Gå til innhold

Firefox-lekkasje er ingen bug

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor kalles det minnelekkasje når noe caches? Minnelekkasje oppstår når minnet spises opp og blir utilgjengelig (noe med pointere, leste litt om det i C++-boken min), ikke når minnet brukes aktivt til f.eks. cache. Minnebruk er derimot et bedre ord for det. :)

5610728[/snapback]

En typisk minnelekkasje ser man vel ganke lett ved at man kan la programmet stå urørt, men allikevel så øker bruken av minne kontinuerlig. I andre tilfeller kan det være at den ikke tømmer minnet for det den ikke lenger bruker.

Før pleide mem usage å ligge ganske tett opptil mem peak usage, selv om jeg lukket masse tabs og ikke hadde noen "heavy" sider i cachen. Nå derimot, har jeg 90 megs mem usage, 180 peak.. Det er tydelig at den har klart å renske unna litt :)

Lenke til kommentar
Firefox bruker akkurat nåå 876mb minne.. Men så har jeg ikke lukket firefox i løpet av de siste 24 timene ialelfall, men er kun inne på 3 sider akkurat nå..

5610910[/snapback]

Høres en smule mye ut. Min Opera 8.51 bruker 142mb minne nå, med 18 tabs oppe, etter å ha kjørt et ukjent antall dager.

Hvis de kaller 876mb brukt minne med 3 tabs oppe for en feature, så er jeg ikke imponert.

5611130[/snapback]

Bruker 120 meg nå, og har 16 tabs oppe, pluss historien til alle disse og thrascanen og alt det andre opera lagrer. Opera sluker endel minne, spesielt om du har enormat mange tabs, og lar det stå på i dagesvis så det er mye å huske på, men kan aldri huske at det har vært oppe på 300-tallet (men har fått til over 200).

AtW

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, beklager at jeg svarer litt sent, men jeg fant nylig denne tråden. Dersom noen virkelig leser hele siden som blir linket til (jeg brukte et par timer på det når den bare var ~75 sider lang (1024)) så blir det ganske raskt konkludert med at den nye featuren som blir nevnt ikke har noe med Firefox sine minneproblemer, men at problemene er mye eldre og trolig ligger en plass i Gecko.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...