akaslack Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hei lurer på en ting... har canal digital og vil prøve å få den inn på pcen... og bruker coax kabel... fra "Tv ut" på tuner til "tv inn" på tvkortet Men jeg får den ikke inn... Noen som har noen tips? Bruker Winfast 2000xp WDM Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Er det kabel-TV eller satelitt? Antar det er kabel-TV. "TV ut" er vel en antenne utgang, her kan du få vanlige TV kanaler. Blir det samme som å koble til en TV uten å bruke dekoder boks. CD kanaler som du må bruk dekoder for å se på vil ikke kunne mottaes på et TV kort. Du kan bruke video utgang på tuner til video inngang på TV kort. Dette er et kompositt signal, vanlig på gul phono-plugg og SCART. Da trenger du egentlig ikke TV kort, mange vanlige skjermkort har video-inn. Lenke til kommentar
akaslack Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Det er nok parabol... Jeg har noen jeg kjenner som har viasat tuner og dem kan coax kabel fra tuner til en annen tv og få inn det som blir sett på tven som tilkoblet med scart... Derfor jeg lurer hvorfor jeg ikke får det inn på pcen _____________________________ Fikk inn VHS spillern i stad... så det kan være CD sin tuner som er rar Mener coax ja... coxial kabel.. er det ikke det samme? Endret 16. februar 2006 av akaslack Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hvis du har antenne utgang på parabol tuner så er det nok samme funksjon som en videospiller, dvs det du ser på moduleres inn på en valgt UHF kanal. Du kan koble antennekabelen til en vanlig TV og søke etter kanalen. Hvis du finner den der så bør du også kunne finne den på et TV kort. Men en bedre løsning er å koble med kompositt. Lenke til kommentar
GizmoPower Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hei lurer på en ting... har canal digital og vil prøve å få den inn på pcen... og bruker coax kabel... fra "Tv ut" på tuner til "tv inn" på tvkortet Men jeg får den ikke inn... Noen som har noen tips? Bruker Winfast 2000xp WDM 5608404[/snapback] Coax kabelen er den som går fra hodet på parabolen til tuneren din. Da må kortet ditt være et som støtter disse signalene. ( -s ) Du må oxo huske å ha tuneren i standby. Vet ikke om du har noen dekoderings muligheter på tvkortet ditt (Camslot til parabol kortet) Hvis ikke må du søke deg inn på en FTA kanal. FTA er ukodet kanal. Sikker på at du mener coax?? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 trådstarter. vennligst benytt "Rediger"-knappen i stedetfor å lage nye og nye tråder. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det er altså ikke mulig å bruke pc med div programmer som "dekoder" ? Betal mindre, se mer, om du skjønner hvor jeg vil hen... Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 FloppyDTV tar signaler direkte fra parabol. I tillegg må du ha en Cam modul som støtter ditt abonnement. Les mer her: http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det er nok parabol... Jeg har noen jeg kjenner som har viasat tuner og dem kan coax kabel fra tuner til en annen tv og få inn det som blir sett på tven som tilkoblet med scart... Derfor jeg lurer hvorfor jeg ikke får det inn på pcen _____________________________ Fikk inn VHS spillern i stad... så det kan være CD sin tuner som er rar Mener coax ja... coxial kabel.. er det ikke det samme? 5609203[/snapback] CD sin tuner sender ikke ut kanalen du ser på på antenneutgangen. - Dette er kun en pass-through for analoge signaler .... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Kjenner ikke CD sin tuner, men hva skal den med enn pass-through for vanlig antenne? Dette er en paraboltuner, altså bruker den ikke vanlig antenne. Kabeltuner vil bruke vanlig antenne. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Kjenner ikke CD sin tuner, men hva skal den med enn pass-through for vanlig antenne? Dette er en paraboltuner, altså bruker den ikke vanlig antenne. Kabeltuner vil bruke vanlig antenne. 5613515[/snapback] Det er en kombinert tuner for parabol og digitale bakkesendinger, ergo, vanlig antenne inn/utgang. Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Nå er vel en coaxkabel en coaxkabel uansett om den kommer fra LNB-hodet eller fra UHF-utgangen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå