Fatboy Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hei! Jobbar med eit prosjekt no (foreløplig plassert her) Men eg har eit problem som irriterer meg. På dei sidene som går langt nedover så kjem det scrollbar på sida(det er slilk det skal vere) men så kjem det ein nede også... Korleis kan eg unngå det? Viss dokke ser på "kontakt" eller "scrolltest" under medlemssider-menyen så ser dokke ka eg meiner. Er dette noko problem som kjem fordi eg bruker frames? Kjetil. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 css: overflow:hidden men du har nå lagt headern i en iframe, så bare å utvide iframen? Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 hmm fikk ikkje det der heilt til å fungere kor skal eg bruke den overflow:hidden koden? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 må bare si at koden din er elendig og umulig å se hvordan ting funker...prøv å unngå å bruke frameset og gå over til et serverside språk som php hvor du kan bruke include. en som har spurt on hvordan include script funker: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=537221 Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Ja er klar over at koden er dårlig. Er berre satt sammen i fullfart i dreamweaver. Grunnen er at dette er ei side for klassa, og det er ingen som har peiling på hjemmesidelaging. Skulle gjere brukt php, men har aldri prøvt det, og reknar med det er vanskelig å lære. men får vel prøve å sette meg inn i det då.. Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Sida skal vere ferdig før 1.mars, så eg trur eg berre må fortsette slik som eg har begynt, og så heller lære meg php ved sida av og erstatte den når eg har lært meg php.. Fann [email protected] et online opplæringssenter i php.. nice. blir noken tima på den sida framover ja... takk for at du såg på sida, by the way.. Endret 15. februar 2006 av Fatboy Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 np. ta en titt her:http://www.w3schools.com og her: http://www.htmldog.com Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Hei igjen. Fikk fiksa problemet mitt. Prøvde først å legge inn overflow:hidden koden i css stylen min, men det hjelpte ikkje. Så eg tok den vekk og tenkte litt over det du sa om at koden min var elendig... Eg bestemte meg for å prøve å slette ting som eg trudde dreamweaver hadde lagt til berre for gøy. Starta med å slette den første linja på kvar side: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> og wohla! problem solved... noken som veit om den linja er viktig? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 eh... ja. den er desverre ganske viktig... det er en veileder for hvordan nettleseren skal tolke koden. Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) hmm okay... back to the drawing board... *sukk* EDIT: Den koden der blir ikkje brukt viss eg lagar ei side med frontpage2003. Det er vel ikkje verre enn at eg får prøve og sjå. Viss det virkar uten den koden, så er det greit nok for meg. Endret 19. februar 2006 av Fatboy Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Der kom vel egentlig svaret på problemet: Frontpage. Og det koden er du nødt til å ha med. Umulig å få validert siden uten den . Dessuten ser ikke siden bra ut i Opera og FF. Problemet ble bare løst i IE. Ikke at det kom som noe bombe men... Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Skulle gjere brukt php, men har aldri prøvt det, og reknar med det er vanskelig å lære. 5608783[/snapback] Det er selvfølgelig avanserte funksjoner i php som er vanskelig å lære, men å bruke mortz' ferdige include-script krever veldig lite hjernevirksomhet. Anbefaler deg å prøve det, du vil med en gang merke hvorfor det er bedre enn frames. Endret 20. februar 2006 av anners Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Ja eg har hørt det der med at ein ikkje bør bruke frames, var nerre det at eg alltid har trudd at php har vore vanskelig, og så har eg ikkje laga heimeside sidan eg gjekk på ungdomsskulen, og det er maaange år sidan... men eg tar hintet, skal sett emeg inn i php dei neste dagane og takk, eg hadde heilt gløymt å sjekke sida i FF og opera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå