Gå til innhold

Tåke og korn

bjornkn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det øverste ser ut som om det er fra frontlinjen i en krig, og det er jo ganske stilig gjort. Det ser ut som flammene etter et bomberaid som er i ferd med å slukne.

Det i midten er også stilig, men det er kanskje for klart. Liker derfor egentlig det siste best. Tåke-effekten blir så kraftig at bildet nesten blir abstrakt.

Røffe uttrykk dette her, men jeg liker det røft av og til.

Lenke til kommentar

Jeg syns det ble litt mye korn, men ingen dum ide. Mindre korn - mer tåke. :yes: Nå er det kanskje litt vanskelig å legge til tåke, men...

Bilde 1 likte jeg best pga fargene, de andre ble litt for grå. Nå er det riktignok grått i tåke, men det er kanskje nettopp derfor det ble mer spennende med sterkere farger.

Kult og annerledes uttrykk.

Lenke til kommentar

Det er jo en fin effekt, det. Det var ikke bare for å få mer lysstyrke jeg presset tri-x pan to steg.

Utgangspunktet minner litt om et s/h-bilde jeg tok av Marius Müller i 86. Filmen ble ødelagt i fremkalling, og noe år senere gikk jeg i mørkerommet med det. Etter fem timer ble jeg fornøyd. En dag må jeg legge ut en scanning av den kopien, for negativene gidder jeg aldri å røre igjen.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Ja, det må vi få se :)

Jeg jobbet masse med lith-filmer og fotografikk rundt 70, og da ble det veldig svart/hvitt og flatt uten korn. Tror det er der jeg har min sans for korn fra. Presset Tri-X fungerte bra, men for virkelig bra med korn brukte jeg en annen fra Kodak som het noe sånt som Recording(?). Ett av disse kom forøvrig på trykk i et av de tidligste numrene av Fotografi :)

Ellers må visst jeg også prøve å grave litt i kassene mine etter noen konsertbilder fra 71(?) med Deep Purple og Jethro Tull i Njårdhallen. Jeg syntes ihvertfall de var skikkelig kule da, med krafitg strobo-lys så jeg fikk en hel haug med effekter helt gratis :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...