Staalkontroll Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hvordan er det disse egentlig skal monteres? Hvor er det lurt å montere dem? Har ikke helt skjønt det prinsippet Lenke til kommentar
d4d Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Skru den fast under dashbordet på passasjersiden. Dra ledningen ut i motorrommet og koble den sammen med motorvarmeren med et T-kryss ( tror du får kjøpt det på Mekonomen Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Kanskje haddis tenker på litt et litt mer avansert system med timer? Lenke til kommentar
d4d Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Ble litt feil det der. Kupevarmeren har jo vanlig støpsel. Du må skru fast viften og stikke støpselet inn i den stikkontakten som du også må montere under dashbordet. Fra denne må det gå en ledning til motorrommet som du kobler til motorvarmeren med et t-kryss. Der.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Kanskje haddis tenker på litt et litt mer avansert system med timer? 5609467[/snapback] Det blir vel DEFA WarmUp.. @haddis; Min er skrudd fast i midtkonsollen, med et støpsel foran passasjerdøren (som har kabel ut i motorrommet der den sammenkobles med motorvarmeren).. Bilde; http://dev.sparklingblue.net/galleri/showi...0677%20copy.jpg Vifta er montert der den ledningen går inn i det rommet under sigarettenneren (på veggen der).. Stikkontakten er montert ved siden av fronten av gummimatta på gulvet.. Kan ta bilder av løsningen min om det er av interesse.. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Kan ta bilder av løsningen min om det er av interesse.. 5609776[/snapback] Ja, det hadde vært veldig flott vist det ikke er noe stor jobb å montere en slik så går jeg til innkjøp idag. er lei av å skrape is vær morgen.... Evt: hvor finner jeg den billigste prisen på slike? Endret 15. februar 2006 av haddis Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 BilXtra, Torshov, osv selger dette, og tipper de ligger greit i pris.. Koster vel rundt 500 spenn for ei vifte (tror min kosta rundt 600 for 1400W, så trenger man vel noe forgreiningsledninger. Litt usikker på hvor mye det koster, men fant noen papirer her og der stod det rundt 600 for "FORGRENINGS-SETT (DEF460766)". Litt usikker på om det er den du skal ha (sett at du har motorvarmer).. Er det bare bilde av det inni kupeen du vil ha, eller hele greia..? Ikke jeg som har montert DEFAen i bilen, men kan se hva jeg skjønner under panseret.. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Trenger jeg noe mer en dette? Fant en grei tegning på kopling Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Du trenger muligens denne også; http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.p...8de401927e80a60 Ikke 100% sikker, men du må jo ha kabler fra vifta og ut i montorrommet.. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Var redd for det ja... Koster jo en formue for kablene.... Tror jeg stikker innom biltema for å se om dem har billige kabler... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 total pakke kommer på noe over 3500kr. Tar du bort batteriladeren som koster over 1000 kr så kan du jo regne ut selv. Kablene i seg selv er ikke dyrt Elementet koster ca 500 kr Vifta koster ca 500 kr Kablenene inkludert styrerele,innvendig kontakt og temp måleren koster noe rundt 1000 kr totalt. Har montert denne pakken i bilen min, men uten laderen. Kom på 1700 kr, men da med ganske gode rabatter. Så rundt 2500 kr må du regne med. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Totalt 3500 sier du, er det med monteringsjobben..? De tilbudene jeg fikk var litt under 4500 ferdig montert i en Golf 3 for motor- og kupevarmer (DEFA), da med 15% på delene). Møller (VW/Audi) hadde en tid tilbud på 3500. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 nei, uten montering.. den tar man jo selv, er jo såre enkelt å montere en slik pakke da eneste er elementet som kan være vanskelig om man ikke er vant med å skru litt på bil. Tenkte bare på pakken jeg. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Ah, ok.. Men han trenger vel bare vifte (400), samt forgreiningssett (600), så 1000 spenn bør vel holde..? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 stemmer det ja. Men ville puttet på motorvarmer også.. da slipper man den kalde perioden etter oppstart..til motor er varm *hustre* Lenke til kommentar
d4d Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Var redd for det ja...Koster jo en formue for kablene.... Tror jeg stikker innom biltema for å se om dem har billige kabler... 5610602[/snapback] Har prøvd dette engang, men Biltema sine kabler passer ikke overens med Defa sine ( om det er noe i bilen fra før da ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå