Gå til innhold

Finner ikke min datamaskin ikonet

Tdnoz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
finner ikke min datamaskin på en HP ProLiant ML330 G3 Server ok kan ikke legge til den på skrivebordet.. noen som vet hvordan få ikonet fram?

5608721[/snapback]

Er det ikonet "My Computer" du tenker på? Er det en Windows 2003 installasjon?

Hvis det er det kan jo et tips være å høyreklikke på start-menyen og velge properties... Der kan du velge "Classic start menu".

Endret av Lewnix
Lenke til kommentar

"Only on Windows" ... :!:

Høyreklikk på Start-menyen -> Utforsk -> Høyreklikk på Min Datamaskin dersom den da dukekr opp øverst i treet.

Nøyaktig hva skal du med "min datamaskin"?

Ellers kan du vise ikonet på desktop ved å velge visning i Properties under høyreklikk på TaskBar.

Lenke til kommentar

Virker ikke dette heller.. skal ha min datamaskin på desktopen, jeg liker å bruke det når jeg skal sjekke innhold på hardisken eller plater,jeg ken jo ta omveier og gå inn i en mappe men synes det er dumt å ikke kunne bruke min datamaskin

Lenke til kommentar

Fikk jukset Ikonet til skrive bordet, jeg fant min datamaskin med e+Win tasten. Men så blir det artig.. Ingen av cd rommene, harddiskene eller usb penna kommer opp. Da må jeg gå på exploreren, jeg synes dette vil bli tungvindt og så setter jeg denna serven opp for andre

Lenke til kommentar
Fikk jukset Ikonet til skrive bordet, jeg fant min datamaskin med e+Win tasten. Men så blir det artig.. Ingen av cd rommene, harddiskene eller usb penna kommer opp. Da må jeg gå på exploreren, jeg synes dette vil bli tungvindt og så setter jeg denna serven opp for andre

5647240[/snapback]

Gjør som pantera nevnte.. Eneste måten å få det til å funke 100 prosent med..

Lenke til kommentar

Mange har sagt det allerede. I Windows 2003 Server ligger bare papirkurven på skrivebordet som standard. Dette må man ordne selv.

Høyreklikk på skrivebordet og få fram egenskaper. Velg så visning og sett av en hake for Min Datamaskin, Mine Dokumenter osv.

Dersom dette er den første serveren er det smart å lage en ny midlertidig bruker, logge på, sette alt av innstillinger som det skal være (Min datamaskin, quick start, snarveier på skrivebordet osv) for å så logge av, logg på som Administrator og kopier innholdet til den brukeren fra Documents and settings til en delt mappe på en filserver.

Deretter høyreklikker du på brukerne i Users and Computers, finner fram Profile Path og skriver inn UNC stien der du lagret innholdet på filserveren.

MERK, ikke spesifiser en spesiell fil, bare mappen

Dermed vil alle brukere som logger seg på for første gang på en maskin få alle innstillinger. Veldig greit!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...