2003 Server. Jeg måtte forandre litt på noe men husker ikke hva i farta. Sjekking av OS fungerer ihvertfall! Derfor er det egentlig bare testing og feilsøking som gjenstår og jeg går utifra at det fungerer omsider! Men dette scriptet er vel kun for helt reinstallerte maskiner, så jeg lurer litt på om jeg bare skal lage en group policy for installasjon av applikasjoner for disse maskinene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå