Tdnoz Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) finner ikke min datamaskin(ikonet) på en HP ProLiant ML330 G3 Server og kan ikke legge til den på skrivebordet.. noen som vet hvordan få ikonet fram? Endret 15. februar 2006 av Tdnoz Lenke til kommentar
Lewnix Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) finner ikke min datamaskin på en HP ProLiant ML330 G3 Server ok kan ikke legge til den på skrivebordet.. noen som vet hvordan få ikonet fram? 5608721[/snapback] Er det ikonet "My Computer" du tenker på? Er det en Windows 2003 installasjon? Hvis det er det kan jo et tips være å høyreklikke på start-menyen og velge properties... Der kan du velge "Classic start menu". Endret 15. februar 2006 av Lewnix Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 virker ikke..... Lenke til kommentar
Lewnix Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 virker ikke..... 5608778[/snapback] Virker det ikke å velge "classic start menu" eller hva er det som ikke fungerer? Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Får ikke opp ikonet "Min datamaskin" Lenke til kommentar
Cwest Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 "Only on Windows" ... :!: Høyreklikk på Start-menyen -> Utforsk -> Høyreklikk på Min Datamaskin dersom den da dukekr opp øverst i treet. Nøyaktig hva skal du med "min datamaskin"? Ellers kan du vise ikonet på desktop ved å velge visning i Properties under høyreklikk på TaskBar. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Virker ikke dette heller.. skal ha min datamaskin på desktopen, jeg liker å bruke det når jeg skal sjekke innhold på hardisken eller plater,jeg ken jo ta omveier og gå inn i en mappe men synes det er dumt å ikke kunne bruke min datamaskin Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hvis du bruker XP: Gå inn i Egenskaper for Skjerm, klikk på Tilpass skrivebord og velg hvilke skriveborsdikoner du vil ha på desktop'en. Trur det virker i Win2003 også..... mvh Pantera Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Fikk jukset Ikonet til skrive bordet, jeg fant min datamaskin med e+Win tasten. Men så blir det artig.. Ingen av cd rommene, harddiskene eller usb penna kommer opp. Da må jeg gå på exploreren, jeg synes dette vil bli tungvindt og så setter jeg denna serven opp for andre Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Fikk jukset Ikonet til skrive bordet, jeg fant min datamaskin med e+Win tasten. Men så blir det artig.. Ingen av cd rommene, harddiskene eller usb penna kommer opp. Da må jeg gå på exploreren, jeg synes dette vil bli tungvindt og så setter jeg denna serven opp for andre 5647240[/snapback] Gjør som pantera nevnte.. Eneste måten å få det til å funke 100 prosent med.. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Start -> All programs -> Accesories -> Windows Explorer(høyreklikk) -> Send to -> Desktop Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 På XP kan du hverfall gjøre dette: høyreklikk på oppgavelinjen->egenskaper->start-meny->tilpass->avansert under "elementer på start menyen", gå ned til min datamaskin og velg "vis som kobling" Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Jeg er også "nødt" til å ha Min Datamaskin på skrivebordet. Føler med deg Tdnoz. Nesten utrolig at det bare var én som kunne gi et tilfredsstillende svar på dette. Det bekymrer meg en smule... Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Mange har sagt det allerede. I Windows 2003 Server ligger bare papirkurven på skrivebordet som standard. Dette må man ordne selv. Høyreklikk på skrivebordet og få fram egenskaper. Velg så visning og sett av en hake for Min Datamaskin, Mine Dokumenter osv. Dersom dette er den første serveren er det smart å lage en ny midlertidig bruker, logge på, sette alt av innstillinger som det skal være (Min datamaskin, quick start, snarveier på skrivebordet osv) for å så logge av, logg på som Administrator og kopier innholdet til den brukeren fra Documents and settings til en delt mappe på en filserver. Deretter høyreklikker du på brukerne i Users and Computers, finner fram Profile Path og skriver inn UNC stien der du lagret innholdet på filserveren. MERK, ikke spesifiser en spesiell fil, bare mappen Dermed vil alle brukere som logger seg på for første gang på en maskin få alle innstillinger. Veldig greit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå