bjornkn Skrevet 15. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Her er tre varianter av et bilde av Festninga i Kristiansand tatt for et par dager siden. Som dere ser er jeg glad i støy/korn, og har lagt til litt ekstra... Det var mørkt og litt tåke da det ble tatt.. K&K ? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Det øverste ser ut som om det er fra frontlinjen i en krig, og det er jo ganske stilig gjort. Det ser ut som flammene etter et bomberaid som er i ferd med å slukne. Det i midten er også stilig, men det er kanskje for klart. Liker derfor egentlig det siste best. Tåke-effekten blir så kraftig at bildet nesten blir abstrakt. Røffe uttrykk dette her, men jeg liker det røft av og til. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Enig med mr. normal, i dag er det alltid fokus, skarphet osv. alle er ute etter, så det var artig å sjå desse bileta. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 15. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Jeg syns det ble litt mye korn, men ingen dum ide. Mindre korn - mer tåke. Nå er det kanskje litt vanskelig å legge til tåke, men... Bilde 1 likte jeg best pga fargene, de andre ble litt for grå. Nå er det riktignok grått i tåke, men det er kanskje nettopp derfor det ble mer spennende med sterkere farger. Kult og annerledes uttrykk. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Det var da hyggelig (og uventet/uvant) med så mye positive meldinger Tenkte dere hade lyst til å se originalen også... Lenke til kommentar
kak Skrevet 15. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Dæven (pardon my french) for ett utgangspunkt. Må innrømme at det ble litt for mye støy for min smak, men at det var en spesiell og original effekt, det skal jeg skrive under på. Omtrent som i gamle tider når man presset filmene i det vide og det brede! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Det er jo en fin effekt, det. Det var ikke bare for å få mer lysstyrke jeg presset tri-x pan to steg. Utgangspunktet minner litt om et s/h-bilde jeg tok av Marius Müller i 86. Filmen ble ødelagt i fremkalling, og noe år senere gikk jeg i mørkerommet med det. Etter fem timer ble jeg fornøyd. En dag må jeg legge ut en scanning av den kopien, for negativene gidder jeg aldri å røre igjen. Endret 15. februar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Ja, det må vi få se Jeg jobbet masse med lith-filmer og fotografikk rundt 70, og da ble det veldig svart/hvitt og flatt uten korn. Tror det er der jeg har min sans for korn fra. Presset Tri-X fungerte bra, men for virkelig bra med korn brukte jeg en annen fra Kodak som het noe sånt som Recording(?). Ett av disse kom forøvrig på trykk i et av de tidligste numrene av Fotografi Ellers må visst jeg også prøve å grave litt i kassene mine etter noen konsertbilder fra 71(?) med Deep Purple og Jethro Tull i Njårdhallen. Jeg syntes ihvertfall de var skikkelig kule da, med krafitg strobo-lys så jeg fikk en hel haug med effekter helt gratis Lenke til kommentar
Opus Skrevet 15. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Hvilken type kamera er bildet tatt med? Ser ut som RGB kommer godt frem i kornene på det første bildet, noe som er litt trist etter min mening. Vignetten passet fint. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 15. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Er ikke vanskeligere enn å redusere fargestøyen, så blir dette bildet faktisk forholdsvis interessant Mvh Kjetil Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 Jeg hadde en versjon med redusert fargestøy også, men syntes det fungerte best med flerfargede korn - litt pointillistisk/Seurat... Originalen ble forøvrig tatt med en Panasonic DMC-FX9. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 15. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Helt greit, det er et spørsmål om smak og behag. Selv har jeg sett meg litt lei på fargestøyen til digitalkamera, uten dette blir den for meg mye mer spiselig og mye mer lik filmkorn. Mvh Kjetil Endret 15. februar 2006 av rotekaizer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå